xfader skrev:
He he då vet du säkert att det byggs ett par i Täby va?! ..
xfader skrev:
ZXRMANNEN skrev:He he då vet du säkert att det byggs ett par i Täby va?! ..
xfader skrev:det visste jag faktiskt inte
ZXRMANNEN skrev:En Mitsubishi EVO6, med lätt moddad motor
TLRR skrev:Fånigt,inte ens de fabriksbyggda tävlingsbilarna för miljontals kronor i rally (asfaltsrace) har sådan prestanda.
Masonit skrev:De behöver inte mer, sällan det går riktigt fort och bättre med en lättkörd bil med "lagom" effekt.
\Masonit
TLRR skrev:Förvisso,Men det är klart lägger man ner 800 000 kr på bilen för ren acc.
och han kör på en ren,varm o klistrig strip så är det ju möjligt.Men inte på som jag uppfattat det,en skitig kall landsväg med dåligt fäste även för en fyhjulsdriven bil.För att få igång 1 ton i rörelseenergi krävs det ett jäkla fäste.
Det räcker att bilen för lite släpp så är bågen borta.
Jag fick pisk av en RD 250 då jag hade,en vad jag tyckte acc. snabb bil med trimmad V8 och fick långnäsa i tidernas begynelse.
Men men,jag ska inte måla fan på vägen jag kanske har fel.
Tänker du på Ferrari F40? Var hittar du en billig sådan? Alla de jag har hittat är svindyra ca 3-4 Mkr. Lätta att få tag i tvivlar jag också på.yamtt600r skrev:En gammal hederlig F-40 hänger nog med hyffsat bra. Nästan gratis och lätt att få tag på. =)
Tänk på vad du säger om världens vackraste bil.Kahobe skrev:Plottrig design - inga rena linjer ens...
Bo_jahn skrev:Ja, det har du. Behövs inte ens klistrad stripp. 4-hjulsdrift vet du.
Nu ska jag släppa bomben: Det skulle gå att ta sig till 100 från stillastående under 2 sekunder med en karossförsedd gatregistrerad bil i likhet med evon som omtalas, på vanlig asfalt och gatgodkända däck. Sug på den karamellen.
TLRR skrev:Hur ? och på hur många försök? En pilot med en 600:a eller 1000 cc som känner sin hoj skulle med största sannorlighet få till en 0-100 km/h tid på jämna 3,0 sek eller under (1000 cc) på första försöket,bilen skulle nog få göra fler försök för att uppnå de tiderna .
Men ett street race körs en gång och först över mållinjen gäller.
TLRR skrev:Man kan ju oxå trimma en båge för 800 000 :- och köra på tider under 1 sek. Då jämförelsen skull stämma mer överns.
I det här fallet är det ju en specialtrimmad bil för över en miljon sammanlagt och en standard hoj.
Jämförelsen borde vara med trimmad och maxtunad motor för hoj och bil,då skulle det jämförelsen vara mera relevant.= bägge fordonen maxad för bäst acc. på gata och registrerade
TLRR skrev:Fånigt,inte ens de fabriksbyggda tävlingsbilarna för miljontals kronor i rally (asfaltsrace) har sådan prestanda.
Bo_jahn skrev:lika bra att låta bägge sidornas moppe/bilfuckon leva i ovisshet.
TLRR skrev:Man kan ju oxå trimma en båge för 800 000 :- och köra på tider under 1 sek. Då jämförelsen skull stämma mer överns.
I det här fallet är det ju en specialtrimmad bil för över en miljon sammanlagt och en standard hoj.
Jämförelsen borde vara med trimmad och maxtunad motor för hoj och bil,då skulle det jämförelsen vara mera relevant.= bägge fordonen maxad för bäst acc. på gata och registrerade
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |