Vad pågår här?

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
dom som gnäller på att allt bara är skit: kom med egna trådar och skriv vettiga kommentarer och hjälp till att lyfta upp forumet..... :)

Klaga på andra kommer man ju ingenstans.... :fatta!

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
RED_LiME skrev:
Som "nykomling" så förstår jag inte riktigt.
Visst kunde det varit lite mer "kvalitet", och jag har hört att det var bättre förr et tpar ggr.
Men är det inte nästan BARA personer som han som reggade om sej flera ggr nyss som förstör mest?
Där håller jag inte med dig. Sådana personer är lätta att bli av med genom ip-banning så slipper man dem i fortsättningen. Att forumets kvalité i allmänhet sjunker är det ju däremot lite svårare att göra någonting åt än att bara klicka ett par gånger med musen för att bli av med någon som bara vill förstöra.

MulleMuck

Cepe med megafon
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Yamaha TZR -99
Estremo skrev:
Där håller jag inte med dig. Sådana personer är lätta att bli av med genom ip-banning så slipper man dem i fortsättningen. Att forumets kvalité i allmänhet sjunker är det ju däremot lite svårare att göra någonting åt än att bara klicka ett par gånger med musen för att bli av med någon som bara vill förstöra.

*funderar lite på om dom inte har dynamiskt Ip och kommer tillbaka tillbaka*
Men tillbaks till frågan: Forumet har hållt samma nivå hela tiden jag har varit här och visst, det kunde varit bättre, men inget att göra åt, tyvärr!

*Har varit emd om Forum som sjunkit i kvalitet innan och det verkar som om det är ett öde för alla forum :död *

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Estremo skrev:

Har varit med här sen starten och har varit med på ett flertal musikforum i åratal och en sak har jag lärt mig.

Forum genomgår låg och högkonjunkturer precis som allt annat! Vissa perioder är det helt enkelt sämre och ibland bättre, allrahelst på ett forum som behandlar en säsongsberoende aktivitet.

Det blir nog bra ska ni se.....

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Jag modererar så gott jag kan. Dock får ni vänta till kl. 6 - 7 innan trådar försvinner då jag inte har så mycket tid till att surfa SH på jobbet.

En moderator för en del av forumet kommer aldrig kunna banna folk. Det kan endast dom allsmäktiga göra.

Mikael Cagiva

Ja, jävlar!
Gick med
2 May 2003
Hoj
Ducati 748 2002
KvalitetsMiffo skrev:
dom som gnäller på att allt bara är skit: kom med egna trådar och skriv vettiga kommentarer och hjälp till att lyfta upp forumet..... :)

Klaga på andra kommer man ju ingenstans.... :fatta!

Jepp, jag drog igång "Seatpipes på Miton"-tråden p.g.a. att jag trodde att folk kanske skulle vara intresserade av att se om mitt tilltänkta projekt verkligen kommer att fungera. *Jag känner mig inte träffad*

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
klotter skrev:
Ja tycker också att detta forum inte är så seriöst... (längre?)
Jag ska skärpa mig men på ett villkor: att ni inte mobbar mig.
Ja e mycket motorcykelintresserad och kan knappast hjälpa att ja inte har åldern inne.
Ja kan hyfsat bra om tvåtaktare och kan kanske svara på en del frågor.
Ni sa att ni skulle banna all moppefuckos (nåt sånt) gäller det även mig??

Tacksam om ja får va me och diskutera :Bugar

Det är just därför som jag är emot åldersgräns på forumet. Bara för att man är femton och kör moppe så innebär det inte att man inte kan vara seriös eller tillföra något.

De som hakar upp sig på ålder före uppförande tycker jag är fel på det.

Det finns en hel del moppefuckos i de andra forumdelarna också som kör R1 med seatpipes och är 28 1/2 år gamla.... :lol

Esquina

HV71 Svenska mästare 2004!!!
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Ingen längre
Biifer skrev:
Ligger mkt i det du skriver! Men men, vi får hoppas att det är ett "vinterproblem" och att det blir bättre när våren kommer!

Tänkte precis nämna detta om vinter. Jag tror mycket av det snack som förs just nu har med vintern att göra, det finns inget och prata om men trots det försöker man bidra med något. Tror helt enkelt det blir bättre framåt våren/sommaren när folk börjar åka hoj igen :)

MulleMuck

Cepe med megafon
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Yamaha TZR -99
Esquina skrev:
Tänkte precis nämna detta om vinter. Jag tror mycket av det snack som förs just nu har med vintern att göra, det finns inget och prata om men trots det försöker man bidra med något. Tror helt enkelt det blir bättre framåt våren/sommaren när folk börjar åka hoj igen :)

Japp! Man kommer berätta om upplevelser, få problem, med mera med mera... :)
Du sköööna årstid.... :)

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Hoj
Hojlös :(
Sköter man sig så tycker jag det är okej dvs.... inga idiot trådar.

