totoro
Ăr fulladdad ibland
Serien Varuhuset. Med Lena Endre i en tidig roll
Nu var det ett tag sedan jag sÄg den senast, men Mannen frÄn Mallorca tycker (i alla fall tyckte) jag var bra.Den Àr riktigt töntig förutom den med Gösta Ekman och Rolf LassgÄrd och Stina Rautelin.
Ska inte dra in politiken i denna trÄd men man kan undra varför dessa serier, Beck/Wallander mfl, gjort allt för att vara sÄ verklighetsfrÀmmande som möjligt de senaste 25 Ären. Det Àr ju inte sÄ det saknats uppslag i verkligheten att göra bra fiktion av.
Jag kollar inte pÄ nÄgot med Sven Wollter av princip men du har sÀkert rÀtt.Nu var det ett tag sedan jag sÄg den senast, men Mannen frÄn Mallorca tycker (i alla fall tyckte) jag var bra.
Jag sÄg klart nya Ronja nyligen. Den var vÀl .. 'bra', men det var en hel del som fattades bl a manuset och skÄdespeleriet var lite dassigt, i klass med julkalendern tyckte jag.
Jag brukar och den brukar ju vara bra.Brukar du titta pÄ julkalendern?
Jag Àr sÄ illa tvungen dÄ min tjej gÀrna vill, varje Är. Dock inte alla avsnitt, bara tills rastlöshetens sÀkerhetsventil löser och den heta Ängan blir störande.Brukar du titta pÄ julkalendern?
Har det problemet pÄ mer eller mindre alla kanaler (minst pÄ SVT+TV4, mest pÄ TV5 o 11). Tappar framförallt ljud mellan en upp till 15-20 sekunder). Har varit sÄ sedan vi installerade fiber (till TV:n Àr allting trÄdburet frÄn fiberboxen)Vill rekommendera Idiocracy (2006)
Vill ocksÄ passa pÄ och frÄga om nÄgon mer hÀr upplever streamingtjÀnsterna Netflix, Disney .. m fl lite ostaibla, tycker dom hoppar över frames/bilder lite hÀr och var sÄ att filmen upplevs 'hacka'?
Det lÄter konstigt tycker jag.Har det problemet pÄ mer eller mindre alla kanaler (minst pÄ SVT+TV4, mest pÄ TV5 o 11). Tappar framförallt ljud mellan en upp till 15-20 sekunder). Har varit sÄ sedan vi installerade fiber (till TV:n Àr allting trÄdburet frÄn fiberboxen)
Disney o MotoGP castar jag frÄn datorn - funkar bra. DÀr gÄr signalen frÄn fiberboxen, trÄd till routern, trÄdlöst till datorn osv.Det lÄter konstigt tycker jag.
Jag har emellanÄt sÄdana problem med Netflix och HBO. Men dÄ Àr det frÄgan om nÄgon tiondels sekund i bortfall av ljud och att bilden hackar till lite.
Och dÄ har jag Wifi till TV:n.
SVT har jag aldrig upplevt nÄgot sÄdant och TV4 anvÀnder jag för lite för att uttala mig om pga all reklam.
Det Àr inte sÄ att du bytte router i samma veva som du fick in fiber och det Àr nÄgon instÀllning i routern som Àr fel. Alternativt att du anvÀnder den router du fick av leverantören. (dom brukar ofta vara enormt klena)
Jag vÄgar inte svara pÄ exakt hur bra eller dÄlig Bahnhofs utlevererade routrar Àr men jag har svÄrt att se att dom skulle vara mycket bÀttre Àn nÄgon annan leverantörs routrar. Vilket betyder att dom Àr ungefÀr i par med det billigaste tÀnkbara du kunde köpa för nÄgra Är sedan som inte lÀngre gÄr att köpa för att det Àr förlegat.Disney o MotoGP castar jag frÄn datorn - funkar bra. DÀr gÄr signalen frÄn fiberboxen, trÄd till routern, trÄdlöst till datorn osv.
TV-program övrigt gÄr frÄn fiberboxen, trÄdat till leverantörens router, trÄdat till TV:n
SÄ problemet kan mycket vÀl vara i leverantörens router (TV-box), men den Àr jag vÀl lÄst till (Bahnhof anvÀnder sig av Arris box/router)
Sedan spelar det mindre roll, jag tittar mycket sÀllan pÄ kanaler med reklamavbrott och som jag sa sÄ har jag fÄ och korta avbrott pÄ SVT+TV4
Jag kollar inte pÄ nÄgot med Sven Wollter av princip men du har sÀkert rÀtt.
Har för övrigt för mig han Àr naken i den dÀr sÄ nÄgon typ av trauma har jag.
Ser serien om Abba, ett Svensk fenomen som satt sina spÄr i historien, all credit till alla inblandade
Nya Triumph Speed TwinÂ
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|