Vad säger era mammor?

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Nu är min :squid hemma...ska släppa bomben för farsan. Nga bra förslag :tungan. Han är 70 så inga "skrämma slag på gubben så han trillar av pinn"-förslag nu..

Järnspikar vad många :fatta! jag kommer att få..inte för att han är rädd för att jag ska köra (har åkt bakpå en :pannkyss "galning" i tre år ) utan mer att han tycker att pengarna ska sparas till bröllop och sådant där annat "onödigt".
 
Last edited:

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Luleå
Hoj
Sååld
med jämna mellanrumm brukar dom anordna ekonomiska sanktioner som alltid misslyckas med måluppfyllelse då hojjen ej säljs av ekonomiska själ
 

Glöd

It´s time to burn
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Haninge
Hoj
Suktar efter en ninja
När jag först sa att jag skulle ta kortet suckade bara mamma men hon var så stolt när jag tog teorin.. Och när jag berättade att det är en sporthoj jag vill ha sa bara pappa "Ja den får du inte ställa på mig... men köra den tänker jag" :yoparty Ja han har ju själv haft hoj förr så han tycker bara det är kul när man går i hans fotspår..=)
Blir nog värre med mamma när dagen kommer och man köpt sin båge.. hehe.. kan det vara värt..

/M
 

GlennB

Teases and Dares
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sthlm
Hoj
GSX1100 Brööl edition, yamaha MR50 och Kinamoppe.
Innan man var 18 lät det:
"Du FÅR inte ta körkort för lätt MC"

När man var över 18 lät det:

"Vi kan inte hindra dej, men du får INGEN hjälp varken med övningskörning eller ekonomiskt"

..Och så blev det, tog hojlappen direkt efter muck från lumpen, kortet bekostades
till största delen med muckbidraget samt pengar jag lyckats spara..


Numera är det väl mer "Du är väl försiktig ?" "Det är ju så farligt, man sitter helt oskyddad" "Du vet att det är farten som dödar!"

..Låter iofs likadant när jag kör bil, mamma gjorde misstaget att åka med mej i min egen bil en gång, trots att jag tog det lugnt satt hon och skrek.. *suck*
 

furiousrage

Min urBlaDe är min
Gick med
13 Jun 2005
Ort
Motala
Hoj
fireblade
Morsan tycker mest att de är för många älgar på vägarna för att man ska få köra mc.
Farsan sitter i rullstol efter en singel(mc)olycka för 3 år sedan så han tycker väl att det är lika kul med en båge som en daggmask gillar en metkrok.
 

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
"Om du tar min CBR en gång till ungjävel så klipper jag tasken av dig!!!"
 

Jokela

Guest
Eftersom man har kört cross sen barnsben så förstod mina föräldrar att jag inte skulle kunna hålla ifrån mig motorcyklar. Så dom har väl tyst accepterat det även om dom ogillar det.
Farsan är inte nervös vare sig jag kan hantera hojen utan att andra trafikanter inte ser när man kommer osv. Morsan är mer påstridig och vill t.ex. att man hör av sig om man åkt längre sträckor.

Nu har man lagt ner gatåkandet för obstämd framtid så dom är väl glada antar jag.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top