vad kostar bilen som går som en 1L sporthoj?

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
nu när tråden spårat ut och alla pratar om bilar, hojar, moppefuckon, epa traktorer & NASA.

så kan jag passa på att berätta en sak.
för några år sedan, så såg jag ett motorprogram (kommer ej ihåg vilket)
där det var en TJEJ som körde snöskoter drag race..

1000HK & 0-100 på 1 sek. de ni e respekt :Bugar

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
En bil som krossar en hoj behöver inte kosta många spänn, inte om det bara gäller rakt fram i alla fall? Vilken mellanstor jänkare som helst med en vass bigblock och slicks gör jobbet(har t.o.m sett en bil för 25 lax göra höga 10:eek:r). Hade en Firebird formula 400 för några år sedan som jag stoppade i en vass 454 i, det bygget hade kostar mig 120 lax när jag sålde den och med lite gas och slicks så hade den utan problem hängt av en sporthoj på strippen så inte behöver du en bil för några mille så länge det bara gäller rakt fram. Ledsnade dock på 5-6 liter milen och hur roligt än sportvagn än är att köra så kommer den aldirg i närheten av en hoj, jag menar hur kör du en bil på slangen eller med knäskrap? Skulle aldrig ta en sportbil över en hoj med gärna ha en på sidan av, när ekonomin tilllåter som kommer en Ferrari 355 vara det första jag köper!

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
69:an skrev:
Om man ser till kvoten skoj/pengar så ligger nog Radical bra till. En gatreggad tvåsits skulle passa perfekt i mitt garage.

Precis, en sån spöar alla hojar runt en bana och är dessutom möjliga att gatregga. På strippen har jag ingen aning om de är snabbare än hojar med det borde de vara.
Är det nån som har koll på vad sånna kostar beggade?

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Hoj
cb1100
Jag vill gärna se en sån radical gatreggad innan jag tror på den uppgiften fullt ut.
Fin vinterbil föresten:lol

sandstream

Guest
Vet inte om det nämnts redan men Saleen S7, som tråden startar med, kommer snart i en Twin Turbo-version med 750 Hk.
Pris från 4 miljoner men då får man med 3 läderväskor :D

Chefen Alabama

Nu i delar!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Bläjd -96, dynokit, helsystem Termignoni, K&N
sandstream skrev:
= EU = OK i Svedala?
Ja, det ska gå att regga den i Sverige, vet att man kört engelsk-reggade radicals här. Men om det finns svensk-reggade eller hur lätt/svårt man fixar registreringen i Sverige har jag ingen aning om...

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
Medans ni lägger 100.000 tals kronor för att trimma era standardbilar för att hänga med en standardhoj så lägger jag 25.000 på en turbo till hojen....

Sen står ni där o kliar er i huvudet o undrar va fan som hände......

så länge det går rakt fram iaf.....

Firefly

Sporthojsnörd
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tokgul Fireblade 954 *SÅLD*
Fakkverk skrev:
Gula fordon är oftast snabba, men 0-100 på 2,6 sekunder undrar jag verkligen om det stämmer!?

(Min hoj är gul så jag vet att påståendet ovan stämmer)
Det stämmer att gult är snabbast... :hihi

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Finns ju också ultimor som är snabbare än en sporthoj på alla sätt, bana och rakt fram... you name it.

Joeni

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2004
Hoj
cbr900rr -92
Är trots allt roligt att se hur många det är som vägrar tro att en bil skulle kunna ha en chans :)
nån skrev att dom skulle vilja se bilen axa på dålig asfalt osv. för att det skulle inte gå så bra.... skulle det gå bättre med en båge :va
ganska trögt. :3freak
när det visas en bild på en radical så säger ngn att; den kan väl ändå inte gå att regga? :brinnerup
för att den är snabb då eller? varför går en r1:a eller busa att regga? :confused:
jaja.. och sen tror de flesta att båge förare är gudar som kan axa upp sin båge till hundra på de tider som står på pappret hur lätt som helst; om nu så var fallet, varför skulle inte en bilförare kunna det? han slipper ju dessutom huka sig under nån liten skärm, och kan då se vad han pysslar med.
att det skulle vara lättare att utnyttja sin båge maximalt än sin bil, det tror jag tyvärr inte på.
hmmm...jag glömde vad poängen skulle vara med detta inlägg... :rolleyes:

Last edited:

TLRR

Guest
Försök att få igång 1 ton massa lika snabbt som 200 kg
Vilken har först kommit över startlinjen förutsett att de startar exakt samtidigt
?

Nyheter
Gott om platser kvar till Gotland Ring Bike Week!

Upplev magiska Gotland Ring...

Video: Bike nr 4 med Yamaha R9

I nästa nummer av Bike, nr ...

Årets MC-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Fira motorcykelns dag 3 maj

Den 3 maj firas Motorc...

Motorcykelns dag firas 3 maj

Den 3 maj 2025 fi...

Sex nya mc-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Triumph redo för terrängen

Inför 2025 lanserar Triumph...

Dags för hjälmbytarvecka

En mc-hjälm är färskvara oc...

ACEM: Låt inte motorcyklar bli en del av handelskriget

Som svar på USA:s beslut at...

Vi ska provköra Yamaha MT-07 med automatlåda – vad vill du veta?

John är snart på väg till S...