vad kostar bilen som går som en 1L sporthoj?

Tvivlar inte på att man kan plocka ut 700hk ur en Evo... fullt möjligt med massa trim, men att den sen ska göra 0-100 på 2.6 är väl lite drömtider... Dragsterbakdäck eller?
Effekten klarar säkert det i teorin, men väggreppet tror jag inte räcker till för 2,6sek... ALdrig utan EXTREMA klistersulor avsedda för typ racing...
 
ZXRMANNEN skrev:
Ring till JRM-Racing så kan dom säkert faxa det till dig!. Tro vad du vill jag bryr mig inte speciellt Mkt.
Måste ju kunna ha belägg för sina uttalanden, kan ju inte komma å påstå en massa utan fakta:rolleyes:
 
koenigsegg är lätt den bilen som är snabbast (va iallafall) inte många bilar som hänger me den som är orginal!
http://www.koenigsegg.se/

Edit!
Någon som vet om koenigsegg är 4wd? hittar inget om det på deras sida
 
Last edited:
fezt skrev:
Tvivlar inte på att man kan plocka ut 700hk ur en Evo... fullt möjligt med massa trim, men att den sen ska göra 0-100 på 2.6 är väl lite drömtider... Dragsterbakdäck eller?
Effekten klarar säkert det i teorin, men väggreppet tror jag inte räcker till för 2,6sek... ALdrig utan EXTREMA klistersulor avsedda för typ racing...
Den är fyrhjulsdriven... :D
 
För övrigt finns det många astrimmade "pissbilar" som spöar vilken standard sporthoj som helst på 402 meter. Tom här i Sverige. :fakta
 
Den kan säkert komma ned mot dessa tider, men att den samtidigt ska ha utväxlingen att göra över 300. Det tycker jag verkar konstigt.......
 
fezt skrev:
Tvivlar inte på att man kan plocka ut 700hk ur en Evo... fullt möjligt med massa trim, men att den sen ska göra 0-100 på 2.6 är väl lite drömtider... Dragsterbakdäck eller?
Effekten klarar säkert det i teorin, men väggreppet tror jag inte räcker till för 2,6sek... ALdrig utan EXTREMA klistersulor avsedda för typ racing...

Blir ett jävla grepp med fyrhjulsdrift! Kenneth Hansen:s rallycrossbil ska tydligen göra 0-100 km/h på 2,3 sec. Är ju säkert med slicks då. Han ha ju runt 800 hk.

\Masonit
 
M@rkus skrev:
Den kan säkert komma ned mot dessa tider, men att den samtidigt ska ha utväxlingen att göra över 300. Det tycker jag verkar konstigt.......

Varför inte? Beror ju på utväxlingen. Vid 100 km/h ligger han väll på 1-2:ans växel. Bara att växla 6:an lågt så gör den säkert över 300.

\Masonit
 
M@rkus skrev:
Måste ju kunna ha belägg för sina uttalanden, kan ju inte komma å påstå en massa utan fakta:rolleyes:

Du tror väl knappast att jag sitter med ett papper i handen och läser fakta. Om grabbarna på JRM-Racing berättar detta för mig och dom samtidigt säger att dom mätt detta på bästa sätt för att få så ärliga siffror som möjligt så sitter jag inte o ber om ett papper som kan styrka detta!.

Jag personligen skiter i vilket, jag bara skrev att jag visste att det fanns en bil som gjorde dessa tider punkt slut!.. Det är hoj som gäller, det vet väl alla :kocko

Det är klart att tiden 0-100 kan variera beroende på start osv, men du kan ju inte påstå att du gör optimala starter med din hoj varje gång du är ute o kör, elr :confused:

Det kommer alltid att finnas dom som tror o dom som inte gör det, så är det bara!. Men dom jag känner som tvivlat o sedan fått åka med o se beviset på Motech's dashlogger ja dom blir troende :hihi

I believe! :tummenupp
 
Masonit skrev:
Varför inte? Beror ju på utväxlingen. Vid 100 km/h ligger han väll på 1-2:ans växel. Bara att växla 6:an lågt så gör den säkert över 300.

