vad sägs om en feministdebatt igen?

prise

Junkie
Gick med
25 May 2004
Hoj
Gult ljudmonster!
Macho Woman skrev:
Har du läst det jag har skrivit förut över huvud taget? Nakenheten är ett problem eftersom det lägger fokus på utseende och sexualitet istället för på kunskap.

Vad är det för fel med att lägga fokus på utseende och sexualitet? :va

För att "fula" människor känner sig mindre värda? Vad gör då dumma människor om man lägger fokus på kunskap? :7peta

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Zoidberg skrev:
Skulle "ni" få er vilja fram att skapa maktmedel att begränsa dylikt, kan vi bara konstatera ett stort steg mot att sällskapa mindre lyckade samhällsformer av diktatorisk karaktär.
Jag förstår dina argument om de användas mot censur av halvnakna tjejer. Men ingen har talat om något sådant utan om opinionsbildning för att vända (framför allt) unga människors attityder. Det kan man göra på massa sätt: informera i skolor, låta förebilder med en uttalad åsikt få plats i lämpliga medier, artiklar etc.

Last edited:

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
prise skrev:

För att "fula" människor känner sig mindre värda? Vad gör då dumma människor om man lägger fokus på kunskap? :7peta

Läs hela tråden innan du svarar. Jag har redan förklarat det.

Kraschpucken

Stånka.. De e najs!
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
KTM SMC-R
Jag citerar Jim Carey i Liar, Liar...

" - men pappa, våran fröken säger att skönhet kommer inifrån!

- Nej. det är bara något som fula människor säger"

:hihi

Caba

Ny medlem
Gick med
22 Feb 2005
Hoj
Sporthoj!
Helt rätt upp till Ullis beslut!!

Hade ju varit en sak att ta upp detta ifall hon varit näck! men det var hon ju inte... ingen skulle klaga om hon kom lika avklädd på stranden.
Om man inte själv brukar bada påklädd då,, då kan jag förstå att det känns lite avklätt.. :hihi
Som jag ser (ifall jag inte har fått taskig syn) så bär hon en bikini,,, ohhhh det har man aldrig sett en sommardag.. Vad är egentligen skillnaden mellan att ställa upp på en plåtning i underkläder eller i bikini.. Har själv poserat i "lite avklädda" tidningar i både underkläder och bikini och vet ni vad, det kändes ingen skillnad! You go girl,, haha!!!!!!

Räven

Norrlänning
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gasgas sm400
Caba skrev:
Helt rätt upp till Ullis beslut!!

Hade ju varit en sak att ta upp detta ifall hon varit näck! men det var hon ju inte... ingen skulle klaga om hon kom lika avklädd på stranden.
Om man inte själv brukar bada påklädd då,, då kan jag förstå att det känns lite avklätt.. :hihi
Som jag ser (ifall jag inte har fått taskig syn) så bär hon en bikini,,, ohhhh det har man aldrig sett en sommardag.. Vad är egentligen skillnaden mellan att ställa upp på en plåtning i underkläder eller i bikini.. Har själv poserat i "lite avklädda" tidningar i både underkläder och bikini och vet ni vad, det kändes ingen skillnad! You go girl,, haha!!!!!!

höhö, det är lite skillnad på att springa omkring på beachen i bikini en sommardag än bli fotad i en posé som säger "sätt på mig" Varför skulle det vara en annan sak om hon vore näck? Hon skulle säkert få mer pengar för en sån bild. Jag menar, om det är det som är argumentet? (Feg-Ullis) Enligt min åsikt så är det framställningen av Ullis som är fel. En bra bild på Ullis skulle vara räjsande i skinnställ.

Hörde från några kvinnliga kollegor inåt landet att de hade opponerat sig mot att några män hade satt upp typ "Ullis-bilder" på väggarna. De hade sagt detta till deras Vd. Han hade kontrat med att han "tyckte det var fina bilder"

Tjoflöjt!/Cissipissi

Jocke K

Glad Medlem
Gick med
10 May 2004
Hoj
R1 06 & R6 00
Imponerande att så många orkar bry sig!
Jag tycker att det är helt upp till Ullis hurvida hon vill synas i tidningarna och vad hon har på sig..

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Jocke K skrev:
Imponerande att så många orkar bry sig! Jag tycker att det är helt upp till Ullis hurvida hon vill synas i tidningarna och vad hon har på sig..

Jag är glad att det är många som bryr sig. Om vi skulle lägga ner den här frågan skulle vi aldrig komma någon vart när det gäller varken jämställdhet eller kunskapssamhälle. Det där om det är upp till Ullis eller inte är väl ganska självklart. Det är inte det vi diskuterar.

Syss

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
Årets nyhet 2010 (Sarotea)
Zoidberg skrev:
Återigen, ...den är ett resultat av en fri marknad & hade inte funnits där om den inte varit önskad. Att kritisera den är att säga att du har rätt och andra har fel...

Men vad är det du gör om inte säga detsamma, då? :va

GUL

Det gick snabbare förr...
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Nada
prise skrev:

:rofl :rofl

Klart man ska framhäva sina bra egenskaper. Det måste väl alla göra för att nå sina mål (typ vid löneförhandlingar). Synd bara att en massa avundsjuka människor inte uppskattar skönhet.

Men jag gillar bilden skarpt och önskar lycka till med racingen (så länge du inte kör fortare än mig :hihi )

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Hoj
FZR skrot
Syss skrev:
Men vad är det du gör om inte säga detsamma, då? :va
...trodde det framgick att jag inte tycker man ska ha åsikter/pekpinnar överhuvudtaget om andra människors privatliv (saker man inte har med att göra). Handlar inte om rätt eller fel utan om ett fritt samhälle som alla kan påverka genom att vara den dom är.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Zoidberg skrev:
...trodde det framgick att jag inte tycker man ska ha åsikter/pekpinnar överhuvudtaget om andra människors privatliv (saker man inte har med att göra). Handlar inte om rätt eller fel utan om ett fritt samhälle som alla kan påverka genom att vara den dom är.
Det är inte "andra människors privatliv" du ser på helsidesannonser. Det är reklam: masskommunikation, manipulation, försök att ändra människors åsikter/värderingar/vanor.

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Hoj
FZR skrot
Nyteknik skrev:
Det är inte "andra människors privatliv" du ser på helsidesannonser. Det är reklam: masskommunikation, manipulation, försök att ändra människors åsikter/värderingar/vanor.
Du låter som en inkvisitör som precis knäckte knäskålarna på en som hävdade att jorden inte var universums medelpunkt.
(...tänk va bra vi haft det om "vi" hade bestämt att det fortfarande var så)

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Nyteknik skrev:
du låter som en vettig människa

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
Bingo skrev:
Alltså...

Fast ni begrep kanske ändå att Zoidberg inte menade att allt är ok :rolleyes:
......
Näe, det gjorde jag inte.
För att göra en lång historia kort.
Pengar är makt, vilket leder till att det som önskas ofta inte är ett utslag för vad majoriteten önskar utan vad den som har pengar önskar.

DET är det verkliga problemet.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...