vad kostar bilen som går som en 1L sporthoj?

=Drex=

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2004
Hoj
ingen
Hade inget å göra å tråkigt så jag tänkte..okej om man ville ha en bil som går som en modern 1L sporthoj va måste man då skaffa..hitta till slut ett alternativ..lite dyrare än hojarna dock :brinnerup

http://www.saleen.com/saleen_s7_main.htm

(market value aprox $430 000 :skrämd )

Eftersom man (jag) aldrig kommer få råd köpa denna bilen så får det nog bli sporthoj för mej..frågan e vilken som är den bästa magneten :D

yamtt600r

Åker hellre än tokfort.
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
Ja
En gammal hederlig F-40 hänger nog med hyffsat bra. Nästan gratis och lätt att få tag på. =)

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
yamtt600r skrev:
En gammal hederlig F-40 hänger nog med hyffsat bra. Nästan gratis och lätt att få tag på. =)

Plottrig design - inga rena linjer ens...

Mr Edholm

Putsbög och stolt...
Gick med
8 Oct 2004
Hoj
ein rejser mewtosewkel
=Drex= skrev:
..frågan e vilken som är den bästa magneten :D

Förhållandet Effekt/vikt skiljer sig "lite" mellan en bil och en hoj....ska du få samma resultat mellan båda så måste den där bilen ha fyrsiffrigt med hästar under huven...

Öööh...magnet? :hihi Hojen såklart....blir du dessutom dumpad så kan du fortfarande ha roligt med hojen.... :7peta

Last edited:

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Bike gjorde ju ett test mellan Laboginis nya gallardo för 1,6 mille och den fick duktigt med spö av en MV Agusta runt en bana så jag är klart tvegsam till om det finns någon icke tävlingsbil som spöar en literhoj.

MILKY

NB Racing Developments
Gick med
22 Apr 2004
Hoj
BMW K1200S
Hmm nja om man pungar ut typ 2Msek så har man en bil som min polare lyckats knega ihop!. :näsblod

Den gör 0-100 på 2,6Sec och fortsätter att dra till hmm nja 325 km/t ca :Bugar

Gaze

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
Vill ha gixxer 600 cbr600rr
=Drex= skrev:
Hade inget å göra å tråkigt så jag tänkte..okej om man ville ha en bil som går som en modern 1L sporthoj va måste man då skaffa..hitta till slut ett alternativ..lite dyrare än hojarna dock :brinnerup

Eftersom man (jag) aldrig kommer få råd köpa denna bilen så får det nog bli sporthoj för mej..frågan e vilken som är den bästa magneten :D

Det räcker me att du köper en japan bil o lägger lite pengar på trimm.
då kommer du långt i från priset på saleen

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Jo men om något annat än raktframprestanda efterfrågas får man nog gå över till någon typ av formelbil för att hänga med....

Fakkverk

Nu med mustasch!
Gick med
3 Nov 2003
Hoj
Cagiva Freccia c12R -90
ZXRMANNEN skrev:
Hmm nja om man pungar ut typ 2Msek så har man en bil som min polare lyckats knega ihop!. :näsblod

Berätta vilken bil som har så enastående acceleration!

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
lös
Nya Bugatti Veyron som inte släppts än spöar skiten ur de flesta hojar... 0-300 ska tydligen gå på 13sek... 1001hk och 1250Nm tror jag det va...

Men förhållandet effekt/vikt är inte som på en båge.. det är svårt att jämföra eftersom Tex Bugattin väger över 2ton, och med en förare i så är det en mkt liten viktökning jämförelsevis med att sätta en person på hojen som väger 170kg torr...
Men 9millar för en bil vs 130 000 för en hoj......... hmm, väljer nog hojen! :tummenupp

Syss

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
Årets nyhet 2010 (Sarotea)
=Drex= skrev:

Såååå läcker bil! :yoparty
Alla känner väl igen den från Gillette Mach 3-reklamen... :tungan

Men killar, ska det vara jämförbart måste det väl vara serieproducerat, inte "hemmabygge"? Isf kan man väl lika gärna jämför en F1-bil och en moto-GP hoj. :yoparty

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Tjaa. En 500 - 750k får man nog räkna med att lägga ner om man vill ha en bil som står sig bra mot en literhoj runt en bana eller på strippen.

På motorvägen i 170+ behövs det inte så mycket bil alls..

M@rkus

Honda
Gick med
9 Jan 2005
Hoj
00 Honda Fireblade
ZXRMANNEN skrev:

Ja skulle va kul å veta vilken bil,inte ens saleen s7 eller koenigseggen kommer ned i dessa acc tider.

RirkarD

Vem? jag?
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Honda crf 250X -06
=Drex= skrev:

varför inte en coenisegg (eller hur det stavas) 900 hästar 0-100 3,4s
0-200 12s klarar 1,6 G i sidled :tummenupp kommer ej ihåg pris men det va högt! Siffrorna kanske inte är exakta kommer inte ihåg dom precis, läs senaste slitz annars där testar dom den

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Frågan är väl dessutom vilket grepp du behöver för att nå dessa tider. Oklistrad bana utan raceslicks är det i princip omöjligt. Är det klister och slicks är det ju ingen gatbil längre

tvr350i

IQ
Gick med
21 Sep 2004
Hoj
ZX-9R -99
Alternativ ?

=Drex= skrev:

---------

Hej svejs ny här på SPORTHOJ !
Annars varit med ett längre tag...

Ok, finns en del kul bilar, Caterham R500 osv.. som Inte stavas Fer.. eller Lam.. osv. Här ett trevligt alternativ till hoj när lilla tanten varit hos frissan:

http://www.pistonheads.com/ultima/default.asp?i=8956

En lite bonus också, vart mycket bil där, så man inte blir sågad..

http://www.pistonheads.com/news/default.asp?storyId=8008

/Benke

Vastrix

Påställd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VFR800
Detta är bara femtioelfte gången som denna diskussion dras upp va? Till och med mitt Alzheimerminne känner igen det.

/V.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...