Vad pratar de för språk?

FreddaGädda

Guest
Dropdead skrev:
2298027 Ja, jag har råkat ut för en del bara den här våren/sommaren så nu börjar jag känna att det får räcka. Innan har jag aldrig varit rädd för att gå ensam hem mitt i natten, men nu känns det som att en kurs i självförsvar inte hade varit helt fel att gå...

Duckie: ja, jag gissar också att han svär något. Men det vore bara kul att veta. Om det är nån som kan översätta liksom. :p

Jag rekommenderar Krav Maga. En israelisk kampsportsmetod utvecklad för "gatan" och vardagliga situationer. Bör finnas tillgängligt för dig då du bor i en storstad.
Inget ont om "självförsvarskurser för kvinnor" men.. dom är tyvärr inte så värst varierande.
Knä i pungen, handflata på näsan och bryta lillfinger är i princip vad de lär ut.

Stilbeskrivning: http://www.kampsport.se/kampsporter/index.php?show=yes&ID=4
Klubbguide: http://www.kampsport.se/klubbguide/...a536ffbe97397b9a4a&style=30&location=city_227

Last edited:

skert

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
GPZ 600R
Albanska, i slutet "du vet inte vem du jävlas med".

"Jag ska knulla hela er släkt"

Det vanliga dravlet typ

Sundance Kid

Gasar tills det rasar & sen lite till...
Gick med
22 Dec 2003
Hoj
just nu ingen, snyft
Dropdead skrev:
2298756 Detta hände på en hållplats i kortedala.

åfan, hemma i min hood ju!

Tråkigt som fan att man inte ska kunna gå utanför dörren när det är mörkt utan att bli rädd! Skönt att du stod på dig ändå och att inget allvarligare hände!

Hoppas att polisen kan göra något åt ditt fall!

sen ska jag inte säga vad jag tycker i övrigt, för då blir jag bannad... :död

Dropdead

Guest
Maldiani skrev:
2298169 Hoppas att jag kan avsluta tråden innan det leder till att folk slänger ur sig en massa saker...

Till att börja med så pratar de kosovoalbanska, inget annat!
För det andra beter dig sig väl inte mycket mer annorlunda än andra IDIOTER som ej hanterar alkohol gör!
Oavsett om de är utläningar eller svenskar..

Jag vill bara påpeka att jag inte har för avsikt att skilja på utlänningar eller svenskar - det enda jag var intresserad av var vad de sa åt oss i slutet, för att helt enkelt stilla min nyfikenhet.

Maldiani skrev:
2298169Konstigt nog så är det ingen som har kommenterat att det bara är en som bråkar, de andra drar väl bara iväg honom.. De ber till och med om ursäkt för hans betende, vilket man hör tydligt.

Eftersom jag var där själv, så kan jag intyga vad som hände. Han som hörs mest var också han som verkade mest hotfull. Men killen i helvita kläder var killen som sa åt mig att suga honom. Det var också killen i helvitt som sade åt min vän (som för övrigt heter Stefan - det var nån som frågade vad han hette?) att han skulle slå ihjäl honom. De stod alltså på var sin sida om mig, väldigt påträngande och alldeles för nära, trots att jag flera gånger bad dem sluta och att de skulle gå därifrån då jag upplevde det hela som obehagligt. Killen som hörs mest lade upprepade gånger armen om mig, trots att jag bad honom låta mig vara. Den tredje killen sa inte mycket men skrattade och "hejade på" sina kompisar och den fjärde killen var den schyssta killen som hjälpte oss att bli av med dem och som bad om ursäkt för dem, något jag är väldigt tacksam för.

Maldiani skrev:
2298169 Försvarar INTE deras beteende, men liknande trådar har bara lett till en sämre stämmning på Sporthoj.com! Troligen kommer detta bara att sporra en hel del användare på forumet att bara slänga ur sig en massa onödiga kommentarer.

Det vore ju väldigt olyckligt isf! Eftersom tråden är skapad i ett enda syfte - att få veta vad de säger och ingenting annat.

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Dropdead skrev:
2298756 Detta hände på en hållplats i kortedala.

Och så undrar alla varför man vill ha självförsvar för tjejer i skolan.

Har själv hållit i en "självförsvarskurs" för tjejer och tyvärr så kommer det bli mer vanligt med sådana kurser.

Dropdead

Guest
Sundance Kid skrev:
2298762 åfan, hemma i min hood ju!

Tråkigt som fan att man inte ska kunna gå utanför dörren när det är mörkt utan att bli rädd! Skönt att du stod på dig ändå och att inget allvarligare hände!

Hoppas att polisen kan göra något åt ditt fall!

Ah, jag bor också här. Så det känns lite beklagligt att det hände så nära hemmet. Hade det hänt någon annanstans hade jag lättare kunnat undvika stället, men nu går det liksom inte... jag tar nog taxi hem nästa gång! :nicka

Sundance Kid

Gasar tills det rasar & sen lite till...
Gick med
22 Dec 2003
Hoj
just nu ingen, snyft
Dropdead skrev:
2298780 Ah, jag bor också här. Så det känns lite beklagligt att det hände så nära hemmet. Hade det hänt någon annanstans hade jag lättare kunnat undvika stället, men nu går det liksom inte... jag tar nog taxi hem nästa gång! :nicka

Förstår det, jag har dock aldrig haft några problem här i hooden, visserligen är jag 1,90 lång å väger typ 94 kg å e allmänt stor, kanske det som räddar mig...

lycka till i fortsättningen iallafall! :pannkyss

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
va otrevligt, lyckligtvis hade han/dom med sig en schysst polare som höll styr på det hela så de kom sig därifrån

Dropdead

Guest
Sundance Kid skrev:
2298785 Förstår det, jag har dock aldrig haft några problem här i hooden, visserligen är jag 1,90 lång å väger typ 94 kg å e allmänt stor, kanske det som räddar mig...

lycka till i fortsättningen iallafall! :pannkyss

Jag har heller aldrig haft några problem här i hooden, inte heller i gamlestan där jag är född och uppvuxen och levt i hela mitt liv, typ. Jag vill intala mig att det inte händer sånt här särskilt ofta, men jag kommer definitivt vara mer på min vakt när jag ska hem sena kvällar numera....

Markus skrev:
2298163 Punkarn som vart kvar då, hur blev du av med han sen?

Han sov jag över hos, då jag inte vågade gå hem ensam.

Dropdead

Guest
Rasorblade skrev:
2298842 Var han ingen gentleman som följde dig hem....

Då skulle ju han gå tillbaka hem till sig sen och det verkade ju onödigt om han skulle träffa på samma gäng ensam. Dessutom hade han en hund hemma som behövdes komma hem till, så det verkade mest logiskt att slagga där. :tungan

Malmö-motard

Radical Riders
Gick med
16 May 2005
Hoj
ja
Grattis! Du har just blivit kulturberikad :hihi

Skämt åsido, snyggt skött. Kunde lika gärna slutat jobbigt.. En god vän råkade ut för något liknande, han fick bäras därifrån med spräckt skalle.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Dropdead skrev:
2298822

Han sov jag över hos, då jag inte vågade gå hem ensam.

Själv hade jag valt albanerna hellre. :)
Är du säker på att det inte var punkarns IV-polare och att allt inte var uppgjort? :hihi

Dropdead skrev:
...den fjärde killen var den schyssta killen som hjälpte oss att bli av med dem och som bad om ursäkt för dem, något jag är väldigt tacksam för.

Stockholmssyndromet! :yoparty

Kajan

återvandrad
Gick med
22 Jun 2005
Hoj
BMW 1100 GS / Suzuki 750 gs -77
Jag har en teori att folk blir alltid helt storda nar de kommer till ett annat land. Bara kolla pa hur svenskar engelsman o tyskar blir nar de aker pa semester. Fulla, jobbigt overpatriotiska o knullar allt som ror sig (iofs sa ar engelsmannen sana hemma ocksa).

Man kan med lite vilja och odmjukhet anpassa sig till ett nytt land genom att lara sig en smula sprak o kultur och pa sa satt bli mer internationell till sin karaktar. Tyvarr ar det inte vanligt att folk gor sant bara for att det ar kul, kanske ar det lattare om man vet hur lange man ska stanna. Sjalv tycker jag det ar svarast att hitta en balans mellan min svenska sida o en ny kultur, fast sa lange jag kan hitta svensk sill o aquavite sa ar jag nojd.

Naval, jag tror min teori ar lite amatormassig. Finns manga som ar jobbiga nar de ar fulla o javliga.

Mirupafshim nga Tirana shume vap! Do te shkoj ne bregdeti sot.

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Kajan skrev:
2299226 Jag har en teori att folk blir alltid helt storda nar de kommer till ett annat land.

Jag har aldrig halat fram den i en busskur, vare sig i Sverige eller utrikes.
Din teori är stinking dålig faktiskt. :hej

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...