Vad körde ni för moppe?

Itchytard

feel it itch
Gick med
23 May 2009
Hoj
KTM 625 -06
Körde en K50 i kanske 2-3 månader sen så sålde jag den och pengarna för den fick betala mitt A1 kort och köpte mig en Yamaha TZR 125 istället.

speedle

Medlem
Gick med
27 Jun 2009
Hoj
Honda CBR 900RR -98 Suzuki GSX-R750 -02 racehoj (såld) Aprilia RSV1000R Factory -08 racehoj Honda CRF250R-X -11
Puch Montana, halvmåne, Bing jordfräsförgasare, tom luftburk och annan dämpare (som inte dämpade så mycket:) )

Ejpi.87

Ny medlem
Gick med
27 May 2009
Hoj
SUZUKI SV650S K4
Först en Java 210 (trampemoppe) Toppade säkert 29 i nedförsbacke. köpte den för 100:- =D
Sen hade jag en Suzuki K50 som hade något fel, på vintern toppade den 25, på sommaren så fick jag upp den i 45-50. Hade inte något intresse att trimma Moppen.

Wwax

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2009
Hoj
09 Kawasaki Z1000
K-50 givetvis =), 60cc cylinder, 16mm gasare, 16mm insug(fifan va dyr den var!!) dubbermembran, överliggare(ett avgasrör som gick till vänster upp mot låret istället för höger runt foten, gav ingen effekt men man hördes) drevade nog 14/orginal. Gick mätaren ut (mätaren gick bara till 60km/h) och mera.
QUOTE]

Hähä låter som min första moppe, borrade dock upp insuget själv. K50 fanskapen hade ju inte insugsplatta utan "insugningskåpa".
Fick den aldrig att varva ordentligt så sålde den och skaffade mig en FS1 ratbike istället som jag hängde på Suzukiöverligget. Vill minnas att jag aldrig hade fungerande frambroms eller koppling men fan vad den gick. :huvet

Köpte mig sen en Suzuki 125 GT, så ut som en förvuxen K50 lät som en GSX1100 men gick som en traktor. :yoparty

RedPower

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2007
Hoj
Honda CBR 1000RR
Suzuki K50 76 + en 79:a med 3 kanalare, kåpa, dubbla memba, 16 fögga och överliggande :tummenupp
Drevning 14 / 36 om jag inte minns fel, hur fan jag kan komma ihåg sånt :confused:
Naturligtvis med buffalo styre :D

Det var tider det :banana. Fast det är ett tag sen nu :D

chaufför

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2009
Hoj
2009 BMW K1300S
Jag hade först en Puch Alabama -68:a grå,sen en Puch Alabama -70:a blå. Ser ut som en skooter.Väldigt bra moppar.

Kon1

Ny medlem
Gick med
27 May 2009
Hoj
Yamaha YZF-R1 2003, tidigare Triumph Daytona 600cc 2003
Rieju Dracc Colorline. 50cc, större frambrev, nytt munstycke samt effektsystem! :yoparty cirka 110km/h

Mr THÖRN

Ja,, ärkemongo det är fan sant!!
Gick med
14 Aug 2006
Hoj
aRR !!!!11
Yamaha FS1-82:a uppborrad 60cc cylle 16,5mm fugge, tok öppnade membran, Byggde om tändningen från brytare till brytarlöst från en motorsåg, shit vad den varavade :) nåt fuego system. Mt5 bakdämpare gjorde väl 95km/h om man pinade den.

Johnnie

Que?
Gick med
1 Mar 2007
Hoj
MV Agusta F4:a, Aprilia RS250, Aprilia AF1 samt en Compact
En mustang mamba med defekt kopplingsarm (sprang igång den & crossväxlade) den höll en hel dag!
En Dakota med 60cc, drev, ställbar nål å lite sånt.. mumma kanske 65 70 km/h?
Hade en 125 2 taktare GT125 2 cyl..mycket rolig när den funkade!

_Rick_

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2009
Hoj
2009 Yamaha XT660X
hej,

Började med en Casal. som är nån portugisisk Zündapp-kopia. Den var ett offer för stöld och slaktning så det var inte mycket som fanns på den när jag fick den för 100:- eller så :)

Min andra var en gul Yamaha FS1 från 1975 tror jag. Samma stripe:ning som på 50th jubileumet. 60cc, 16.5mm förgasare. Dragen plugg och glasfiber reeds. Originalkrök, Micron ljuddämpare med expansionskammare från en 125 DX (2 cyl) så gjorde den ca 80 km/h. Tills polisen kom.. :D

Men kul var det :)

Tror att det gör rätt mycket vilken moppe man hade för att bli märkestrogen. Kollar bara på Yamaha nu.

Relocx

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2009
Hoj
KTM 640 Adventure
Derbi Senda R -98, 75cc, rejäla crossdäck på, rensad på blinkers och opluggad givetvis.
110 gick den väl i enligt mätaren. 85 skulle jag uppskatta själv idag :p

Charley Starzz

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2009
Hoj
Yamaha TDM 850, -94
Puch Dakota, blå med bruna rostfläckar:tummenupp. Minns att jag lyckades pruta ner den några hundringar för att den saknade tankmatta och att styret var från en Compact. Fantastisk moppe som gjorde 60 knutar en bra dag med vinden i ryggen!

stroemberg

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2009
Hoj
Monster 900
Några blev det att beta av i alla fall

* Yamaha Fs1 (luffarturbo och annat ohyfs)
* Helkama (samma som gör kylskåp :D) någon röd cross variant i 80% plast
* Aprilia sr50 Ditech -03 (dragen plugg och lite sånt...) gjorde runt 85+

Den sistnämnde är fortfarande i drift i mina hemtrakter, låg på blocket nyligt såg jag :)

Godiskungen

Marcus
Gick med
16 May 2008
Hoj
1:2008 Triumph Daytona 675
Jag körde en handikapp moppe.Automatisk. Den gick i 35km i medvind.Började det blåsa tog det extremt lång tid hem.

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Kawasaki Zx1200
En ILO kommer ej ihåg modell men motorn var ILO. En Komar nånting? En Huskvarna Novolette remjohan med slungkoppling. En Huskvarna 2 pet fotväxel. Plus en massa andra jag tyvärr glömt:yoparty:tummenupp

Last edited:

Nailer

Surgubbe
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 900SS
Först en Puch Tomos modell väldigt gammal och otrimmad ty som tolvåring tyckte man 30 km/h var snabbt nog!

En Crescent Compakt med handväxel, baktrimmad.

Sist en Yamaha FS1, ett riktigt mästerverk med 60cc cylinder, 17mm fugge och uppdrevad. Den var åtminstone trimmet lyckat på :)

FS1:an såldes av nån gång runt 1988...

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...