sandstream
Guest
Japp, the one and only Viasatsport 3 eller nåt sånt.Nyteknik skrev:Kommer tävlingarna att sändas i någon av de större TV-kanalerna?
Skitsamma, jag ska kolla ändå
Japp, the one and only Viasatsport 3 eller nåt sånt.Nyteknik skrev:Kommer tävlingarna att sändas i någon av de större TV-kanalerna?
sandstream skrev:Japp, the one and only Viasatsport 3 eller nåt sånt.
Skitsamma, jag ska kolla ändå
oFFkeFF skrev:Förutom direktsändningen i ZTV då, något som inte skett tidigare i STCC's historia..
Bra då att vi har dig som vet hur det förhåller sig och som så gärna upplyser oss om verklighetens beskaffenhetNyteknik skrev:Men jag tror inte att speciellt många av dem har mer än TV3-kunskap om jämställdhet.
Det Bingo skriver är intressant. Både du och Ullis gör ett val, du kan välja att avstå från att köra hoj för att värna om miljön precis som Ullis kan avstå från bilderna för att värna om andra tjejer. Ni väljer bägge att bortse från (eventuella) negativa följder för andra människor och gör det ändå ("Jag skiter i vad andra tycker. Jag gör det här för min egen skull och de som inte gillar det kan dra åt helvete"). I vilka situationer ska man ta hänsyn till andra och i vilka situationer kan man strunta i det enligt dig?Nyteknik skrev:Beskäftigt tvärsäker som vanligt.
Att det skulle vara en "påstådd" och "mycket indirekt" effekt att unga avklädda tjejer i manliga medier cementerar en sexistisk och unken syn på kvinnor håller nog många med om. Men jag tror inte att speciellt många av dem har mer än TV3-kunskap om jämställdhet.
Känner du någon överhuvudtaget som inte skulle bli glad om han/hon fick veta att någon tycker han/hon är sexig (=vara ett sexobjekt).Räven skrev:Vet du någon inom RR..?
NyTeknik skrev:...unga avklädda tjejer i manliga medier cementerar en sexistisk och unken syn på kvinnor
Zoidberg skrev:Vilka samhällen här på jorden har jämställdheten/friheten för kvinnor kommit längst i ? Dom som begränsar kvinnornas sätt att klä sig eller dom som inte gör det ?
Zoidberg skrev:Känner du någon överhuvudtaget som inte skulle bli glad om han/hon fick veta att någon tycker han/hon är sexig (=vara ett sexobjekt).
oFFkeFF skrev:Våldtagna eller utnyttjade tjejer/kvinnor brukar inte uppskatta det.
...det är nog våldtäkten dom inte uppskattar.oFFkeFF skrev:Våldtagna eller utnyttjade tjejer/kvinnor brukar inte uppskatta det.
Webspy skrev:Du e så ute o cyklar.
Gärningsmännen som gör dessa handlingar har sällan eller aldrig brytt sig om utseendet utan har ett sjukligt behov av att göra denna handling. har inget med att vara ett sexobjekt, påklädd. lättklädd eller avklädd.
/A
oFFkeFF skrev:Jag har ingen cykel. Jag skrev inget om våldtäktsmän eller varför de blir våldtäktsmän. Jag sa bara att det finns ganska gott om kvinnor som inte alls uppskattar att vara "sexobjekt".
...måste man vara lättklädd för att vilja bli / bli betraktad som sexig ?oFFkeFF skrev:edit: Kan ju tillägga att det inte ens har att göra med debatten lättklädda bilder eller inte. Bara att det inte är varje tjejs våta dröm att vara med Slitz. En del vill andra vill inte och jag skiter egentligen i vilket. Bilderna är frivilliga att ställa upp på och därför klagar jag inte(såvida det inte är porr-äckel som drogar tjejer och utnyttjar dem)
Zoidberg skrev:...måste man vara lättklädd för att vilja bli / bli betraktad som sexig ?
Dom du känner till som du tror/vet inte vill vara sexobjekt kanske inte är asexuella (=inte vill vara sexobjekt) bara för att dom inte vill strippa offentligt.oFFkeFF skrev:Nej, varför skulle man behöva det?
Zoidberg skrev:Dom du känner till som du tror/vet inte vill vara sexobjekt kanske inte är asexuella (=inte vill vara sexobjekt) bara för att dom inte vill strippa offentligt.
OK ...märkligt i mina ögon iaf att vara sexuell utan att vilja vara sexobjekt, går liksom hand i hand tycker jag.oFFkeFF skrev:Asexeull och inte vilja vara ett sexobjekt är iaf två saker jag skiljer på..
Objektifiering anser iaf jag är en helt annan sak än att vara sexuell.
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|