vad sägs om en feministdebatt igen?

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Nyteknik skrev:
Watch the damned - (God bless ya!)
They´re gonna break their chaines - (Hey!)
No, you can´t stop them - (God bless ya!)
They´re coming to get you
And then you´ll get your

Balls to the wall, man

etc.

:rock :lol

Störtskönt.

Aha, är man tvungen till att ha sett videon för att förstå Gubbstrutts inlägg i debatten?

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Hoj
FZR skrot
Macho Woman skrev:
Känner du till fenomenet debatt? Yttra en åsikt = bestämma?
Det är skillnad på att debattera en sakfråga & att vilja bestämma (läs, "det handlar om att ändra attityder" ) hur andra människor ska tycka, tänka & leva sina liv. Och i detta fallet påpeka att en specifik person som gör ett fritt medvetet (troligen väl övervägt) val som ingen annan har att göra med, gör fel (...typ, "synd att hon ska behöva blablabla").

...bakåtsträvande demokrati kallar jag det !

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Nyteknik skrev:
Menar du att halvnakna kvinnor är en symbol för kvinnlig självständighet och frigörelse från manliga/patriarkala normer?

:3freak
Zoidberg skrev:
Inte en symbol men ett symptom (så länge det är frivilligt !)...
Tror du det hade gått bra för den kvinnliga RR-föraren att posera fullt påklädd och få samma utrymme i tidningen?

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Macho Woman skrev:
Tidningarna skriver spaltmeter efter spaltmeter om Paradise Hotel-deltagarna som valts ut för sitt utseende och sin sex appeal. Inte på långa vägar lika mycket skrivs om folk som faktiskt åstadkommer något som bidrar till samhället med kunskap av något slag.
Ja eller hur.

Bara för att den sorts massmedia som du gillar att läsa, och sedan låtsas vara för fin för att gilla, skriver spaltmeter efter spaltmeter om Paradise Hotel-deltagare betyder det inte att alla massmedia skriver om sånt. Jag har personligen inte läst så mycket som en spaltmillimeter om nån Paradise Hotel-deltagare. Jag har öht inte ens sett en artikel eller ett reportage om någon sådan. Och jo, jag läser en hel del tidningar. Hade inte såna som du funnits så hade inte den sorts massmedier som du förfasar dig över heller funnits.

Det är helt enkelt ditt fel, det hela :7peta

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Hoj
FZR skrot
Nyteknik skrev:
Tror du det hade gått bra för den kvinnliga RR-föraren att posera fullt påklädd och få samma utrymme i tidningen?
Troligen inte i den tidningen vilket man inte behöver vara Einstein för att räkna ut, ...grejen é att det är hennes val & ingen borde ha någon tillrättavisande synpunkt om det. För min del kunde hon gjort det i en porrblaska utan nånting alls på sig, ...samesame.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Zoidberg skrev:
...grejen é att det är hennes val & ingen borde ha någon tillrättavisande synpunkt om det.
Du kommer inte speciellt långt i tankegångarna om vad/vem som dikterar villkoren i medierna, vem som tjänar på det och vad det får för konsekvenser. Börja med att skilj på sak och person. Att bilden inte har komponerats under hot förstår nog alla.

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Hoj
FZR skrot
Nyteknik skrev:
Du kommer inte speciellt långt i tankegångarna om vad/vem som dikterar villkoren i medierna, vem som tjänar på det och vad det får för konsekvenser. Börja med att skilj på sak och person. Att bilden inte har komponerats under hot förstår nog alla.
Tillgång & efterfrågan (tycker jag jag har låtit underförstå) är det som styr. Marknadsekonomi gör att vem som helst teoretiskt har möjlighet att tjäna pengar på det & konsekvenserna har jag upprepade gånger påpekat är betydligt trevligare än alternativet med mer eller mindre officiella klädselkoder.

Problemet är, som jag ser det, att många av någon anledning kopplar ihop en naken människokropp med brist på respekt på ena eller andra viset. Det är bristen på respekt som fokus borde ligga på, ...har Ullis brustit i respekt i detta fallet ? Näe ! Har dom som kritiserar henne gjort det ? Ja !

Caffe

I like BIG butts...
Gick med
29 May 2003
Hoj
Såld till Victor
Räven skrev:
Haha! Jag gissar att du är ironisk?

Det var lite blandat allvar på skoj för att göra det hela glasklart ;)

Victor skrev:
Nädu, det är jag helt säker på att han itne är. Däremot är han en väldigt ensam kille.

HAHAHAhaha :D :D :D ............... ... :(

Egentligen så förstår jag inte alls problemet.
Om man inte har fundamentala problem med killars genetiska drift att dreggla över snygga tjejer och somliga tjejers goda vilja att visa upp sig så kan man väl säga att detta är ett storm i vattenglas. Nyteknik plaskar så mkt han orkar med sin illvilligt dåliga läsförståelse/tolkningsförmåga :D

Hur som helst, framstår ni andra rejsare och svensk RR generellt som mindre seriösa numera bara för att hojen var med i bild?
Syftet med den sk artikeln var väl knappast PR för roadracing utan bara lite hårdvaluta för Ullis i form av lite stålars och uppmärksamhet..?

