GixxerK6
Ny medlem
Min Husaberg säger 6 kW på pappret. När jag besiktade den i somras gick den 91 km/h med "fullgas" (ca 3 mm trottellyft!!). i nedförsbacke. Efter besiktning gick det dubbelt så fort igen, konstigt
Busigt
Min Husaberg säger 6 kW på pappret. När jag besiktade den i somras gick den 91 km/h med "fullgas" (ca 3 mm trottellyft!!). i nedförsbacke. Efter besiktning gick det dubbelt så fort igen, konstigt
Ägt två sporthojjar och en motard. Båda har ju sin charm men jag hade då klart roligast på 660:n som jag hade. Gillar du att köra på bakhjulet,lite offroad ibland och att kunna ta genvägar uppför trappor så satsa på motard!
Hade en gång en "supermoped" Sålde den direkt!
Jag tröttnade på att det är inge pulver alls, det goa draget finns inte om man jämför med sporthoj.
Så har du råd, köp en sporthoj i stället för supermoped, du kommer inte att ångra dig
Det är jag nog Har kört moped som var sm innan, och nu när jag övergick till "sporthoj 125cc" så kändes de inte riktigt "skönt" på nåt sett, vet ju inte hur det är med större kubik och när man vant sig vid sittställningen dock...Frågan är om du är en supermotard förare eller inte? Det kommer från hjärtat!
*10-15h mellan service..
*filter och 1 liter olja är inte dyrt
*ventiljustering tar 30min
*150kr för bromsbelägg
*150kr helförsäkring/mån
*all plast 1500kr
Skönt med motard!
Från person till person hur ofta man vill serva.
Handlar man på biltema blir det ju inte dyrt..
Frågan är om du är en supermotard förare eller inte? Det kommer från hjärtat!
[YOUTUBE-ID]5WHttZ-aV6Q[/YOUTUBE-ID]
Hur mycket går en "normal" service på?
Dom grabbarna är hård hudade.
Dregglat över den filmen ett antal gånger..
jag lade runt 300 varje gång.
jag lade runt 300 varje gång.
Vad e det för motard? Blir nyfiken!!
Alla som säger att motard är slö som moppe har inte kört husaberg uppenbarligen. Bytlånade med en kompis ktm 640 -02 nyligen och då framkom känslan från min första hoj, suzuki dr 650. dålig jämförelse men traktoreffekten är slående. plastraket är ju skithäftigt, om man tycker det är häftigt att köra +200km/h, eller för att ta sig längre sträckor, men är det bara lek, givetvis åk motard och bli ett tvättäkta moppefucko
ps min husaberg är till salu!
Jodå testat flera stycken (inklusive Husaberg 650 som var SLÖ) och det är inte kul. Bytlånade min ZX9 mot en KTM 660 på ett flygfält, inte ens åka och leka där var roligt så det var bara stanna och vänta på få tillbaka kåpräsern.
okej, det var billigt
Ser ut att vara en ktm, modell vet jag dock inte
hehe aa första 2 gångerna.
Är väl en 660 skulle jag tro.
Vad kommer det sen då? Kolvbyte och sånt eller?
haha oroa dig inte , kolvbyte på en lc4 sker inte så ofta! Det rymmer ca 2,1 liter i hojen.
köp en dunk på 4 liter kvalitetsolja ca 500 kr
Oljefilterkit ca 200 kr
Servicen sker var 500:e mil på en lc4 05:a och uppåt. Då byter du olja och filter, busenkelt. Ventiljustering är inte heller så svårt men lite mer pill.
Frågan är om du är en supermotard förare eller inte? Det kommer från hjärtat!
[YOUTUBE-ID]5WHttZ-aV6Q[/YOUTUBE-ID]
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |