Vad ska jag köpa?

Fuzzman

superbög
Gick med
19 Sep 2005
Hoj
Aprilia RS 125 -03
Tjena, jag har varit väldigt passiv användare ett tag och jag VET att det skrivs väldigt mkt om detta och jag VET att dom skär lika ofta som göran persson säger en lögn, MEN jag måste veta...

jag har spanat in följande åk:

Aprilia RS 125 -03 32.900kr 1600mil Blocket länk till den
Cagiva Mito -99 30.000 1600mil blocket länk till mito

Mtt hjärta säger bara aprilia rs125 eftersom 4 år nyare dock samma miltal men för 2.9k så är det ändå 4år vilket man tjänar på vid säljpunkten om ett tag...

era hjärtan säger säkert något annat, så häv det ur er...

NSR_MAN

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
ingen nsr längre
Fuzzman skrev:
Tjena, jag har varit väldigt passiv användare ett tag och jag VET att det skrivs väldigt mkt om detta och jag VET att dom skär lika ofta som göran persson säger en lögn, MEN jag måste veta...

jag har spanat in följande åk:

Aprilia RS 125 -03 32.900kr 1600mil Blocket länk till den
Cagiva Mito -99 30.000 1600mil blocket länk till mito

Mtt hjärta säger bara aprilia rs125 eftersom 4 år nyare dock samma miltal men för 2.9k så är det ändå 4år vilket man tjänar på vid säljpunkten om ett tag...

era hjärtan säger säkert något annat, så häv det ur er...
:hihi titta de e ju polarns cagiva :tungan köp cagivan!! den e snällt körd :tummenupp

Fuzzman

superbög
Gick med
19 Sep 2005
Hoj
Aprilia RS 125 -03
haha okok, ingen favorisering för att man känner folket, men båda två verkar vara pärlor, emmn jag tror man vinner på att sköta rsen som ett barn och att du får ut mer deg i slutändan eftersom den är 4 år nyare, även fast miltalet är detsamma, vad tror ni?

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
RS:en är helt klart mest hoj för pengarna. Även om Mito är den läckraste 125:an och hjärtat garanterat säger att det är den du ska ha, så är de tyvärr fruktansvärt övervärderade. Sen är det alltid en trygghet att köpa hos en säljare. Ännu ett plus för RS:en med andra ord.

Det ska tilläggas att jag dock aldrig har kört en Mito

Tzr91

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2004
Hoj
Yamaha Tzr 91 -Såld Suzuki RG 92F -Såld Cagiva Mito -00 -Såld Aprilia RS -02 -Till Salu
Du ska inte bara tänka på vad dem kostar i nuläget. Har du tänkt på vad dem kostar att köpa nya? Aprilia rs ligger på runt 50 000 och Cagiva Mito ligger på runt 60 000. MVH /Chrille

PEPPO!

Soon to be a man
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Aprilia RS125 Tuono -04
Tzr91 skrev:
Du ska inte bara tänka på vad dem kostar i nuläget. Har du tänkt på vad dem kostar att köpa nya? Aprilia rs ligger på runt 50 000 och Cagiva Mito ligger på runt 60 000. MVH /Chrille

Nypris i år för Cagivan är i stort sett samma som RS... runt 50k ungefär.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Tzr91 skrev:
Det är faktiskt inget som är intressant i dethär läget. Isf får du förklara varför. :va
Miton är helt klart snyggast så försök pruta sönder den så blir det bra :D
RSen har de redan räknat upp alla fördelar med. Frågan är om pengarna du förlorar vid affären (om du nu gör det) eller hojen är viktigas. Köper du en hoj till rätt pris så förstår jag inte varför du skulle förlora mer på att köpa miton då värdeminskningen borde vara mindre på en äldre hoj. :mattias

Fuzzman

superbög
Gick med
19 Sep 2005
Hoj
Aprilia RS 125 -03
philsson skrev:
Det är faktiskt inget som är intressant i dethär läget. Isf får du förklara varför. :va
Miton är helt klart snyggast så försök pruta sönder den så blir det bra :D
RSen har de redan räknat upp alla fördelar med. Frågan är om pengarna du förlorar vid affären (om du nu gör det) eller hojen är viktigas. Köper du en hoj till rätt pris så förstår jag inte varför du skulle förlora mer på att köpa miton då värdeminskningen borde vara mindre på en äldre hoj. :mattias

jo, men nu är det så att jag tycker att 30loppor för en snart 7 år gammal båge är en hel del

30 lappar känns nog BÄTTRE att slanta ut för en snart 3 år gammal hoj ändå och jag tror nog inte rs'en tappar så mkt mer i pengarvärde om du kolalr vad folket begär för -98or :3freak :banana

folk som har mito eller rs eller hart haft båda två, dags för er att skrika till!

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Fuzzman skrev:
jo, men nu är det så att jag tycker att 30loppor för en snart 7 år gammal båge är en hel del

30 lappar känns nog BÄTTRE att slanta ut för en snart 3 år gammal hoj ändå och jag tror nog inte rs'en tappar så mkt mer i pengarvärde om du kolalr vad folket begär för -98or :3freak :banana

folk som har mito eller rs eller hart haft båda två, dags för er att skrika till!
Det är sant det låter som mycket pengar. Min tanke var att om den låg rätt i pris så ....... pruta ner den till rätt pris. Med lite argument så borde det gå. Har inte själv kört varken RS eller Mito men läst en del om dem och uppfattningen jag har är att miton är mycket goare hoj.

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
Det som jag tycker talar för Miton är att den är motorrenoverad för inte så många mil sedan!

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
tvålen skrev:
Det som jag tycker talar för Miton är att den är motorrenoverad för inte så många mil sedan!

HÅller med miltal och ålder kan kvitta det är när den senast är renoverad som spelar roll. en hoj som har gått 2000 mil o renverat är mycket sämre än än som har gått 4000 men va renverad för 200 mil sen.

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
prulle skrev:
HÅller med miltal och ålder kan kvitta det är när den senast är renoverad som spelar roll. en hoj som har gått 2000 mil o renverat är mycket sämre än än som har gått 4000 men va renverad för 200 mil sen.

Min har jag inte kört med nu:arsele

Har ju tänkt vänta till våren med min för att få bättre betalt men brukar slänga in ett par ord då någon letar rs 125

den är verkligen ny renoverad och pimpad med neon ljus nya Sintrade HH belägg kofibermembran och stålomspunna bromslangar nya packningar och nytt bakdäck som inte rullat mer än 1 km då jag testade att motorn funkade efter cyl/kolv byte.

-00 uttagen 03 som gått ca 800 mil

Fuzzman

superbög
Gick med
19 Sep 2005
Hoj
Aprilia RS 125 -03
prulle skrev:

ja, men det höjer inte priset på en 7 år gammal båge till samma nivå som en 2/3 år gammal båge...(enligt mig verkar det iaf jäklans ologiskt)

och 400 mil är 400mil, en som är nyrenoverad och pressad som galen jude på cykel genom berlin så vet jag inte...

bara för att den är nyrenoverad är den inte bra, var o kollade på en i älvsjö som hade gått en mil, den lät värre än farsans 2 cylindriga 350 när den hade skurit, tro mig den var det bara att dissa...

Last edited:

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
Fuzzman skrev:
ja, men det höjer inte priset på en 7 år gammal båge till samma nivå som en 2/3 år gammal båge...(enligt mig verkar det iaf jäklans ologiskt)

och 400 mil är 400mil, en som är nyrenoverad och pressad som galen jude på cykel genom berlin så vet jag inte...

bara för att den är nyrenoverad är den inte bra, var o kollade på en i älvsjö som hade gått en mil, den lät värre än farsans 2 cylindriga 350 när den hade skurit, tro mig den var det bara att dissa...

Det kan inte ha vart en JÄVLIGT dålig kille som "renoverat" den då?
Eller så vet du inte hur dom ska låta?

Fuzzman

superbög
Gick med
19 Sep 2005
Hoj
Aprilia RS 125 -03
tvålen skrev:
Det kan inte ha vart en JÄVLIGT dålig kille som "renoverat" den då?
Eller så vet du inte hur dom ska låta?

den skramlade järnet och det var ava mc som hade renoverat den = kan var väldigt hårt kör den milen hem från ava mc

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Fuzzman skrev:
den skramlade järnet och det var ava mc som hade renoverat den = kan var väldigt hårt kör den milen hem från ava mc

Såg du kvitto på renoveringen? annars har du anledningen där..

Skulle hellre köpa mr jelmuts rs som har varit ihjäl trimmad och sen grundligt renoverad, än att en som stog hos en moppe handlare.

Desutom så ska man köra som en jude på flykt från berlin med med tvåtaktare som har stått ett tag eller är ny renovedare, att hålla ca 4000 rpm konstant är rena döden för dom.

Fuzzman

superbög
Gick med
19 Sep 2005
Hoj
Aprilia RS 125 -03
prulle skrev:
Såg du kvitto på renoveringen? annars har du anledningen där..

Skulle hellre köpa mr jelmuts rs som har varit ihjäl trimmad och sen grundligt renoverad, än att en som stog hos en moppe handlare.

Desutom så ska man köra som en jude på flykt från berlin med med tvåtaktare som har stått ett tag eller är ny renovedare, att hålla ca 4000 rpm konstant är rena döden för dom.

har alltid trott att man ska puttra iväg runt halvgas, men inte judeflykt från klampande kängor...

någon som säger emot honom?

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Fuzzman skrev:
har alltid trott att man ska puttra iväg runt halvgas, men inte judeflykt från klampande kängor...

någon som säger emot honom?
man ska köra på den delen av registret där hojen orkar vid inkörning och en varmkörning vid varje kallstart är ett måste. Aldrig fisköra en 2t inte :fatta!

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Du får min 99:a för 24 lax. Behöver pengar nu!

Som dessutom gått mindre än bägge ovanstående hojar :tuttar

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...