Kan inte ni som hackar lägga er tid & energi på de unga tjejer som mår dåligt av att se vackra människor, de kan nog behöva någon att prata med, någon som verkligen förstår hur det ligger till.
Gör något konstruktivt istället för att slåss mot väderkvarnarna vettja :tungan

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Caffe skrev:
Nyteknik plaskar så mkt han orkar med sin illvilligt dåliga läsförståelse/tolkningsförmåga :D

Han e ändå ganska rolig i sina snubblande försök att uttrycka sig högtravande. :D

Caffe

I like BIG butts...
Gick med
29 May 2003
Hoj
Såld till Victor
RoLLER skrev:
Han e ändå ganska rolig i sina snubblande försök att uttrycka sig högtravande. :D

Visst är han det. Ska höra med Swedie om han inte kan koda till något script så det kommer ett "Hahahaha" från mig per automatik.
Bara för att ge mitt stöd och support :)

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Nyteknik skrev:
Hur många inlägg som inleds med orden"Tror du" och avslutas med ett "?" tror du att man kan skriva innan folk inser att man verkligen inte fattar något?

:lol

Sorry folks, kunde inte behärska mig :D

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Bingo skrev:
Hur många inlägg som inleds med orden"Tror du" och avslutas med ett "?" tror du att man kan skriva innan folk inser att man verkligen inte fattar något?
Det räcker tydligen med att kasta om ordföljden för att göra ett "Bingo"-inlägg. Imponerande.

:rolleyes:

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Bingo skrev:
Ja eller hur.

Bara för att den sorts massmedia som du gillar att läsa, och sedan låtsas vara för fin för att gilla, skriver spaltmeter efter spaltmeter om Paradise Hotel-deltagare betyder det inte att alla massmedia skriver om sånt.

SvD och DN tappar i intäkter. Aftonbladet och Expressen går bra ekonomiskt och läses av MÅNGA. Själv köper jag aldrig Aftonbladet, just därför att jag vet att den innehåller alla de där spaltmetrarna som jag skrev om. Förresten är det en trend när det gäller media över huvud taget, även i övriga tidningar och andra medier, att synen på journalistik som folkbildning har gått över till synen på journalistik som underhållning. Tidningarna är vinstdrivande företag och de skriver det som säljer. Vad som säljer just nu är Paradise Hotel-Olinda, hennes läppar och hennes tax. Med tanke på det tycker jag det är väldigt viktigt att vi har den här diskussionen. Jag må vara konservativ när det gäller detta men jag tycker att det finns viktigare saker i världen att skriva/läsa om.

Caffe

I like BIG butts...
Gick med
29 May 2003
Hoj
Såld till Victor
Macho Woman skrev:
SvD och DN tappar i intäkter. Aftonbladet och Expressen går bra ekonomiskt och läses av MÅNGA. Själv köper jag aldrig Aftonbladet, just därför att jag vet att den innehåller alla de där spaltmetrarna som jag skrev om. Förresten är det en trend när det gäller media över huvud taget, även i övriga tidningar och andra medier, att synen på journalistik som folkbildning har gått över till synen på journalistik som underhållning. Tidningarna är vinstdrivande företag och de skriver det som säljer. Vad som säljer just nu är Paradise Hotel-Olinda, hennes läppar och hennes tax. Med tanke på det tycker jag det är väldigt viktigt att vi har den här diskussionen. Jag må vara konservativ när det gäller detta men jag tycker att det finns viktigare saker i världen att skriva/läsa om.

MW, du behöver bara ett skott i råttan, typiskt bittert feministpladder...uhm :rolleyes:

Nä det där var väl dagens sanning, att folk betalar 8/10:- för kvällspressen är egentligen helt osannolikt. De skulle lyfta ur sportdelen och sälja den separat, då försvann ju meningen med hela tidningen helt.
Journalisterna förefaller lida av enorma mindervärdeskomplex och känner ett tvång att de måste övertriumfa varandra. De kan ju krama ur en chock, skandal eller kupp-löpsedel ur nästan vilken story som helst.
Blåser upp en hel hönsgård med livsfarliga döds-influensor från den berömda fjädern.
Ungefär som han skolministern, som trodde han kunde dölja vilken vidrig och äcklig människa han är, säkerligen med en fruktansvärd syn på kvinnan och jämställdheten, han som var en timme på en porrklubb 1998!!! AVGÅÅÅÅ!!!! :4skrika :rolleyes:

Alla borde skicka otrevliga PM till den (vi vet alla vem banditen är) SH-skitstöveln som faktiskt är anställd av Aftonbladet. Jag har redan börjat, häng på nu!

EDIT: Tog ner tråden om Olindas läppar som jag startade i OT-sektionen :rodnar

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...