vad sägs om en feministdebatt igen?

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
R1...såklart
Goodstuff skrev:
Den grova genraliseringen kan du säkert förklara bäst själv för jag har ingen aning.

Så svårt kan det inte ha varit. I en annan tråd en annan gång, blir för offtopic i denna.

Vissa andra frekventa inläggsförfattare tycktes förstå precis vad jag menade, av deras reaktion att döma. :lol

/O

Last edited:

sandstream

Guest
oFFkeFF skrev:
Förutom direktsändningen i ZTV då, något som inte skett tidigare i STCC's historia..
Det har jag förträngt tror jag :D
TV3 är iaf större än ZTV, men men.
Jag har pratat med chefen på Viasat Sport och de skulle nog klämma in lite hojar också i sändningarna.
Hoppas det blir så, vore ju kul att se en del av folket här på SH :tummenupp

Chris Ash skrev:
För att inte tala om deltagarantalet, det ser mörkt ut.
Du förstod nog aldrig den gamla diskussionen eftersom du tillhörde det gäng som tyckte att förarna själva, som ville något annat än Svemo, hade fel.

Nåja, det var då det!
Nu får vi se fram emot lite skön 600-räjsning istället, de säljer ju som smör har jag hört (trots ett par år i rampljuset) :rolleyes:

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Zoidberg skrev:
OK ...märkligt i mina ögon iaf att vara sexuell utan att vilja vara sexobjekt, går liksom hand i hand tycker jag.
Sexuell/t är allt/alla som avser sex. Att vara ett sexobjekt är att bli skild från sin person/personlighet. Det går inte precis "hand i hand".

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
R1...såklart
oFFkeFF skrev:
...

Jag sa bara att det finns ganska gott om kvinnor som inte alls uppskattar att vara "sexobjekt".

Säkert, men påfallande ofta tycks det vara sådana som inte alls ger ett sexigt intryck som skriker högst över detta faktum. Märkligt.

/O

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Olzki skrev:
Säkert, men påfallande ofta tycks det vara sådana som inte alls ger ett sexigt intryck som skriker högst över detta faktum. Märkligt.

/O
Menar du att attraktiva tjejer gillar att bli sexuellt trakasserade av manliga arbetskollegor/klasskompisar/idrottstränare?

Caffe

I like BIG butts...
Gick med
29 May 2003
Hoj
Såld till Victor
Räven skrev:
Sen så känner jag mig lite stolt också över att få kunna säga min mening trots att detta innebär att jag i framtiden kommer att få stämpeln "Röd" feministkärring" "Ful" "avundsjuk"...

Men Räven, du är ju rätt skapligt skapad ändå när allt kommer kring.
Byt bara ut det där fjompiga svärdet (Fantasy är såååå 2004) mot en ansiktsbild, då ska du se att folk läser dina inlägg ordentligt och verkligen tar till sig dina åsikter och synpunkter.
Ingen normal hetero-kille skulle iaf våga dissa dig med billiga och korkade förolämpningar av fruktan för att förlora sina eventuella chanser på lite hanky-panky (hoppet är det sista dåren överger).

Det är en ytlig värld, se bara på Persson, skulle han kommit så långt här i livet om han inte haft sin sjyssta look och sexappeal, jag bara frågar?? :mattias

crallan

#73 250R
Gick med
13 May 2003
Hoj
TZ 250 -99
Goodstuff skrev:
Accpet - Balls to the Wall. Grym platta. Kalkonvideo.

:) Underbart! Den första plattan jag någonsin köpte, 16 spänn på skolgården i mellanstadiet! Shit vad den rockar!!

edit: okej då..... :felämne

Last edited:

Bo_jahn

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2004
Hoj
GSXR 1000 x2, KX 125; EC300
Madhonda skrev:
Varför är det så....???? Ligger det i tjejers gener att vilja vara med på sådana där bilder
Ja.

Madhonda skrev:
Vi kan väl fråga dom killar som går i skolan nu och kallar sina kvinnliga klasskamrater för horor i tid och otid.!!??

Skulle tro att dom ser tjejer som tillgängliga objekt. Jag tror oxå att media har hjälpt dom med den synen. :3freak

Du har fel. De lägger inte alls samma värdering i ordet som du uppenbarligen gör.

Last edited:

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Riktigt skönt att fler tjejer vågar ge sig in i debatten. Självklart gör Ullis vad hon vill, obviously. Vi lever i ett fritt samhälle, men det är helt tydligt så att det samhället i allmänhet är mer objektifierat nu än det har varit. När jag var ung (oj, oj, det var längesedan), så behövde man inte vara snygg och åla omkring i små kläder för att sälja plattor som tjej. Tidningarna skriver spaltmeter efter spaltmeter om Paradise Hotel-deltagarna som valts ut för sitt utseende och sin sex appeal. Inte på långa vägar lika mycket skrivs om folk som faktiskt åstadkommer något som bidrar till samhället med kunskap av något slag. Jag tycker det är verkligen på tiden att någon säger ifrån. Vilken slags samhälle vill vi ha? Vill vi överleva i framtiden? Är det folk med kunskap eller utseende vi bör lyfta fram? Dagens medier är obegripligt fördummande. Den där vidriga artikeln (eller vad fan man nu ska kalla det) i Moore är ett mycket bra exempel på det.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
instämmer
Macho Woman skrev:
Riktigt skönt att fler tjejer vågar ge sig in i debatten. Självklart gör Ullis vad hon vill, obviously. Vi lever i ett fritt samhälle, men det är helt tydligt så att det samhället i allmänhet är mer objektifierat nu än det har varit. När jag var ung (oj, oj, det var längesedan), så behövde man inte vara snygg och åla omkring i små kläder för att sälja plattor som tjej. Tidningarna skriver spaltmeter efter spaltmeter om Paradise Hotel-deltagarna som valts ut för sitt utseende och sin sex appeal. Inte på långa vägar lika mycket skrivs om folk som faktiskt åstadkommer något som bidrar till samhället med kunskap av något slag. Jag tycker det är verkligen på tiden att någon säger ifrån. Vilken slags samhälle vill vi ha? Vill vi överleva i framtiden? Är det folk med kunskap eller utseende vi bör lyfta fram? Dagens medier är obegripligt fördummande. Den där vidriga artikeln (eller vad fan man nu ska kalla det) i Moore är ett mycket bra exempel på det.

MikkE

Guest
Ja ni. Själv tycker jag att det varken är rätt eller fel Ullis (och många tusentals andra) gör. Har man en fin kropp, snyggt ansikte eller bara bra självförtroende och vill visa upp sig så tycker jag inte att det är några problem.
Samma gäller med killar. Var det någon som sa ifrån när tex Fredrik Ljungberg stod modell i världens tightaste Calvin klein kallingar? inte vad jag har hör eller läst. Men så fort någon tjej 'viker' ut sigg så blir det rabalder. Äh, det jag ser på Ullis repotage (kunde iofs vara längre) och bild så gillar jag det. Och hon själv tyckte ju at det var kul.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept