valmers skrev:Fanns det aldrig några prototyper? Kom man inte så långt?
Spinky Spendrup skrev:Najs länk, nu har jag att göra. Internfakturering...
Här en lätt:
Precis, fpl 36 var avsett att bära kärnvapen, företrädelsevis för att utsätta Sovjetunionen för vedergällning om så krävdes. Frågan är hur långt gånget utvecklingsarbetet var när Sverige beslutade om nedläggning av sitt kärnvapenprogram?Qvint skrev:Har också bara sett de skisser som gavs ovan. Om jag inte missminner mig så ville man ha en kärra som kunde ta kärnvapen till Ryssland och gjorde specarna efter det...
A-36 lär den skola hetat...
valmers skrev:Precis, fpl 36 var avsett att bära kärnvapen, företrädelsevis för att utsätta Sovjetunionen för vedergällning om så krävdes. Frågan är hur långt gånget utvecklingsarbetet var när Sverige beslutade om nedläggning av sitt kärnvapenprogram?
valmers skrev:Precis, fpl 36 var avsett att bära kärnvapen, företrädelsevis för att utsätta Sovjetunionen för vedergällning om så krävdes. Frågan är hur långt gånget utvecklingsarbetet var när Sverige beslutade om nedläggning av sitt kärnvapenprogram?
Blackadder skrev:Jo precis, nedlagt är det ju, host host, blink blink...
Det tar väl oss ca 30-45 min att skruva ihop en smällkaramell. Så länge allt ligger i delar har vi ju inget vapen som det så vackert heter... Jaja skit samma ska inte kommar här med mina 'konspirationsteorier' i en så trevlig tråd
Själv gillar jag tyskarnas 2:a världskrigsexperiment, spana in Blohm & Voss tänkta kärror, helt klart skruvade.
http://www.luft46.com/
Jäklar villket intresse det blev i tråden.Spinky Spendrup skrev:
Anthrax skrev:Förresten, vilket flyglplan är det som sprängs i luften i Indiana Jones?
Eller är det bara ett ihopkok av olika flygplan?
Det närmaste jag hittar i verkligheten är detta exp: plan. Och det skall vara en bombare.Chris Ash skrev:Det har aldrig funnits....
"The futuristic Flying Wing was chosen by director Steven Spielberg to represent the ominous and advanced state of aeronautics in Hitler's Germany Production designer Norman Reynolds used a Northrop Corporation prototype of the Flying Wing and drawings by Ron Cobb to design for Raiders of the Lost Ark this strange plane that has no tail and no fuselage. The plane was built in England by Vickers Aircraft Company and painted at EMI Elstree Studios in London. "
Den var inte alls lätt!Spinky Spendrup skrev:Najs länk, nu har jag att göra. Internfakturering...
Här en lätt:
Jooo... Typ enda assymetriska planet som gått i serieproduktion.Daddy skrev:Den var inte alls lätt!
ODEN skrev:Vad är det för plan? Sitter hytten excentriskt placerad eller är det mina ögon det e nå knas med?
Jag utgick från att det är He111r från början. Och då kan det där vara He 111Z?Chris Ash skrev:Vad är detta för ett vidunder?
Spinky Spendrup skrev:Jag utgick från att det är He111r från början. Och då kan det där vara He 111Z?
Markus skrev:Nån som kan tipsa mig om vart Märklin-tråden ligger? Jag hittar den inte för tillfället.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|