Kuben
Cementarsel Mc
Suzuki TL 1000R-00
Sukkas märkes 2300:- hel/hel
37 år håla...
Sukkas märkes 2300:- hel/hel
37 år håla...
Folksam eller trygghansa kanske? if hadde lite häftig självrisk eller? beror lite på va du har för hoj.. kanske billigare o laga själv om det e en lite äldre hoj. själv tänker jag lite på dom banorna. Därför jag bara har halv försäkring.
Jag ägnade en stund på blocket för att glo på regplåtar och kolla vad de hojarna skulle kosta att försäkra. Urvalet var lite begränsat då de flesta inte verkar vilja skylta med regnummer. Alla 80-talare låg på samma, omkring 1300/år. Vad sätter de gränsen, nån som vet? 20 år? Alltså, att från och med i år så är hojar fram till 1993 års modell i denna försäkringsklass, vad den nu heter, veteran eller classic. Jag är 40+ och har inte råd med mer! Det är Svedea jag kollat hos.
Tack!Det är precis som du skriver. När hojen är 20år eller äldre så klassas den som "veteran" och då går premien ner rejält.
MEN bilsport & MC kommer nog inte godkänna alla som classica längre då -90 och framåt innebär en hel del "seriösa" sporthojar. Zx9R, CBR osv kommer nog inte kunna gå igenom som classica.
Vilket bolag?
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |