Vad ska jag köpa för bil för 11 000:-?

fart freak

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Ort
Värmdö
Hoj
VTR Firestorm
streetfighter1 skrev:
Japp, jag har monterat en brytare på pluspolen vid batteriet eftersom något drar ur batteriet om bilen står längre än två dagar. Med budgetbilar gäller det att hitta billiga och enkla lösningar. :)

Se till att förgasare är byt och sen måste även handbromsen spännas med jämna mellanrum.... bra köp om du hittar en utan rost. Skottsäkra motorer i dem dessutom. Har en sketten 440 från '89, köp en som är nyare dän det.

Livet börjar vid 400!
 

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I en blåvitt stad.
Hoj
En svart.
fart freak skrev:
Se till att förgasare är byt och sen måste även handbromsen spännas med jämna mellanrum.... bra köp om du hittar en utan rost. Skottsäkra motorer i dem dessutom. Har en sketten 440 från '89, köp en som är nyare dän det.

Livet börjar vid 400!

En kompis fick byta tändningen. 2 ggr... :huvet
 

YappE

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Sundets Pärla
Hoj
Såld!
Superbee skrev:
Kan pusha för audi 80 1.8s antar att de e den med vanliga vw koncernens 1.8?
Hursomhelst en polare hade en sån o den gick fan o plåga aset ur, men den bara gick o gick o gick o gick, vad jag vet så lever den än, och hear me now and believe me later, den var INTE snällt körd!!


precis en sån jag har.. 28' mil... precis inkörd :D en 90:a som e 99% rostfri..
1.8s ... s står för select, ett extra "fint" ljudpaket, som i slutet på 80 början på 90 var hyfsat men idag låter skit :(
vit iofs, men jag gav 11' men fick då både sommardäck på alu + nya dubbdäck på plåtfälgar.

(wonderwizard på Yappe's dator)
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Josafan skrev:
HEHHE, det är det fanimej, fan vilken rockarfiat! :yoparty

En sån (fast orginal) hade min farsa ett tag.
Den var skitkul i ungefär 5 minuter, att köra den över 80 var en plåga, då vibbade den så att grejor lossnade och rumpan domnade.

Men för all del, har man 5 minuter till jobbet så.
 

Hagster

Miles high.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Florida
Hoj
Mavve skrev:
Köp istället en ordentlig cykel och cykla till jobbet o spara bensinpengar.
Ska du ha bil så spara till minst 40.000 innan du köper nåt.

Nu vet du o allt annat du gör kommer bli fel - jag har varnat dig :tummenupp


Cykla skulle jag gärna göra, men inte just nu när det är frost på morgonen, börjar kl 7 och har 1,2 mil till jobbet, då är det hårt.


Tackar för bra förslag och abstruse... Hoppas du dör :4skrika
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Blip skrev:
Om man tänker längre än näsan räcker så inser man snabbt att avståndet till jobbet kanske inte lämpar sig för cykling :kocko

Du utger dig ju för att vara riktigt jävla korkad ju. :fatta!

Han hade 1,2mil till jobbet, va fan är det för avstånd? Man kan ju SE längre bort....

Jag hade 2mil till jobbet och började 6 på morgonen många gånger. Jag gick upp 4, tränade en liten stund o stretchade och åt tills jag spydde nästan. Sen CYKLADE jag till jobbet och duschade där o jobbade mina 8 timmar hurgladsomhelst.

Sen så.... vet du vad? Efter jag slutade gick jag o simmade o sen CYKLADE jag hem. Då hade jag dessutom cyklat till simhallen och hade över 2 mil hem.

Alla vet att det regnade i princip varneda dag förra sommaren och det är bara att ta mc-regnställ på sig o trampa sig svettig&glad.

Så spara dina cp-kockouttryck till nån annan lat jävel din tönt! :kocko :finger

De dagar jag inte tvunget skulle träna på morgonen kunde jag gå upp 05:10 och hinna med att äta och cykla de 2 milen till jobbet OCH ducsha OCH stämpla in i tid. :fatta! :fatta!

Det är bara du som är en lat idiot.
 
