Therudeboy
Guest
maverick_750rr skrev:Tycker du inte?
När den e klar till våren nu är det väl lagt kanske 85loppor på den.
38 är inte alls för mycket.
750RR
Den där hojem verkar ha någon förbannelse över sig


maverick_750rr skrev:Tycker du inte?
När den e klar till våren nu är det väl lagt kanske 85loppor på den.
38 är inte alls för mycket.
750RR
Therudeboy skrev:Den där hojem verkar ha någon förbannelse över sig![]()
![]()
marten_larsson skrev:Ajaj. Låter snarare som om du borde öppna motorn, antar att det uppstått efter du varit i motorn å rotat... du har säkert bara glömt nån skruvmejsel eller nått i växellådan![]()
Fluxir skrev:det låter inte så mkt.. men ja ska öppna motorn å kolla vad det kan va.. troligtvis så är det vevlagret...
marten_larsson skrev:Chämta bara lite![]()
Värre är det för min lillebrorsa, han har en TZR -90. På väg hem från Norge, strax efter Örebro börjar hojjen gå jäkligt kass och efter en uppförbacke då vi stannat för att kolla felet startade den inte! Först kollade vi alla vanliga två-taktsfel men inget hjälpte (lånade t.o.m. ut mitt iridiumstift, man offrar ju sig ;-). Han verkade vara beredd att rulla ut hojjen framför en lastbil men jag gav mig inte å kutade igång den (det var jobbigt, tände ungefär var hundrade varv (på hjulet)) men den dog så fort man släppte gasen. Efter att vi kutat igång den två ggr till lyckades vi hålla den igång så vi kunde köra vidare men TZRns prestanda var betydligt mycket sämre.
Under tiden allt detta hände hade vi givetvis ringt hem och bett om hjälp så vår farsa kollade igenom en sprängskiss på TZR-motorn för att se om han kunde hitta en ev. felkälla. Vid nästa tankning kom samtalet; ramlagerna! Tydligen slutar tändningen funka som den ska om ramlagerna blir kassa vilket de uppenbarligen kunde bli på lite över tusen mil :-/
Tur att man kör Suzuki ;-) (Men snart blir det Yamaha...)
Fluxir skrev:hmm ok.. ni kunde ha kommit hem te mig då ju.. bor ju utanför örebro.. ja fick ett hål på en kyl slang så kyl vattnet läckte ut.. va inte så bra det heller.. resulterade i hål i kolven å aluminium rester i vevhuset.. så det är toligtvis därför vevlagrett e kasst.. ramlagrena butta ja nämligen... va en chansning...
själv ska man fortsätta med Yamaha lr övergå te Kawa.. får se vad som dyker upp... FZR 400 eller ZXR 400.. är helt inne på 400cc iaf..
marten_larsson skrev:Kunde du ju sagt då
Illa, inget fel man har lust att stöta på precis. FZR400, finns det? Inga i Sverige vad jag sett iaf men i Tyskland finns ju allt...
Fluxir skrev:tydligen så finns det.. sök på Mobile.de finns nåra där.. ja blev förvånad oxå.. men det skadar ju inte att det finns.. tycker det verkar va en riktigt trevlig liten maskin!
Dags för äventyrlig motorcykelmässa
Kommande helg, den 8-9 mars... |
|
![]() |
Pirelli lanserar Diablo Powercrusier
All Rights Reserved Pire... |
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |