Fart_Dåren
Ny medlem
De 3000kr du "förlorar" på att köpa RS:an tjänar du snabbt ihop när du ska sälja.Fuzzman skrev:Tjena, jag har varit väldigt passiv användare ett tag och jag VET att det skrivs väldigt mkt om detta och jag VET att dom skär lika ofta som göran persson säger en lögn, MEN jag måste veta...
jag har spanat in följande åk:
Aprilia RS 125 -03 32.900kr 1600mil Blocket länk till den
Cagiva Mito -99 30.000 1600mil blocket länk till mito
Mtt hjärta säger bara aprilia rs125 eftersom 4 år nyare dock samma miltal men för 2.9k så är det ändå 4år vilket man tjänar på vid säljpunkten om ett tag...
era hjärtan säger säkert något annat, så häv det ur er...
Kollar man på hur läget är nu måste jag erkänna att det lutar mot Mito:n MEN mer långsiktigt så skulle jag välja RS:an (om du ska ha hojen i 2+ år. Ska du bara ha den 1 säsong så; "go for Mito").
Mito:n är en 99:a, redan 7 år gammal antar doc att det inte är uttagen 99 pga. Det låga miltalet
(utgår från att du ska ha den i 2 år 16-18)
RS:an är en 03:a, dvs endast 3 år gammal, den kommer att vara ca 5 år gammal när du ska sälja den medan Miton kommer att ha hela 9 år på nacken.
Nu är inte jag "en sådan" som kollar på hur gammal hojjen är när jag spanar MEN många gör faktiskt det. Det kommer att vara lättare att sälja RS:an pga. Detta och pga. Att det är en RS:a.
Alla vet ju att RS:an har ett bra rykte och det är oftast det man vill ha när man letar sin första hoj.
Jag har ingen koll på försäkringar men jag skulle gissa att RS:an kostar snäppet mera, det kanske du förlorar på? Du kanske vinner på Mito:n? Ingen aning faktiskt.. *suck* va mycket forskning det är inför ett hojköpe.
Letar själv efter något passande för säsongen, det lutar mot NSR.