Last edited:

rozen

.:karatekissemiss:.
Gick med
10 Feb 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
nada =/
Hagster skrev:
Cykla skulle jag gärna göra, men inte just nu när det är frost på morgonen, börjar kl 7 och har 1,2 mil till jobbet, då är det hårt.


Tackar för bra förslag och abstruse... Hoppas du dör :4skrika

Min bil!!! fin fin... Golf II:a, 1,8i CL... 89:a 20 000 mil alltid pendlar bil... jag är 3dje ägaren kompis hade den innan mej i 1år(tjej) Bytt växellåda (15 000 mil) Kylarröret, vänsterdrivknut och drivaxel... ska byta bromskivor fram.. ingen rost vid sparklådor eller skärmar... fin fin ferrariröd! :tummenupp

+ fin fin JVC-stereo(mp3) hatthylla med 6*9or... köp köp! :yoparty

Edit: Iprincip ingen rost alls...
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
rozen skrev:
Min bil!!! fin fin... Golf II:a, 1,8i CL... 89:a 20 000 mil alltid pendlar bil... jag är 3dje ägaren kompis hade den innan mej i 1år(tjej) Bytt växellåda (15 000 mil) Kylarröret, vänsterdrivknut och drivaxel... ska byta bromskivor fram.. ingen rost vid sparklådor eller skärmar... fin fin ferrariröd! :tummenupp

+ fin fin JVC-stereo(mp3) hatthylla med 6*9or... köp köp! :yoparty

Edit: Iprincip ingen rost alls...

Inte konstigt att du fick byta växellåda efter en tjej hade den. :hihi

Jag hade ju aldrig skyltat med att en tjej haft någon av mina fordon :rolleyes:


HAGSTER!!!! CYKLA!!!!
 

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Mavve skrev:
Du utger dig ju för att vara riktigt jävla korkad ju. :fatta!

Han hade 1,2mil till jobbet, va fan är det för avstånd? Man kan ju SE längre bort....

Jag hade 2mil till jobbet och började 6 på morgonen många gånger. Jag gick upp 4, tränade en liten stund o stretchade och åt tills jag spydde nästan. Sen CYKLADE jag till jobbet och duschade där o jobbade mina 8 timmar hurgladsomhelst.

Sen så.... vet du vad? Efter jag slutade gick jag o simmade o sen CYKLADE jag hem. Då hade jag dessutom cyklat till simhallen och hade över 2 mil hem.

Alla vet att det regnade i princip varneda dag förra sommaren och det är bara att ta mc-regnställ på sig o trampa sig svettig&glad.

Så spara dina cp-kockouttryck till nån annan lat jävel din tönt! :kocko :finger

De dagar jag inte tvunget skulle träna på morgonen kunde jag gå upp 05:10 och hinna med att äta och cykla de 2 milen till jobbet OCH ducka OCH stämpla in i tid. :fatta! :fatta!

Det är bara du som är en lat idiot.


:Bugar
 

Honda Baby

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2005
Ort
Åhus
Hoj
Honda
Hagster skrev:
Fick 11 000:- för min gamla bil, vad ska jag köpa för ny bil?
Helt klart en golf 2!! Hade en själv som jag var väldigt nöjd med. Lätta att stayla upp till något fräckt. Vi var tvungna att göra av med den för att köpa Ford Mondeo så sperma vagnen fick plats, har en grabb på snart tre månader :)
 

rozen

.:karatekissemiss:.
Gick med
10 Feb 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
nada =/
Mavve skrev:
Inte konstigt att du fick byta växellåda efter en tjej hade den. :hihi

Jag hade ju aldrig skyltat med att en tjej haft någon av mina fordon :rolleyes:


HAGSTER!!!! CYKLA!!!!


hehe jaja du var ju kul... :7peta Men om hon inte hittade kopplingen så hittade hon nog inte gasen heller = bra eftersom låda är bytt! mmm så det så! :tungan
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
rozen skrev:
hehe jaja du var ju kul... :7peta Men om hon inte hittade kopplingen så hittade hon nog inte gasen heller = bra eftersom låda är bytt! mmm så det så! :tungan

Underskatta aldrig en kvinnas potential bakom ratten :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top