Alex :)

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
cbr600
Om folk kunde använda "sök-knappen" så skulle vi kanske slippa fenomenet att vi en gång i veckan får en ny tråd som tar upp frågan: "Vilken 125:a är bäst?" :rolleyes:

Jag måste bara fråga. Chris Ash, hur gammal är du? Knappast 16 misstänker jag. :notme

Du vet att... När man är arton så åker man ut från 125-delen. :va :)

ModiN

Fully!
Gick med
1 Sep 2003
Hoj
KTM 625 SMC -06 inkl. Akra slip-on
Sätt "Poffer" på moderator. :fakta det är inte precis ofta som neo håller till här längre. Och jag håller med om att det är självklart ok att blivande 125a ägare håller till här. Bara vi slipper alla moppetrådar och som nån sa: Använd SÖK funktionen. Man orkar inte med alla trådar som frågar vilken cykel som är bäst! :fakta och angående att det inte är några bra disskussioner. Det beror ju bara på oss själva... och ja det stämmer att det va bättre förr! Är det ingen som håller på med intressanta vinter projekt..?? :D

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Som sagt tidigare så är det inte upp till er att rösta fram en moderator. Swedie bestämmer.

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ModiN skrev:
Men man kan väl få lägga in förslag till det! :confused

Ja, men förra gången började det poppa upp pollar m.m.

Bara så att det inte händer igen.

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
RED_LiME skrev:
*funderar lite på om dom inte har dynamiskt Ip och kommer tillbaka tillbaka*

Det stämmer till viss del. En normal DHCP server eller PDC/BDC försöker alltid ge dig samma IP-nummer som du hade innan. Hos de flesta ADSL / Bredbands leverantörerna så har man möjlighet att köra en Ipconfig /release /renew, beroende på inställningar, men chansen är stor att du får ett nytt lån på samma IP nummer.

Sitter personen på Modem så är det ju lite svårare. Där kan de vara med i flera modempooler.

Men summan av kardemumman är:
IP-Banning räcker rätt långt, men inte hela vägen.
:huvet

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
RED_LiME skrev:
Japp, men bara ett förslag..

Vad har hänt med dina svenska unika små fina bokstäver Croc? :)

Men någon som ofta är inne, oftast lite ibland under hela dagen!
Borde egenltigen inte spela någon roll om man varit medlem länge eller inte, bara förnuftet och ansvaret finns och framförallt förtroende...

Jag aer i spannien ;)
Koop: Jo det aer sant, men det skulle kannas battre om nagon som varit har langre ar admin. Fast jag tror Swedie vagrar att plocka in nan ny.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Conrad skrev:
Om folk kunde använda "sök-knappen" så skulle vi kanske slippa fenomenet att vi en gång i veckan får en ny tråd som tar upp frågan: "Vilken 125:a är bäst?" :rolleyes:

Jag måste bara fråga. Chris Ash, hur gammal är du? Knappast 16 misstänker jag. :notme

Du vet att... När man är arton så åker man ut från 125-delen. :va :)

Femton och 1/2...

Nä, det står i min profil, jag är född den 9:e September 1981

Vastrix

Påställd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VFR800
Chris Ash skrev:
Femton och 1/2...

Nä, det står i min profil, jag är född den 9:e September 1981

Länge leve -80talister.

Jag inte den som skriver mest här inne och inte den mest frekventa besökaren, anledningen är samma som har startat denna tråd.
Tycker dock att det är synd att ni börjar diskutera införskaffande av nya moderdatorer. Var det inte detta som diskuterades för inte så länge sedan?

Var allting bättre förr? Jag är inte den som har varit medlem längst (var iofs. med innan armagedon, men några här har varit med betydligt längre), skillnaden mellan när jag blev medlem och nu är att nu vet man ungefär vilka åsikter många andra har och då blir det inte likadana diskussioner. Enda sättet som detta kan lösas på (som jag ser det) är att de som precis har köpt sin 125a börjar skriva lite mer. Kanske om turer eller olika garageövningar de har gjort, gärna med bilder som muntrar upp.
Omsättningen på oss medlemmar är ju rätt så stort och denna sommaren kommer nog rätt många byta upp sig till större maskiner vilket leder till en naturlig "generationsväxling". Mao. jag ser ljust på framtiden!

En sak några av er borde tänka på: skriv erat meddelande i word och läs igenom det innan ni postar det, kolla därefter stavningen. Tack!

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...