Måste ju kunna ha belägg för sina uttalanden, kan ju inte komma å påstå en massa utan faktaZXRMANNEN skrev:Ring till JRM-Racing så kan dom säkert faxa det till dig!. Tro vad du vill jag bryr mig inte speciellt Mkt.
Den är fyrhjulsdriven...fezt skrev:Tvivlar inte på att man kan plocka ut 700hk ur en Evo... fullt möjligt med massa trim, men att den sen ska göra 0-100 på 2.6 är väl lite drömtider... Dragsterbakdäck eller?
Effekten klarar säkert det i teorin, men väggreppet tror jag inte räcker till för 2,6sek... ALdrig utan EXTREMA klistersulor avsedda för typ racing...
didjik skrev:Någon som vet om koenigsegg är 4wd? hittar inget om det på deras sida
fezt skrev:Tvivlar inte på att man kan plocka ut 700hk ur en Evo... fullt möjligt med massa trim, men att den sen ska göra 0-100 på 2.6 är väl lite drömtider... Dragsterbakdäck eller?
Effekten klarar säkert det i teorin, men väggreppet tror jag inte räcker till för 2,6sek... ALdrig utan EXTREMA klistersulor avsedda för typ racing...
M@rkus skrev:Den kan säkert komma ned mot dessa tider, men att den samtidigt ska ha utväxlingen att göra över 300. Det tycker jag verkar konstigt.......
M@rkus skrev:Måste ju kunna ha belägg för sina uttalanden, kan ju inte komma å påstå en massa utan fakta![]()
Är inte bara hk,för att du ska kunna ha den utväxlingen behövs det vrid oxå.En original evo gör väl inte mer än 250 upp till 325 är mycke.Masonit skrev:Varför inte? Beror ju på utväxlingen. Vid 100 km/h ligger han väll på 1-2:ans växel. Bara att växla 6:an lågt så gör den säkert över 300.
\Masonit
Tvivlar inte på 0-100 utan när du samtidigt sa att den gör en 325km/h.Måste ju ha en hög utväxling eller?ZXRMANNEN skrev:Du tror väl knappast att jag sitter med ett papper i handen och läser fakta. Om grabbarna på JRM-Racing berättar detta för mig och dom samtidigt säger att dom mätt detta på bästa sätt för att få så ärliga siffror som möjligt så sitter jag inte o ber om ett papper som kan styrka detta!.
Jag personligen skiter i vilket, jag bara skrev att jag visste att det fanns en bil som gjorde dessa tider punkt slut!.. Det är hoj som gäller, det vet väl alla :kocko
Det är klart att tiden 0-100 kan variera beroende på start osv, men du kan ju inte påstå att du gör optimala starter med din hoj varje gång du är ute o kör, elr![]()
Det kommer alltid att finnas dom som tror o dom som inte gör det, så är det bara!. Men dom jag känner som tvivlat o sedan fått åka med o se beviset på Motech's dashlogger ja dom blir troende![]()
I believe!![]()
M@rkus skrev:Tvivlar inte på 0-100 utan när du samtidigt sa att den gör en 325km/h.Måste ju ha en hög utväxling eller?
M@rkus skrev:Är inte bara hk,för att du ska kunna ha den utväxlingen behövs det vrid oxå.En original evo gör väl inte mer än 250 upp till 325 är mycke.
Inte..... de va konstigtZXRMANNEN skrev:Klart att vridet är important som fan. Jag körde min Evo mätaren ut som är enligt mätarfart 260, men mätaren litar man ju inte direkt på i alla lägen, bara om det sitter en polare bredvid...
Hmm ja ja nog om detta jag vet bara att jag drar honom INTE med min R1 ialf !
Finns många astrimmade "pisshojjar" som spöar alla bilar ocksåBollox skrev:För övrigt finns det många astrimmade "pissbilar" som spöar vilken standard sporthoj som helst på 402 meter. Tom här i Sverige.![]()
tvr350i skrev:---------
Hej svejs ny här på SPORTHOJ !
Annars varit med ett längre tag...
Ok, finns en del kul bilar, Caterham R500 osv.. som Inte stavas Fer.. eller Lam.. osv. Här ett trevligt alternativ till hoj när lilla tanten varit hos frissan:
http://www.pistonheads.com/ultima/default.asp?i=8956
![]() |
Nytt körkortsdirektiv som på gång
EU förväntas inom kort fatt... |
![]() |
2025 års Distinguished Gentlemans Ride körs 18 maj
Söndag 18 maj är det dags f... |
![]() |
Kör på underbara Gotland Ring med redaktionen!
Upplev drömlika Gotland Rin... |
![]() |
Gott om platser kvar till Gotland Ring Bike Week!
Upplev magiska Gotland Ring... |
Video: Bike nr 4 med Yamaha R9
I nästa nummer av Bike, nr ... |
|
![]() |
Årets MC-stipendiater utnämnda
Mc-stipendiet är Svedeas bi... |
![]() |
Fira motorcykelns dag 3 maj
Den 3 maj firas Motorc... |
![]() |
Motorcykelns dag firas 3 maj