Vad ska jag göra :/

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Hmmm...

Det är mycket "ord mot ord" här.
Fordonsregistret struntar helt i om det varit några pengar eller inte inblandade i "affären".
Tror att ägarbytet och påskrifterna är det avgörande, ingen skriver väl på ett "ägarbyte" innan han fått HELA köpesumman..?
Någon skrev röv---d, nog sant.
Handlingssättet övernstämmer mycket i hur vissa personer/grupper gör "bilaffärer" i närheten där jag bor..
Ofta används f ö falska körkort (ingen kollar ju bilden..) som pant när det skall provköras och då tar man gärna med reghandlingarna som sedan.... ja du förstår..

Vrules

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Suzuki TL 1000 R -99
Det är ju förjävligt att folk gör så här.

Man ska som säljare alltid lägga på ägarbytes papperen, det har räddat mig från att bli blåst på 50000 kr.

En idé kan ju kanske vara att lägga ut reg numret på hojen så kan killen i Västervik kanske få lite nya polare när han är ute och åker på din hoj. Om du skriver ägarbytes datumet så kan man ju kolla med bilregistret om han har kvar hojen innan "nån går en rond" med föraren.

/Vrules

En motor ska vara byggd i vinkel :rock

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bakpååkare. :)
Hur har det gått???? Har du fått tillbaka pengarna eller hojen...?

KIRE

Guest
Då var man tillbaka här igen efter en liten ofrivillig frihetsberövning :crash

Hojen + lite pengar för "hyra" och lite ny plast är tillbaka igen hos den riktiga ägaren dvs mig!!

Lyckades hitta personen som "lånade" min hoj och tillsammans med en kompis övertala honom att skriva tillbaka den fort som fan. Sen att det blev lite olämplig metod som tillämpades gillade tydligen varken han eller farbrorblå. Men nu är allt frid och fröjd igen och alla anmälningar är tillbakadragna. Försökte både
med advokat och massor av vänlig övertalning när jag väl hittade honom men hans bestämda åsikt var att han faktiskt betalat hela summan och att kontraktet bara var uppdiktat av mig och hans
namnteckning falsk.. massa turer fram och tillbaka var det
och tillsist var jag så jävla förbannad att jag körde på den metod jag egentligen har minst tilltro till men det funkade.
Så nu vet nu det till nästa gång. Vela inte och var mesig/laglydig
för det är precis det som idioterna räknar med

Cloud

Boundaries are for pushin
Gick med
17 May 2003
Hoj
Yamaha YZF-R1 00´, XT660R 04'
att vara "jobbig" som fan e de enda som hjälper ibland, grattis till din "nya" hoj! ;)

//Linus - nu med nytt skinnställ, dainese T.Wing som matchar rettan

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Grattis!

Fan vad skönt det måste kännas att få tillbaka hojen till slut!

Så han ljög dig rakt upp i ansiktet och påstod att han betalat allt alltså? Då antar jag att han hade planerat det hela från första början och aldrig tänkt göra rätt för sig :mad:.

Vad var det för typ egentligen? Han måste ju ha varit ganska skadad i pallet om han försökte begå ett sådant "bedrägeri" och ändå lämnar sina riktiga personuppgifter? Trodde han att du skulle bara skita i att han inte pröjsat hojen?

Det finns sannerligen många märkliga människor därute :). Tur att det löste sig till slut för dig :tummenupp. Se nu till att hålla hårt i hojen nästa gång du ska sälja den, hihi ;) :D.

Mavve

Guest
Jag måste veta om blod rann från nåns näsa, eller ännu bättre, från någons kroppspulsåder????? :crash :bow

750RR

Fantômas

I'm going as wide as I can
Gick med
8 Jun 2003
Hoj
KTM 990 Superduke
:tummenupp

Det var väl för väl då!

Tänkte han alltså försöka blåsa dig redan från början då?

Upp med foto på honom här så man slipper råka ut för honom själv, eller än värre bli polare eller så med honom. :skrämd

Vilken idiot! Hoppas du fick rikligt med betalning för "hyran".

Varför försöker man att 'halvstjäla' en hoj? Jag hade nog respekterat honom mer om han helt enkelt bara stal hojen.

Usch då ... jag blir bara så jäkla arg, att inte folk vet vad "mitt & ditt" betyder. :mad: :mad: :mad:

Jaja ... slutet gott allting gott ... :hej

Mingves

Guest
Sicket djävla nöt. Du skulle sålt din skuld till HA hehehehe
Då hade han nog inte varit så tuff.

///M

fireblade

Mitt tjänstefordon är större än ditt...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR954RR -02, Qingqi 125cc scooter -06
vi vill ha lite info kring ditt tillvägagångssätt nu... :crash

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Precis! berätta hur du gjorde så att vi kan tillämpa det vid våra svårigheter :crash
Grattis till att du blåst en pundare på hans "godis från ett barn", blev glad när jag läste upplösningen på det förtvivlade läget.

Mvh Jon

Mavve

Guest
Mingves skrev:
Sicket djävla nöt. Du skulle sålt din skuld till HA hehehehe
Då hade han nog inte varit så tuff.

///M

Det funkar inte att "sälja sin skuld till HA".
Det är bara nånting som låter brta i öronen då medierna framställt dem så farliga.

//En som försökt, men kommit fram till att det snackas för mycket dynga :crash

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Har ni ett kontrakt som han inte uppfyller så kan du anmäla hojen stulen och behålla handpeningen.

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Hur tusan kunde du lämna iväg bågen????? Säljer jag något privat så är det bankväxel som gäller, kvittar hur seriös en person verkar:mattias

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
Vad du än gör så GE INTE UPP då har han vunnit

de e bara till o ringa o va på han

men tekniskt sett kan inte du ta tibax hojen efter att datumen på de sista pengarna gått ut o då lämna tibax hans pengar minus alla kostnader för dig.. mm??

chrilleus

Motlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KLE 500
AleX skrev:
Vad du än gör så GE INTE UPP då har han vunnit

de e bara till o ringa o va på han

men tekniskt sett kan inte du ta tibax hojen efter att datumen på de sista pengarna gått ut o då lämna tibax hans pengar minus alla kostnader för dig.. mm??

Ehh.. Nyvaken eller?? :D

Läs igen... :fakta

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag