GuW skrev:1074902Okej, jag jobbar med moppefuckon dagligen, och alla som påstår att deras moppar gör mer än 80 har jag erbjudit att provköra mot min bil/mc för att se vad min mätare visar, den kaxigaste av dom alla erjöd jag en femhundring om han kom över hundra med sin Reiju Dracc, trots att han själv envist hävdade att moppern gjorde minst hundratjugu... med skjuss...
Ingen har vågat ställa upp på en mätning, allra mins killen med Drac'en.
Dessutom vet alla moppefuckon att just deras mätare stämmer *suck*
Jag hade förövrigt en MCB moppe som mest såg ut som en minicykel med motor, och dessutom vägde som en sådan, med tvåväxlad Sachs motor, med alla köpesanabola som gick att uppbringa gjorde den 65-70 km/h
(sjuhalva bing 17x14 och effektpipa, samt så stort drev som gick in fram och ett en tum större bakhjul från en packmoppe bak eftersom jag inte längre hittade mindre bakdrev), det gjorde den såväl uppför som utför så den hade nog gått att dreva lite till, men det var ingen idé, den var livsfarlig på vägen redan i tretti då den var stel bak och glapp fram.
Dessutom hade jag i den åldern en flickvän vars pappa var MC polis....
Det var inte populärt att hämta hans dotter på skolan och skjutsa hem henne på den moppen (dessutom var det nog inte så bekvämt för henne )
petterekman skrev:265104Mopeder? Ojoj, ska min minnas det också, det var ju så många!
Kommer iaf ihåg att jag i 13-14 års åldern konstaterade att "jag ska inte ha moppe, jag ska ha en fin cykel istället!", och jo, hur långt höll det då? Ett halvår innan jag fyllde fick jag en Suzuki Solifer S av mina föräldrar... Det var grejer det! Toppade 45 på rak väg och OJ vilken fartkänsla! Vinden fladdrade i den halvöppna pisslyckan och mungiporna var uppe vid öronen... Hrm... Ja...
Den såldes efter ungefär 5 månader till förmån för en DT50R -93. Original såklart. Mina föräldrar ville inte att jag skulle trimma... Men, i smyg införskaffades 65cc och annan drevning. Då toppade besten kring 80 om man pressade en stund!
Efter DTn införkaffades en Suzuki RM125 -87 och en Helkama AX. AXn var inte särskilt pigg, toppade väl 55 med lite tur, men den hade varvräknare!
Efter detta är mitt minne lite dunkelt, jag minns inte vilken som kom och vilken som for och i vilken ordning. Men de här fordonen har jag iaf avverkat:
1 st Suzuki PV50 -87. 80 membran, 20mm Dellorto, toppade kring 95.
1 st Suzuki PV50 -86. 80 "bytta", 20mm Dellorto, toppade 110 (den var SNABB!)
1 st Yamaha TZR 125 -90
1 st TM 125 -94
1 st Aprilia RS 125
1 st Yamaha YZ 250
och nu, min ögonsten, min Yamaha FZR 1000. Som tyvärr måste säljas...
Silverblade skrev:264964Moppar från 9 års-åldern och framåt:
1. fram king med victoria-motor (gick la sådär)
2. puch dakota (original + paj växelförare)
3. cresent med morini franko-motor (en-petare vars plugg avlägsnades + 4 mm större förgasare = ca 40 km/h)
4. suzuki k50 (60 cc + större insug + 17,5 mm knasare + högeffektstopp + sönderfilad kolv + 15/32 drev = 95 km/h)
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |