Softishman
Fixare
Nånting är skumt här eftersom all info inte vill presenteras... Motbevisa mig gärna dock!
Lägg av med alla insinuationer om att något är skummt bara för att trådskaparen inte VILL berätta! Japp, det blir svårare (men inte omöjligt) för oss andra att ge råd när man inte vet om försäkringen täcker eller ej. Men HUR olyckan gått till och VARFÖR polisen strular är inte vår ensak. Vill man berätta fine men vill man inte är det också ett beslut vi andra skall acceptera och respektera!
Och nu till trådskaparen:
Mitt råd är, som också någon annan svarat, avvakta tills du vet om du får ersättning antingen från bilistens försäkringsbolag eller om kanske ditt egna (om den hade gällande vagnskadeförsäkring) täcker kostnaden!
Får du ingen ersättning från försäkringsbolag försök jaga rätt på beg. delar på nätet där ebay bara är ett ställe. Du har ju hela vintern på dig, dvs. gott om tid.
Löser inte det sig borde du ju kunna köpa loss de nya delar som KRÄVS för att få den körbar utan att det blir en enorm kostnad. Att köra med skrapade/repade avgasböjar gör inte nöjet att köra hoj mindre!
Mvh!
// Niklas
Nånting är skumt här eftersom all info inte vill presenteras... Motbevisa mig gärna dock!
Att kröken är repat hade inte varit ett problem om de nu inte var ett stort hål
MVH
Problemet jag kan se är att gaffel och kronor ser ut som det gör. Då är risken för krokig ram överängande, det måste mätas upp innan man börjar renovera....Finns säkert en mekanisk verkstad i din närhet som har tillgång till lite plåt och svets och som kan laga för någon tusing (max)!
Det är ditt val men skadorna du räknar upp verkar i mina ögon inte kosta allt för mycket att laga och risken är stor att du får ett underpris på hojen om du säljer den i befintligt skick. Dvs. att laga upp den så den blir körbar och därefter sälja den, om du vill, tror jag skulle ge dig mer pengar i slutändan!
Just my 5 cent´s!
// Niklas
Det lutar för tillfället för att jag ska renovera hojen och ha kvar till nästa säsong om jag hittar rätt delar!
angående kröken så har jag spanat in den lite och det ska nog gå att lösa hos en verkstad, OM det går att slå ut kröken? Låter i mina öron lite komplicerat, men de kanske funkar! Eller skär man bort den trasiga biten och laggar med nytt?
Ramen ska mätas om den är hel!
Börjar spana på ebay!
Tack för svar
oj det där såg jobbigt ut!
hoppas det gick bra för dig själv?
ang hojen, låt den verkligen mätas upp.
jag har inte riktig koll på ktm men yamaha tex kosta ibland hudlösa pengar för delar men skulle tror var typ gratis.
skroten,blocket och ebay funkar ju bra. kolla även med återförsäljare ifall de har nåt beggad.
![]() |
Rekordmånga personliga regskyltar
Under 2024 godkände Transpo... |
![]() |
SMC får 700.000 kronor i bidrag
Roger Berzell, generalsekre... |
![]() |
Brembo vinner Good Design Award
Brembo prisas för innovativ... |
![]() |
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli
Pirelli har presenterat SCO... |
![]() |
Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson
Foto: Joachim Cruus Inf... |
Dags för äventyrlig motorcykelmässa
Kommande helg, den 8-9 mars... |
|
![]() |
Pirelli lanserar Diablo Powercrusier
All Rights Reserved Pire... |
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |