K-50 givetvis =), 60cc cylinder, 16mm gasare, 16mm insug(fifan va dyr den var!!) dubbermembran, överliggare(ett avgasrör som gick till vänster upp mot låret istället för höger runt foten, gav ingen effekt men man hördes) drevade nog 14/orginal. Gick mätaren ut (mätaren gick bara till 60km/h) och mera.
QUOTE]
Hähä låter som min första moppe, borrade dock upp insuget själv. K50 fanskapen hade ju inte insugsplatta utan "insugningskåpa".
Fick den aldrig att varva ordentligt så sålde den och skaffade mig en FS1 ratbike istället som jag hängde på Suzukiöverligget. Vill minnas att jag aldrig hade fungerande frambroms eller koppling men fan vad den gick.
Köpte mig sen en Suzuki 125 GT, så ut som en förvuxen K50 lät som en GSX1100 men gick som en traktor.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |