Vad ska ni ha för mellanklass-hoj efter 125:an???

Miss Ullis

Che Spettacolo
Gick med
22 Jun 2003
Hoj
ingen....
EBS skrev:
SpeedAbuser och Kanylen
inga fler?? Tråkigt jue....
Jag har inte träffat kanyl på någon av tävlingarna i år?
Bara sett honom på nån träning
Ingen som tänker börja tävla? Hade varit kul med lite fler folk på banan till nästa år.

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
marten_larsson skrev:
En sån ska jag också ha, skiter i vad folk säger om växellådan!
Ska nog ha den strypt till en början så man lär sig hojjen, onödigt att drulla bara för att man har 100hk!!
Tror dessutom inte det är något stort problem (med växellådan), folk som misshandlat dom bara... Gruvligt snygga och dessutom billiga att köpa och försäkra! Ska köpa en från Tyskland för 13kkr, en 93:a! Kostar minst 25 000 här.

Någon annan som vill importera mellanhoj? Vill gärna dela på resekostnaden så om någon i Skåne har lust att följa med och kolla på en hoj i närheten av Berlin (helst), på vägen eller i den norra delen av Tyskland så ropa till. Kommer att åka så fort jag fått sålt min RG.

jaghar tänkt dra ner.. men vet dock inte när ja har råd... men om det tar ett tag för dig å få bort RGn så...

Rondellen

Beach 08?? beer 08 ;)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -01,
SJälv vill jag ha en supermotard, vet dock inte vilken jag vill ha. men typ ktm 660 smc är väll drömmen...

puss på er alla..

NO_FEAR

Skrapa skrapa lila lila
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 fighter -05
INgen som är intresserad av att köpa min Mellanklassreggade Gs500E -98 1250mil Orange/svart/grå 30.000

marten_larsson

Mårten
Gick med
11 Sep 2003
Hoj
GSX-R 750 -91, DR650 -92
Fluxir skrev:
jaghar tänkt dra ner.. men vet dock inte när ja har råd... men om det tar ett tag för dig å få bort RGn så...

Det lär ta ett tag ändå, ska beställa dekaler och fixa lite annat smått. Nu är ju dessutom marknaden ganska död så det kanske inte blir förrän nästa säsong ändå, då har jag körkort till bil också så då behöver inte farsan följa med...

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
cRoC skrev:
EBS: Hur förändrades FZ750´n under 80talet?

Den kom 85. 89 fick det helkåpa, 4-1 system, annan bakram, 17"s hjul fram och bättre bromsar. Efter det oförändrad.

Fluxir

Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
marten_larsson skrev:
Det lär ta ett tag ändå, ska beställa dekaler och fixa lite annat smått. Nu är ju dessutom marknaden ganska död så det kanske inte blir förrän nästa säsong ändå, då har jag körkort till bil också så då behöver inte farsan följa med...

nästa sässon har ja oxå bilkort så det kanske kan gå bra då.. skulle va bra med lite sällskap.. kan du tyska???

marten_larsson

Mårten
Gick med
11 Sep 2003
Hoj
GSX-R 750 -91, DR650 -92
Fluxir skrev:
nästa sässon har ja oxå bilkort så det kanske kan gå bra då.. skulle va bra med lite sällskap.. kan du tyska???

Min tyska består ungefär av dessa fraser:
Ich heise Mårten, ich wohne (stavning?) im Lund, ich bien (stavning?) arton jahre. Froilain (här är iaf stavningen INTE rätt), bitte ketchup. och slutligen orden(ordet?) plog schvåg bengen (skidskolan för mååånga år sedan...)

När är givetvis beroende på när jag får sålt min hoj, om jag säljer den nästnästa vecka vet jag inte om jag klarar av att vänta till nästa år för att köpa en ny hoj :) Fick ny provtid till teorin, 6 okt, så jag fixar nog kortet innan november e slut... Du kan inte tänka dig att åka detta året? Har du kollat in några ex. som verkar intressanta? Tyskan kanske vi kan fixa genom att min lillebrorsa hänger med, han e dessutom grym på allt som har motor....

Fluxir

Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
marten_larsson skrev:
Min tyska består ungefär av dessa fraser:
Ich heise Mårten, ich wohne (stavning?) im Lund, ich bien (stavning?) arton jahre. Froilain (här är iaf stavningen INTE rätt), bitte ketchup. och slutligen orden(ordet?) plog schvåg bengen (skidskolan för mååånga år sedan...)

När är givetvis beroende på när jag får sålt min hoj, om jag säljer den nästnästa vecka vet jag inte om jag klarar av att vänta till nästa år för att köpa en ny hoj :) Fick ny provtid till teorin, 6 okt, så jag fixar nog kortet innan november e slut... Du kan inte tänka dig att åka detta året? Har du kollat in några ex. som verkar intressanta? Tyskan kanske vi kan fixa genom att min lillebrorsa hänger med, han e dessutom grym på allt som har motor....

ok, jag fyller inte förens i januari så.. jag kommer nog tyvärr inte ha några pengar iår... så det kan bli lite svårt.. får se när ja får bort 125an...

marten_larsson

Mårten
Gick med
11 Sep 2003
Hoj
GSX-R 750 -91, DR650 -92
Fluxir skrev:
ok, jag fyller inte förens i januari så.. jag kommer nog tyvärr inte ha några pengar iår... så det kan bli lite svårt.. får se när ja får bort 125an...

Okej, som det ser ut nu så kommer jag ha pengar närsomhelst och åker då förmodligen direkt... Har du ute TZRn nu eller? Du behöver ju inte vara 18 för att äga den(mellanhojjen) menar jag :) Hojsäsongen är ju snart slut, maximalt en månad till om man e kinkig, det är väl inte så mycket?

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Fluxir skrev:
ja ska nog försöka köpa en Kawazaki ZXR 400...

Köp denna :cool:

Detta är lite av vad som är gjort vid den:
Nytt foder
Nya kolvar&packningar
Portad&planad
Modifierad kamkedjesträckare
Ny kopplingwire
Nytt batteri
Wilbers värsta bak
Nytt styrlager
Larm
Hyperpro styrdämpare
Modifierat avgassystem
+ lite till ;)

den är din för 38.000kr endast :)

Bifogat

• #88r.jpg
    #88r.jpg
    77.4 KB · Visningar: 70

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
maverick_750rr skrev:
Köp denna :cool:

Detta är lite av vad som är gjort vid den:
Nytt foder
Nya kolvar&packningar
Portad&planad
Modifierad kamkedjesträckare
Ny kopplingwire
Nytt batteri
Wilbers värsta bak
Nytt styrlager
Larm
Hyperpro styrdämpare
Modifierat avgassystem
+ lite till ;)

den är din för 38.000kr endast :)

Prisvärt.. :rolleyes:

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Miss BrInK skrev:
inga fler?? Tråkigt jue....
Jag har inte träffat kanyl på någon av tävlingarna i år?
Bara sett honom på nån träning
Ingen som tänker börja tävla? Hade varit kul med lite fler folk på banan till nästa år.

Om nån vill sponsra mig med en 600a eller liter hoj så ställer jag gladeligen upp i R600 eller R1000 nästa år. Tror inte FZan skulle va så konkurenskraftig i R1000. :rolleyes:

Fluxir

Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
marten_larsson skrev:
Okej, som det ser ut nu så kommer jag ha pengar närsomhelst och åker då förmodligen direkt... Har du ute TZRn nu eller? Du behöver ju inte vara 18 för att äga den(mellanhojjen) menar jag :) Hojsäsongen är ju snart slut, maximalt en månad till om man e kinkig, det är väl inte så mycket?

det är nåt i motorn på TZRen som knackar.. vet itne vad det är.. måste ha bort det innan jag säljer.. om ja inte kan lura i köparn att det inte är nåt farligt.. men det känns lite elakt... har ja otur m,åste ja klyva hela motorn igen... har nyss bytt kolv å Ramlager å packboxar å grejer..

marten_larsson

Mårten
Gick med
11 Sep 2003
Hoj
GSX-R 750 -91, DR650 -92
Fluxir skrev:
det är nåt i motorn på TZRen som knackar.. vet itne vad det är.. måste ha bort det innan jag säljer.. om ja inte kan lura i köparn att det inte är nåt farligt.. men det känns lite elakt... har ja otur m,åste ja klyva hela motorn igen... har nyss bytt kolv å Ramlager å packboxar å grejer..

Ajaj. Låter snarare som om du borde öppna motorn, antar att det uppstått efter du varit i motorn å rotat... du har säkert bara glömt nån skruvmejsel eller nått i växellådan :p

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...