vad säger man när försäkringsbolaget undrar om man har en sporthoj?

Vanquish

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
zx9
Folksam frågade om zx9an var en sporthoj eller ej vad ska man svara?, det skillde 200kr per år på halvförsäkring.
 

Makke

Kabelspikare
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Avesta
Hoj
Kawa zx6-r -01 , en liten kinamini,
Vanquish skrev:
Folksam frågade om zx9an var en sporthoj eller ej vad ska man svara?, det skillde 200kr per år på halvförsäkring.

Det är en touring :D
 

E22

En bitter jävel & ett hjärta av sten
Gick med
24 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
*
I de faller är det nästan bud på att säga: vet inte
 

Vanquish

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
zx9
vill ju inte att det ska vara någon värdeminskning ifall den blir snodd, men när det rör sig om 200kr så är det skit samma, då kan man ju göra rätt för en gång skull (lite vågat kanske) :yoparty
 

Headbanger

RockeR
Gick med
8 Jan 2005
Ort
Sollentuna
Hoj
Suzuki SV1000S -03
Vanquish skrev:
vill ju inte att det ska vara någon värdeminskning ifall den blir snodd, men när det rör sig om 200kr så är det skit samma, då kan man ju göra rätt för en gång skull (lite vågat kanske) :yoparty

Säg att det är en grymt extra-utrustad glidare :tummenupp
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Har de en extra klassificering förutom vikt/effekt? Jag ringde och frågade dem om premie i går och fick inte frågan, kan bero på att min hamnade i klass 11. :skrämd Tydligen tycker de att sju klasser inte räcker så nu har upp till 11.
 

Vanquish

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
zx9
ZXRMANNEN skrev:
Helt rätt!. Du ska svara att du inte har en aning!

om jag säger att jag inte vet kanske dom får för sig att den är superduper (vilket den är :yoparty )

vet inte riktigt vad jag ska säga bilr nog sporthoj iallafall
 

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmestorps Eke
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
Fråga vad deras definition av sporthoj är och bestäm dig därefter. 200kr helår är väl lite lite och gnälla för iofs ....... men rätt ska vara rätt ....

Tror den klassas som sporthoj av kawasaki för att den heter "Ninja" annars skulle den klassas som sporttourer tycker jag
 

chili

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
2009 Honda CBR600RR
Vill bara nämna hur "Bilsport & MC" sa förra året när jag skulle kolla pris på försäkring.

- Ja... cb..r... hmm...det är ett R i den beteckningen ser jag.... då går den på 24000:-/år och enbart trafikförsäkring.

:kocko :huvet

Därför borde ju en hoj som har R någonstans i benämningen vara en sporthoj eftersom man tydligen inte vill försäkra sporthojar, eller hur?
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
t020013 skrev:
- Ja... cb..r... hmm...det är ett R i den beteckningen ser jag.... då går den på 24000:-/år och enbart trafikförsäkring.

ElectRaglide :rofl
 

Vanquish

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
zx9
t020013 skrev:
Vill bara nämna hur "Bilsport & MC" sa förra året när jag skulle kolla pris på försäkring.

- Ja... cb..r... hmm...det är ett R i den beteckningen ser jag.... då går den på 24000:-/år och enbart trafikförsäkring.

:kocko :huvet

Därför borde ju en hoj som har R någonstans i benämningen vara en sporthoj eftersom man tydligen inte vill försäkra sporthojar, eller hur?


Jag hade en cbr har för mig att den gick som touring försäkringen var jäkligt billig iallafall.

valde sporthoj på min så det slutade på 4300kr helår halvförsäkring. (den står på morsan som knappt fick ta halv på grund av många olyckor) :kocko
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Om de inte har koll på modellerna de försäkrar, vad är det då för jävla bolag???? :va :va
 

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
t020013 skrev:
Vill bara nämna hur "Bilsport & MC" sa förra året när jag skulle kolla pris på försäkring.

- Ja... cb..r... hmm...det är ett R i den beteckningen ser jag.... då går den på 24000:-/år och enbart trafikförsäkring.

:kocko :huvet

Därför borde ju en hoj som har R någonstans i benämningen vara en sporthoj eftersom man tydligen inte vill försäkra sporthojar, eller hur?

Då går ju Suzuki dr och Yamaha tdr som sporthojar.:va
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top