\Masonit
Är inte bara hk,för att du ska kunna ha den utväxlingen behövs det vrid oxå.En original evo gör väl inte mer än 250 upp till 325 är mycke.
 
ZXRMANNEN skrev:
Du tror väl knappast att jag sitter med ett papper i handen och läser fakta. Om grabbarna på JRM-Racing berättar detta för mig och dom samtidigt säger att dom mätt detta på bästa sätt för att få så ärliga siffror som möjligt så sitter jag inte o ber om ett papper som kan styrka detta!.

Jag personligen skiter i vilket, jag bara skrev att jag visste att det fanns en bil som gjorde dessa tider punkt slut!.. Det är hoj som gäller, det vet väl alla :kocko

Det är klart att tiden 0-100 kan variera beroende på start osv, men du kan ju inte påstå att du gör optimala starter med din hoj varje gång du är ute o kör, elr :confused:

Det kommer alltid att finnas dom som tror o dom som inte gör det, så är det bara!. Men dom jag känner som tvivlat o sedan fått åka med o se beviset på Motech's dashlogger ja dom blir troende :hihi

I believe! :tummenupp
Tvivlar inte på 0-100 utan när du samtidigt sa att den gör en 325km/h.Måste ju ha en hög utväxling eller?
 
Vissa tror ju aldrig att en bil kan gå fort, ännu ledsnare blir de när man berättar att man kan köpa en lika snabb eller snabbare bil som deras mc för cirka 350 tusen.
På andra sidan tror vissa att en chippad corolla tar en R1a rakt fram. Men men, lika bra att låta bägge sidornas moppe/bilfuckon leva i ovisshet. :D
 
M@rkus skrev:
Tvivlar inte på 0-100 utan när du samtidigt sa att den gör en 325km/h.Måste ju ha en hög utväxling eller?

Inte högre än t.ex. min gamla Opel Ascona hade som standard. Så det är knappst något ovanligt.
 
M@rkus skrev:
Är inte bara hk,för att du ska kunna ha den utväxlingen behövs det vrid oxå.En original evo gör väl inte mer än 250 upp till 325 är mycke.

Klart att vridet är important som fan. Jag körde min Evo mätaren ut som är enligt mätarfart 260, men mätaren litar man ju inte direkt på i alla lägen, bara om det sitter en polare bredvid :hihi ...

Hmm ja ja nog om detta jag vet bara att jag drar honom INTE med min R1 ialf !
 
ZXRMANNEN skrev:
Klart att vridet är important som fan. Jag körde min Evo mätaren ut som är enligt mätarfart 260, men mätaren litar man ju inte direkt på i alla lägen, bara om det sitter en polare bredvid :hihi ...

Hmm ja ja nog om detta jag vet bara att jag drar honom INTE med min R1 ialf !
Inte..... de va konstigt :-p
 
En rallycross Xara väger prcis över 1120 vilket är viktgränsen på dessa bilar.
Den är byggd på en WRC kaross och har fördelen att man kan välja vart man skall placera tankar och osv för att få optimal viktfördelning.

Den är även inte utrustad med massa lull som ac , lysen och annat som behövs för att kunna köra den i trafiken.

Effekten är ca 520hk och 720nm.
Skall göra 0-100 på 2.35 sek givetvis med slick och på vanlig (inte klistrad) asfalt.
Dock så har den en restriktor på 36 mm ifrån turbon för att begränsa effektutaget.

Jag har ingen aning om Evo:n som näms tidigare har liknande prestanda men vet att det är svårt och dyrt att komma ner precis över 1230kg när man bygger en grupp N bil av en evo 6:a som är den klassens viktgräns tack vare att man måste behålla vissa saker i bilen för att den skall kunna bes vilket den gula verkar vara.
 
Nyheter
BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Omfattande körkortsförändringar på gång

EU förväntas inom kort fatt...

Custom Motor Show 2025

Vårens stora event, som kic...

Back
Top