Vad kan man göra åt en höftlåsning?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Min höft har låst sig totalt, det känns som att ben gnager mot ben när jag rör på mitt vänstra ben :(
Började lite smått igår kväll att värka lite i höften men jag har känt några dagar att det har "huggit" till i höften ibland för att totalt låsa sig igår kväll/natt.
Vaknade nu på morgonen efter ett fåtal timmars sömn och har stoppat i mig en värktablett nu men jag hyser inga stora förhoppningar att den ska hjälpa.
Det syns inte något speciellt från utsidan, inga blåmärken eller dylikt.

Behöver man få till en kiropraktor eller kan jag lösa detta själv?
 

Gabor

Guest
japp, kiropraktor, hade probs med en nerv ett tag, han bröt bäckenet rätt, sen försvann problemet.
 

Gabor

Guest
Och det är inget man kan vänta med till måndag om man vill att det ska gå över antar jag?

kan du leva med det så går det säkert, men kolla akuttider hos de på orten om de kan ta det direkt, är ju bäst att ta det så.
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
kanske de jag haft.. ibland när jag sutti konstigt med snowboarden
(sne fot fram) så låser de sig på nå äckligt vis.. bruka lösa sig med att ta lös o ruska lite :)
 

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tidaholm
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Did you have a rough ride? :D

Dee_knutti får ligga underst i helgen, pojkspolingen börjar bli lat. Undanflykter är the shit för dagens ungdom... :rolleyes::tungan

Själv är man så gammal att man får stretcha inte bara på träningen utan även när det vankas kvällsmys med cheyan! :mad:
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Åldern börjar ta ut sin rätt hör jag..... Läskigt
Har klarat mig bra hittills, men ta i trä..........
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Hela min kropp är så. Har överrörliga leder, och antar att ingenting sitter riktigt där det ska.
Det är väldigt ofta när jag står still som det känns som om något låser sig i höften och låret och sedan "går omlott", typ som två ben/senor/vad du vill liksom ligger över varann och sen hoppar tillbaks på rätt plats.
Så är det i ena armen med, i båda fotlederna, båda höfterna och låren. Ena axeln är opererad för att den hoppat ur led för många ggr och var helt söndertrasad, den andra märker jag att den "vill hoppa ur" vid vissa rörelser, men har inte gjort det än.

Vetefan vad man gör åt sånt, att hela kroppen är instabil liksom? :va

Har höften låst sig helt, eller kan du röra dig?
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
För mycket ligga ?? För lite Ligga ??:D

Haha, påminner om en liten tant på sjukgymnastiken idag. Sjukgymnasten drog fram en matta, åt en annan, men lilla tanten sa väldigt glatt: "Åh, ska jag få ligga nu? Det behöver jag!"
Sen insåg hon att mattan var till nån annan och sa besviket "Nähä, det var inte jag som skulle få ligga..."
Kunde knappt hålla mig för skratt... :)
 

Gabor

Guest
Haha, påminner om en liten tant på sjukgymnastiken idag. Sjukgymnasten drog fram en matta, åt en annan, men lilla tanten sa väldigt glatt: "Åh, ska jag få ligga nu? Det behöver jag!"
Sen insåg hon att mattan var till nån annan och sa besviket "Nähä, det var inte jag som skulle få ligga..."
Kunde knappt hålla mig för skratt... :)

Alla vet att LIGGA hjälper...mot allt i stort sätt...:yoparty
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Haha, påminner om en liten tant på sjukgymnastiken idag. Sjukgymnasten drog fram en matta, åt en annan, men lilla tanten sa väldigt glatt: "Åh, ska jag få ligga nu? Det behöver jag!"
Sen insåg hon att mattan var till nån annan och sa besviket "Nähä, det var inte jag som skulle få ligga..."
Kunde knappt hålla mig för skratt... :)

En yngre kompis som är bög berättade en kul grej.
När han hade kommit ut genom porten till sitt hus mötte han den lille åldrige morgonpigge farbrorn som är ngt disträ och bor längst upp i samma hus. Min kompis hade på sig sina trendiga blekta sommarjeans som har uppnötta hål vid knäna.

Farbrorn pekade på hålen med käppen och sa: "Håhå! Ngn har stått på knä lite för mycket ser jag!" :D
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Har höften låst sig helt, eller kan du röra dig?

Jag kan röra mig, men jag har ingen kraft i vänstra benet och ibland är det sån smärta så att tårarna är nära :gråta
Nu ska jag ut och röra på mig litegrann och se om det kanske släpper lite, 2 starka piller har inte gjort susen :mad:
 

GHurun

Ny medlem
Gick med
26 May 2009
Ort
Huddinge
Hoj
VTR1000F
Jag kan röra mig, men jag har ingen kraft i vänstra benet och ibland är det sån smärta så att tårarna är nära :gråta
Nu ska jag ut och röra på mig litegrann och se om det kanske släpper lite, 2 starka piller har inte gjort susen :mad:

När var du på muggen o gjorde nr.2 senast?! Hade rejäl förstoppning en gång när jag var ca. 12år och det medförde att jag inte kunde röra ena benet, kändes som höften smärtade då så tårarna rann. I princip helt förlamad i ena benet (kommer ej ihåg vilket men tror det var vä).
Efter ett gammalt hederlig lavemang skuttade jag hem från sjukhuset :yoparty
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Jag kan röra mig, men jag har ingen kraft i vänstra benet och ibland är det sån smärta så att tårarna är nära :gråta
Nu ska jag ut och röra på mig litegrann och se om det kanske släpper lite, 2 starka piller har inte gjort susen :mad:

Då är det nog inte samma som jag har, så jag är inte till nån hjälp då. Min låser sig helt, går inte att röra alls, men är bara så i max 30 sekunder, sen smäller det högt som fan och den hoppar rätt igen. Men ont gör det...
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top