Im-2-fast-4-u
Ny medlem
Tjena vad menas med luftabromsen? Jag har precis dragit ut nippeln där bak så oljan rinner ut jag är en stackars nybörjare men vad ska jag göra nu när all olja är ute? ska jag bara börja pumpa in olja igen?
Im-2-fast-4-u skrev:Tjena vad menas med luftabromsen? Jag har precis dragit ut nippeln där bak så oljan rinner ut jag är en stackars nybörjare men vad ska jag göra nu när all olja är ute? ska jag bara börja pumpa in olja igen?
Im-2-fast-4-u skrev:Tjena vad menas med luftabromsen? Jag har precis dragit ut nippeln där bak så oljan rinner ut jag är en stackars nybörjare men vad ska jag göra nu när all olja är ute? ska jag bara börja pumpa in olja igen?
scud skrev:så om man ska byta bromsolja (eller vätska som det numera heter) så hur vet jag då när all olja är utbytt?
Blir det till att köra på den känslan att det är X cl i systemet, och när jag har det och lite mer i hinken under hojjen så är det klart.
Jag kan inte rätta dig, för jag har aldrig bytt. Men ska väl göra det innan våren kanske, hur vet man om det är dags för ett byte förresten? Kan ju inte lita på att förre ägaren har gjort det, ur säkerhetssynpunkt. Kanske lika bra att byta för att va på säkra sidan.Vanish skrev:Rätta mig om jag har fel. Syns inte det på färgen på vätskan?
Vanish skrev:Rätta mig om jag har fel. Syns inte det på färgen på vätskan?
Om man har OTUR kan det ta en halv dag. Dom som har haft otur vet att är så, däribland jag.DJM skrev:Ni behöver ju inte överdriva en stackars nybörjare att det kommer ta en halvdag att ta ur luften ur systemet om man hällt ut allt. Det tar inte längre tid än att man luftar som vanligt.
GixxerJensa skrev:Om man har OTUR kan det ta en halv dag. Dom som har haft otur vet att är så, däribland jag.
//Jensa
DJM skrev:Ni behöver ju inte överdriva en stackars nybörjare att det kommer ta en halvdag att ta ur luften ur systemet om man hällt ut allt. Det tar inte längre tid än att man luftar som vanligt.
Kan även vara det enda sättet att få till det bra när inget annat hjälper!pejon skrev:Tjabba, ett bra trick att få ut all luft är att trycka in bromsvätskan bakvägen (alltså genom luftningsnippeln). Det går lite tungt, men det blir ingen luft i systemet heller. Då behöver man inte öppna kärlen, och få problem med gummimembranet som ligger där.
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|