Vad kosta erat körkort??

Gabor

Guest
Tog mitt på 70-talet, tror det kostade under 500:- tot med läkarundersökning, körkortstillstånd och uppkörning.:D
 

CurlySue

Never Look Back
Gick med
10 Jul 2009
Ort
Gävle/Alborga
Hoj
Sv650 -00 Kawa z750 -08
Stämmer tyvärr inte, kollade upp detta direkt när jag hörde om Riskutbildningen.
Står just specifikt att även om man klarat teori innan den 1:e november så måste man ha riskutbilningen om man inte kör upp förens efter det datumet.
Källa till informationen är vv/körkortsportalen.
Så man blir tvungen att göra den oxå om jag kuggar min uppkörning.


// John

My bad!:död
 

Benevolensky

Screw you guys.
Gick med
18 Aug 2009
Ort
Stockholm
Hoj
CBF600SA
3 timmar på gata och 6 på manöverbana på 5 dagar, uppkörning veckan efter. Ingen egen hoj, bara körskola. Totalt tror jag det landade kring 9-10. Tog 2 veckor från att jag hade körkortstillståndet tills lappen gled ner i fickan :)
 

Mr J

:-)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vendelsö
Hoj
GSX1000R 07
Mitt gick runt 8.500 med allt. Intensivkurs 2002, hade b-kort innan och hade kört mycket cross och moppe så lite kontroll fanns ju där redan.

Dock var det en av dom roligare "kurser" jag gjort. Älskade verkligen att smita iväg från jobbet för att ta en lektion. Klarade på första och känslan var obeskrivlig. Hämtade ut min nya KTM Duke II som stod och väntade 1 timme senare på Lelles.

Fan vad kul det är med hoj, glöm aldrig det :)
 

Corpze

Driftare
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Arvika
Hoj
Kawasaki Z750
tillstånd, två handledare, två körlektioner, ett teoriprov, två uppkörningar, ca 5000 kr för två år sedan!
 

Kuben

Cementarsel Mc
Gick med
10 May 2005
Ort
Långshyttan
Hoj
Aprilia RSV4R-10
Körkortskostnader ca:24000:-
Fördelat på.A=3500:-(2003) B=3000:-(1993) C+E=17500:-(2007)
 

Öla1

Nu på 3 + 1 cylindrar
Gick med
20 Nov 2005
Ort
Halmstad
Hoj
Speed Triple -02, XT 600E -91
Körkort i Halmstad 2007.
Tog 11 lektioner, ingen kuggning.
Total kostnad drygt 11 k tror jag.

Körde en del privat oxå, med farsan på bönpallen. Inte så smidigt kanske då han fick A på köpet 1970 och i princip aldrig kört mc. Men det krävdes ju inte så mkt för att han skulle få tillstånd att övningsköra med mig, dessutom ville man ju ut och köra när man väl köpt en hoj.
 

Frulla

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2009
Ort
Norrköping
Hoj
06- ktm 660
220:- körtillstånd
220:- teoriprov
1500:- uppkörning
160:- en platta mariestads till hoj ägarn (kompis pappa)

2100:-
 

rallypacker

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2009
Ort
Där solen inte skiner
Hoj
Suzuki GSX400e
Tog mitt A-kort i torsdags på första uppkörningen.

Kortet inkl avgifter för tillstånd osv kostade 11620 kr.
Då tog jag 10 dubbellektioner på skola och övningskörde lite privat.

Körkort i Halmstad 2007.
Tog 11 lektioner, ingen kuggning.
Total kostnad drygt 11 k tror jag.

Körde en del privat oxå, med farsan på bönpallen. Inte så smidigt kanske då han fick A på köpet 1970 och i princip aldrig kört mc. Men det krävdes ju inte så mkt för att han skulle få tillstånd att övningsköra med mig, dessutom ville man ju ut och köra när man väl köpt en hoj.

Jag gjorde faktiskt precis likadant med min farsa. =)
 
Last edited:

Budapeststubbe

Ny medlem
Gick med
7 May 2009
Ort
Västerås
Hoj
Kawasaki ER-5
17790:- kostade mitt i år med 25 enkellektioner (inget privat), mc-boken, teoriavgift till vv, tillstånd, uppvärmning och hyra av hoj till uppkörningen, tillverkning av kortet. Inga kuggningar, tog 2 månader.
 

Quazar

BikerBoyz
Gick med
6 May 2008
Ort
Söderut
Hoj
ingen
8000 kr. Körde en del privat med. Men det var det alla dagar i veckan värt för att få känna sig säker på att jag var mer än beredd för uppkörningen
 

LCF

Medlem
Gick med
20 Jul 2005
Ort
Lapplands Sydport
Hoj
2018 Yamaha Tracer 900 GT 2003 Yamaha BT1100 Bulldog
Jag tog mitt A-kort -06 och notan hamnade på ca. 1500:-

Jag och min handledare åkte 100-200mil landsvägskörning, man lär sig rätt mycket på att se på hur andra kör(både bra saker och dåliga). Med tanke på det så förstår jag inte varför alla(nästan) envisas att handledaren alltid kör bakom?

Sen hade jag turen att jag kunde använda mig av fabriksområdet där jag jobbar för att lära mig krypkörningsbanorna. Jag hade även stor nytta av detta forum då jag kunde läsa vad andra hade för erfarenheter från sina uppkörningar och tack vare det fick man tips på vad man skulle tänka lite extra på :tummenupp
 

Orcid

Pure Madness!
Gick med
12 Jul 2008
Ort
Kga
Hoj
min:ER 5 -99, makens:GPZ1100 -96
fick mitt i juli i år och om jag inte räknar med bensinpengar och presnetkorten som tack till mina två handledare. inte heller räknar med mcställ + hoj + koner + övningskörvästen så blir summan 2400kr.
räknade at tom jag bara kört på skola lika mycket som ALLA timmar jag kört privat då skulle jag få lägga på 54000kr till bara på körtimmar!!!!

så jag är så glad att jag hade tålmodiga privata handledare som hade all tid för mig i sommar:)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top