Vad ska ni ha för mellanklass-hoj efter 125:an???

Therudeboy

Guest
maverick_750rr skrev:
Tycker du inte? :)

När den e klar till våren nu är det väl lagt kanske 85loppor på den.
38 är inte alls för mycket.

750RR

Den där hojem verkar ha någon förbannelse över sig :notme :hej

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Therudeboy skrev:
Den där hojem verkar ha någon förbannelse över sig :notme :hej

X-Swedie trissar väl upp priset? ;)

Varför har den det? Bara för att jag lagt den ner några gånger?
Jag kan köra utan att lägga allting jag kommer åt, men då lär man sig ju ingenting.

Den duger till det mesta.
Råare mellanhoj får du leta efter.

750RR

Bifogat

• wheelimavve.jpg
    wheelimavve.jpg
    39 KB · Visningar: 90

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
marten_larsson skrev:
Ajaj. Låter snarare som om du borde öppna motorn, antar att det uppstått efter du varit i motorn å rotat... du har säkert bara glömt nån skruvmejsel eller nått i växellådan :p

det låter inte så mkt.. men ja ska öppna motorn å kolla vad det kan va.. troligtvis så är det vevlagret...

marten_larsson

Mårten
Gick med
11 Sep 2003
Hoj
GSX-R 750 -91, DR650 -92
Fluxir skrev:
det låter inte så mkt.. men ja ska öppna motorn å kolla vad det kan va.. troligtvis så är det vevlagret...

Chämta bara lite :p

Värre är det för min lillebrorsa, han har en TZR -90. På väg hem från Norge, strax efter Örebro börjar hojjen gå jäkligt kass och efter en uppförbacke då vi stannat för att kolla felet startade den inte! Först kollade vi alla vanliga två-taktsfel men inget hjälpte (lånade t.o.m. ut mitt iridiumstift, man offrar ju sig ;-). Han verkade vara beredd att rulla ut hojjen framför en lastbil men jag gav mig inte å kutade igång den (det var jobbigt, tände ungefär var hundrade varv (på hjulet)) men den dog så fort man släppte gasen. Efter att vi kutat igång den två ggr till lyckades vi hålla den igång så vi kunde köra vidare men TZRns prestanda var betydligt mycket sämre.

Under tiden allt detta hände hade vi givetvis ringt hem och bett om hjälp så vår farsa kollade igenom en sprängskiss på TZR-motorn för att se om han kunde hitta en ev. felkälla. Vid nästa tankning kom samtalet; ramlagerna! Tydligen slutar tändningen funka som den ska om ramlagerna blir kassa vilket de uppenbarligen kunde bli på lite över tusen mil :-/

Tur att man kör Suzuki ;-) (Men snart blir det Yamaha...)

Fluxir

Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
marten_larsson skrev:
Chämta bara lite :p

Värre är det för min lillebrorsa, han har en TZR -90. På väg hem från Norge, strax efter Örebro börjar hojjen gå jäkligt kass och efter en uppförbacke då vi stannat för att kolla felet startade den inte! Först kollade vi alla vanliga två-taktsfel men inget hjälpte (lånade t.o.m. ut mitt iridiumstift, man offrar ju sig ;-). Han verkade vara beredd att rulla ut hojjen framför en lastbil men jag gav mig inte å kutade igång den (det var jobbigt, tände ungefär var hundrade varv (på hjulet)) men den dog så fort man släppte gasen. Efter att vi kutat igång den två ggr till lyckades vi hålla den igång så vi kunde köra vidare men TZRns prestanda var betydligt mycket sämre.

Under tiden allt detta hände hade vi givetvis ringt hem och bett om hjälp så vår farsa kollade igenom en sprängskiss på TZR-motorn för att se om han kunde hitta en ev. felkälla. Vid nästa tankning kom samtalet; ramlagerna! Tydligen slutar tändningen funka som den ska om ramlagerna blir kassa vilket de uppenbarligen kunde bli på lite över tusen mil :-/

Tur att man kör Suzuki ;-) (Men snart blir det Yamaha...)

hmm ok.. ni kunde ha kommit hem te mig då ju.. bor ju utanför örebro.. ja fick ett hål på en kyl slang så kyl vattnet läckte ut.. va inte så bra det heller.. resulterade i hål i kolven å aluminium rester i vevhuset.. så det är toligtvis därför vevlagrett e kasst.. ramlagrena butta ja nämligen... va en chansning...

själv ska man fortsätta med Yamaha lr övergå te Kawa.. får se vad som dyker upp... FZR 400 eller ZXR 400.. är helt inne på 400cc iaf..

marten_larsson

Mårten
Gick med
11 Sep 2003
Hoj
GSX-R 750 -91, DR650 -92
Fluxir skrev:
hmm ok.. ni kunde ha kommit hem te mig då ju.. bor ju utanför örebro.. ja fick ett hål på en kyl slang så kyl vattnet läckte ut.. va inte så bra det heller.. resulterade i hål i kolven å aluminium rester i vevhuset.. så det är toligtvis därför vevlagrett e kasst.. ramlagrena butta ja nämligen... va en chansning...

själv ska man fortsätta med Yamaha lr övergå te Kawa.. får se vad som dyker upp... FZR 400 eller ZXR 400.. är helt inne på 400cc iaf..

Kunde du ju sagt då :)

Illa, inget fel man har lust att stöta på precis. FZR400, finns det? Inga i Sverige vad jag sett iaf men i Tyskland finns ju allt...

Fluxir

Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
marten_larsson skrev:
Kunde du ju sagt då :)

Illa, inget fel man har lust att stöta på precis. FZR400, finns det? Inga i Sverige vad jag sett iaf men i Tyskland finns ju allt...

tydligen så finns det.. sök på Mobile.de finns nåra där.. ja blev förvånad oxå.. men det skadar ju inte att det finns.. tycker det verkar va en riktigt trevlig liten maskin!

marten_larsson

Mårten
Gick med
11 Sep 2003
Hoj
GSX-R 750 -91, DR650 -92
Fluxir skrev:
tydligen så finns det.. sök på Mobile.de finns nåra där.. ja blev förvånad oxå.. men det skadar ju inte att det finns.. tycker det verkar va en riktigt trevlig liten maskin!

Ja, FZRn är en trevlig maskin, det måste den vara, jag ska ju köpa en :) Har tyvärr inte provat någon än, men får leta på blocket å se om det är någon som annonserar ut en FZR600 så man kan låtsas vara intresserad...

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha