Vad ska man välja? Sporthoj vs Motard

Vad föredrar du?

• Antal röstningar
    0

Cleanstream

Living on a razorblade
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
2x gixxer turbo
Ägt två sporthojjar och en motard. Båda har ju sin charm men jag hade då klart roligast på 660:n som jag hade. Gillar du att köra på bakhjulet,lite offroad ibland och att kunna ta genvägar uppför trappor så satsa på motard!:D

GixxerK6

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2009
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K6
Ägt två sporthojjar och en motard. Båda har ju sin charm men jag hade då klart roligast på 660:n som jag hade. Gillar du att köra på bakhjulet,lite offroad ibland och att kunna ta genvägar uppför trappor så satsa på motard!:D

Det är ju på slangen man vill ligga ibland och även kunna göra körningen smidig, kan tänka mig att även uppkörningen blir enklare på en motard? :)

christian gixx

Ny medlem
Gick med
29 May 2006
Hoj
yamaha r1 08
Hade en gång en "supermoped" Sålde den direkt!
Jag tröttnade på att det är inge pulver alls, det goa draget finns inte om man jämför med sporthoj.

Så har du råd, köp en sporthoj i stället för supermoped, du kommer inte att ångra dig:yoparty

GixxerK6

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2009
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K6
Hade en gång en "supermoped" Sålde den direkt!
Jag tröttnade på att det är inge pulver alls, det goa draget finns inte om man jämför med sporthoj.

Så har du råd, köp en sporthoj i stället för supermoped, du kommer inte att ångra dig:yoparty

Det är ju där skon klämmer om man har råd eller inte ;) en supermotard är ju både billigare i försäkring och inköp, så frågan e om man inte ska satsa på en sådan istället. Senare när man fått inkomst på jobb gå vidare till sporthoj, då kanske man till och med har A-obegränsat :tummenupp

Big Boy

Psychosocial
Gick med
26 Jul 2008
Hoj
Motard
Frågan är om du är en supermotard förare eller inte? Det kommer från hjärtat!:yoparty

[YOUTUBE-ID]5WHttZ-aV6Q[/YOUTUBE-ID]

Last edited:

GixxerK6

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2009
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K6
Frågan är om du är en supermotard förare eller inte? Det kommer från hjärtat!:yoparty
Det är jag nog ;) Har kört moped som var sm innan, och nu när jag övergick till "sporthoj 125cc" så kändes de inte riktigt "skönt" på nåt sett, vet ju inte hur det är med större kubik och när man vant sig vid sittställningen dock...

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
*10-15h mellan service..
*filter och 1 liter olja är inte dyrt
*ventiljustering tar 30min
*150kr för bromsbelägg
*150kr helförsäkring/mån
*all plast 1500kr

Skönt med motard! :arsele

Från person till person hur ofta man vill serva.

Handlar man på biltema blir det ju inte dyrt..

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Last edited:

axelsson_vpg

Guest
Alla som säger att motard är slö som moppe har inte kört husaberg uppenbarligen. Bytlånade med en kompis ktm 640 -02 nyligen och då framkom känslan från min första hoj, suzuki dr 650. dålig jämförelse men traktoreffekten är slående. plastraket är ju skithäftigt, om man tycker det är häftigt att köra +200km/h, eller för att ta sig längre sträckor, men är det bara lek, givetvis åk motard och bli ett tvättäkta moppefucko :)
ps min husaberg är till salu!

husor är fina.. men..
ktm högre cc än 540 är som du säger. fast då har du uppenbarligen inte provat 525exc me lite gotta.

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
Jodå testat flera stycken (inklusive Husaberg 650 som var SLÖ) och det är inte kul. Bytlånade min ZX9 mot en KTM 660 på ett flygfält, inte ens åka och leka där var roligt så det var bara stanna och vänta på få tillbaka kåpräsern.

Kan man inte leka så får man åka fort rakt fram? :D

Big Boy

Psychosocial
Gick med
26 Jul 2008
Hoj
Motard
Vad kommer det sen då? :p Kolvbyte och sånt eller?

haha oroa dig inte , kolvbyte på en lc4 sker inte så ofta! Det rymmer ca 2,1 liter i hojen.

köp en dunk på 4 liter kvalitetsolja ca 500 kr

Oljefilterkit ca 200 kr

Servicen sker var 500:e mil på en lc4 05:a och uppåt. Då byter du olja och filter, busenkelt. Ventiljustering är inte heller så svårt men lite mer pill.

Anderberg

Aldrig nöjd
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
KTM EXC 450 -09, KTM EXC 300 -09
Gick från sporthoj nu i år till motard pga jag ville ha nyare sporthoj men som ung är det sjukt dyrt att försäkra så jag skall köra motard ett tag.
Båda har fördelar och nackdelar.

Motard är sjukt skoj att leka med samt billig att äga. Men en hel del meck samt jobbigt när man kommer upp i högre hastighet och jobbigt att köra långt på.

Sporthoj är dyrt att försäkra och dyrt att vurpa med. sedan inga nackdelar enligt mig :)

GixxerK6

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2009
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K6
haha oroa dig inte , kolvbyte på en lc4 sker inte så ofta! Det rymmer ca 2,1 liter i hojen.

köp en dunk på 4 liter kvalitetsolja ca 500 kr

Oljefilterkit ca 200 kr

Servicen sker var 500:e mil på en lc4 05:a och uppåt. Då byter du olja och filter, busenkelt. Ventiljustering är inte heller så svårt men lite mer pill.

Tack för infon :)

axelsson_vpg

Guest

[YOUTUBE-ID]5WHttZ-aV6Q[/YOUTUBE-ID]

jag blev typ kåt av den där videon, fan vilka härliga power slides han drar av motard nissen.. äre du? :tuttar

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati