Denito
Ny medlem
Honda CBR 600 F 2011
7100 hel/hel hos Svedea, är 33
7100 hel/hel hos Svedea, är 33
Det är precis som du skriver. När hojen är 20år eller äldre så klassas den som "veteran" och då går premien ner rejält.
Har Du någon källa på detta? När jag ringde Bilsport och MC tog dem inte min hoj, Yamaha YZF750R -93. Hon i luren sa att de inte försäkrade sporthojar längre som Classic hojar. Trygg hansa har heller ingen "extra rabatt", mig veterligen, bara för att hojen är 20 år eller mer. Men finns det något sådant bolag så är jag den förste som vill ha numret till dem!
Tyvärr inte mer än att de tog de hojar jag kikat på. Det kanske har blivit så att de fortfarande inte försäkrar sporthojar pga olyckorna.Har Du någon källa på detta? När jag ringde Bilsport och MC tog dem inte min hoj, Yamaha YZF750R -93. Hon i luren sa att de inte försäkrade sporthojar längre som Classic hojar. Trygg hansa har heller ingen "extra rabatt", mig veterligen, bara för att hojen är 20 år eller mer. Men finns det något sådant bolag så är jag den förste som vill ha numret till dem!
Har inte fått årets premie på hojen. Föregående säsong låg den på ca 1100/mån när hojen är påställd. Har en av och påställningsbar försäkring. Hojen är således garageförsäkrad för tillfället. Fyllt 35 nyligen och haft mc-kort sedan 2001. Inga incidenter. Premien bör således vara ungefär densamma.
Angående självrisk skulle jag sätta den i relation till hojens värde. Sedan funderat över sannolikheten för stöld eller incident där totalförlust är en realitet. Mindre skador fixar man ju oftast själv billigare enligt min erfarenhet.
Yamaha R1 -98
21 år
10910:- Helförsäkring helår med Länsförsäkringar.
IF skulle ha 80208. haha suckers
Känns helt j*vla sjukt, jag kommer inte under 32k / år för hel/hel för den cykel som jag ska köpa om någon månad, en 08:a CBR 1000RR. Jag är helt ny inom dessa kretsar, så kanske har jag missat någonting? Jag har två lås, garage som alltid skinnställ - hur kan det bli så himla dyrt? Är det bättre år 2?
Kolla länsförsäkringar/folksam.
Jag har iof standard 748 årsmodell 96 men är 27år bor i sthlm, haft KK i 2 år.
Hel avställningsbar skulle dom ha strax över 900:- av mig. Men jag kör på halvförsäkrat.
Nu när jag kolla Länsförsäkringar ska dom ha 4053:- hel/hel. Blir nog byte av fb i år för mig.
Kan det verkligen vara så stor skillnad mellan en 748R-02 och 748BP-96?
Känns helt j*vla sjukt, jag kommer inte under 32k / år för hel/hel för den cykel som jag ska köpa om någon månad, en 08:a CBR 1000RR. Jag är helt ny inom dessa kretsar, så kanske har jag missat någonting? Jag har två lås, garage som alltid skinnställ - hur kan det bli så himla dyrt? Är det bättre år 2?
ålder ?
antal år med körkort ?
du bor i sthlm, det är en anledning
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|