Macho Woman
Äppelkäck
Zoidberg skrev:Och vem är du att bestämma vilka attityder man ska ha
Känner du till fenomenet debatt? Yttra en åsikt = bestämma?
Zoidberg skrev:Och vem är du att bestämma vilka attityder man ska ha
Nyteknik skrev:Watch the damned - (God bless ya!)
They´re gonna break their chaines - (Hey!)
No, you can´t stop them - (God bless ya!)
They´re coming to get you
And then you´ll get your
Balls to the wall, man
etc.
Störtskönt.
Det är skillnad på att debattera en sakfråga & att vilja bestämma (läs, "det handlar om att ändra attityder" ) hur andra människor ska tycka, tänka & leva sina liv. Och i detta fallet påpeka att en specifik person som gör ett fritt medvetet (troligen väl övervägt) val som ingen annan har att göra med, gör fel (...typ, "synd att hon ska behöva blablabla").Macho Woman skrev:Känner du till fenomenet debatt? Yttra en åsikt = bestämma?
Nyteknik skrev:Menar du att halvnakna kvinnor är en symbol för kvinnlig självständighet och frigörelse från manliga/patriarkala normer?
Tror du det hade gått bra för den kvinnliga RR-föraren att posera fullt påklädd och få samma utrymme i tidningen?Zoidberg skrev:Inte en symbol men ett symptom (så länge det är frivilligt !)...
Ja eller hur.Macho Woman skrev:Tidningarna skriver spaltmeter efter spaltmeter om Paradise Hotel-deltagarna som valts ut för sitt utseende och sin sex appeal. Inte på långa vägar lika mycket skrivs om folk som faktiskt åstadkommer något som bidrar till samhället med kunskap av något slag.
Troligen inte i den tidningen vilket man inte behöver vara Einstein för att räkna ut, ...grejen é att det är hennes val & ingen borde ha någon tillrättavisande synpunkt om det. För min del kunde hon gjort det i en porrblaska utan nånting alls på sig, ...samesame.Nyteknik skrev:Tror du det hade gått bra för den kvinnliga RR-föraren att posera fullt påklädd och få samma utrymme i tidningen?
Du kommer inte speciellt långt i tankegångarna om vad/vem som dikterar villkoren i medierna, vem som tjänar på det och vad det får för konsekvenser. Börja med att skilj på sak och person. Att bilden inte har komponerats under hot förstår nog alla.Zoidberg skrev:...grejen é att det är hennes val & ingen borde ha någon tillrättavisande synpunkt om det.
Tillgång & efterfrågan (tycker jag jag har låtit underförstå) är det som styr. Marknadsekonomi gör att vem som helst teoretiskt har möjlighet att tjäna pengar på det & konsekvenserna har jag upprepade gånger påpekat är betydligt trevligare än alternativet med mer eller mindre officiella klädselkoder.Nyteknik skrev:Du kommer inte speciellt långt i tankegångarna om vad/vem som dikterar villkoren i medierna, vem som tjänar på det och vad det får för konsekvenser. Börja med att skilj på sak och person. Att bilden inte har komponerats under hot förstår nog alla.
Räven skrev:Haha! Jag gissar att du är ironisk?
Victor skrev:Nädu, det är jag helt säker på att han itne är. Däremot är han en väldigt ensam kille.
Caffe skrev:Nyteknik plaskar så mkt han orkar med sin illvilligt dåliga läsförståelse/tolkningsförmåga
Nej då. Hade inget med ämnet i tråden att göra. Bra platta bara. OT.abstruse skrev:Aha, är man tvungen till att ha sett videon för att förstå Gubbstrutts inlägg i debatten?
Nyteknik skrev:No shit?!
RoLLER skrev:Han e ändå ganska rolig i sina snubblande försök att uttrycka sig högtravande.
Hur många inlägg som inleds med orden"Tror du" och avslutas med ett "?" tror du att man kan skriva innan folk inser att man verkligen inte fattar något?Nyteknik skrev:Tror du det hade gått bra för den kvinnliga RR-föraren att posera fullt påklädd och få samma utrymme i tidningen?
Acrid skrev:Ullis, är det ok om man klonar hojen och målar om den o säger att det är ens egen?
Det räcker tydligen med att kasta om ordföljden för att göra ett "Bingo"-inlägg. Imponerande.Bingo skrev:Hur många inlägg som inleds med orden"Tror du" och avslutas med ett "?" tror du att man kan skriva innan folk inser att man verkligen inte fattar något?
Zoidberg skrev:Har dom som kritiserar henne gjort det ? Ja !
Bingo skrev:Ja eller hur.
Bara för att den sorts massmedia som du gillar att läsa, och sedan låtsas vara för fin för att gilla, skriver spaltmeter efter spaltmeter om Paradise Hotel-deltagare betyder det inte att alla massmedia skriver om sånt.
Macho Woman skrev:SvD och DN tappar i intäkter. Aftonbladet och Expressen går bra ekonomiskt och läses av MÅNGA. Själv köper jag aldrig Aftonbladet, just därför att jag vet att den innehåller alla de där spaltmetrarna som jag skrev om. Förresten är det en trend när det gäller media över huvud taget, även i övriga tidningar och andra medier, att synen på journalistik som folkbildning har gått över till synen på journalistik som underhållning. Tidningarna är vinstdrivande företag och de skriver det som säljer. Vad som säljer just nu är Paradise Hotel-Olinda, hennes läppar och hennes tax. Med tanke på det tycker jag det är väldigt viktigt att vi har den här diskussionen. Jag må vara konservativ när det gäller detta men jag tycker att det finns viktigare saker i världen att skriva/läsa om.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|