Ringde och kollade med suzuki märkesförsäkring nu och jag skulle mycket riktigt få en höjning på 90%.
Frågade varför och då säger dom att den flyttats ner en prisklass och att det därför krävs en höjning..
Que?!
Jo den hade i deras "interna" klassning blivit en sporthoj till i år. Jag frågade då vad den var ifol för vad jag vet så är det samma hoj jag har i garaget?
Hon hade inga bra svar på någonting.. Jag avslutade iaf med att säga att jag förmodligen talade för de flesta kunder när när jag påstod att de enda som kunde se någon logik i beslutet öht var dom själva. Jo dom hade fått lite reaktioner på det och skulle som det brukar heta "ta med sig av min kritik".
Nya premien gäller fr.o.m brytdatum. Jag byter.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Fick 6036:- hos Bilsport&MC
Hel/hel avställningsbar
Kört i 5+ år
Ducati MTS 1200 -10
Stockholm
Märkligt, jag har varit i kontakt med dem via mail och det här svaret fick jag.
"I en årsförsäkring sker uppdelad betalning säsongsvarierat, vilket innebär att du betalar mer under sommarhalvåret och mindre under vinterhalvåret. Årspremien påverkas inte av detta. Den är fortfarande densamma.
Med vänlig hälsning"
Min fråga var om de hade höjt min årspremie eller inte. Om alla andra har fått höjning varför skulle jag då ha samma årspremie som tidigare?
I smell bullshit.
Honda CBR954RR -2002
Länsförsäkring 8700 Kr/år avställningsbar
25 år, Mc-körkort i 6 år
Stockholm
View attachment 381707
View attachment 381708
Det där låter som ett schablonsvar..
Jag har ju också så att jag betalar mer under sommarmånaderna och mindre på vintern men det är ju irrelevant när dessa summor delas upp på aktuell årspremie?
Höjs årspremien så höjs ju månadsbetalningarna.
Du fick helt enkelt inte svar på din fråga..
Det här blir bättre och bättre.
Hon svarade inte ens på min fråga!
Den där infon visste man ju redan eftersom jag har haft försäkringen i över ett år. Jag har alltid tyckt att man har fått ett udda, nästan amatörmässigt bemötande hos dem, men när de var nästan 3000kr billigare än alla klart man väljer dem ändå.
ringde trygg hansa där skulle min kosta 3100kr/mån halvförsäkrad och avställd 1200kr/mån, fattar inte att det kan skilja så mycket på att du är 5år äldre. helförsäkring kosta 5800kr/mån på det billigaste bolaget.
betalade 1343kr/mån samma hoj för tre år sen tills dem chockhöjde hos folksam. jävla konstigt hur dem resonerar. höjningar borde drabba dem som har vart kostsamma för bolagen inte hela kollektivet.
höjningar borde drabba dem som har vart kostsamma för bolagen inte hela kollektivet.
Pyntar drygt 2500/mån för min under sommarn.
Tror det va ca 18000/år.
Suzuki märkesförsäkring HEL/HEL
gsxr1000 03a.
27år göteborg
Svider som fan men va gör man.....
Trafik eller halv?
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|