jag köpte en CBR 1000 RR -08 på northbike här för en månad sen..
inget ont om Northbike, dom har vart jättebra att snacka med och tillmötesgående!
det jag har blivit väldigt fundersam på, skulle skruva ner tailen för att pula lite med blinkersen, den var fulkopplad som fasen därunder med motstånd till höger och vänster skakandes runt och kablar hade gått av så att blinkersen börjat strobeblinka :S
långt fram i utrymmet i tailen hittade jag något runt skumt som hade en kabel ur sig som vart avklippt bara, det visade sig vara ett horn till larm, breve satt en antenn till samma larmsystem som också hade klippt kabel, som nu inte sitter på hojen.
i kåporna fram satt en LED som även den hade klippt kabel.
tändningslås och tank har samma nyckel men tailens låsning har en annan nyckel, jag har förstått det som att den låsningen pajjat och bytts ut bara.
nu börjar jag tänka att tailens låsning brutits upp för att kunna tysta larmet som satt monterat därunder..
alternativt att tändningslås bytts ut för att det brutits upp och de bara lyckats hitta tanklåsning som gått med samma nyckel...
utöver detta har drivpaketet slitits ganska mycket för att bara gått 1300 mil, kan ju bero på tidigare ägaren inte smörjt / kört stenhårt med hojjen..
sen har jag märkt att hojjen drar en del olja och ryker svart när den fått stå still ett tag. enligt hondas intranät har den dock vart inne på garantireparation.
Detta har jag kontaktat northbike om och de verkar ta det på fullt allvar.
varför jag lägger upp det här? jag tänkte bara se om jag är rätt ute eller om jag är för paranoid??
tackar för all input jag kan få
inget ont om Northbike, dom har vart jättebra att snacka med och tillmötesgående!
det jag har blivit väldigt fundersam på, skulle skruva ner tailen för att pula lite med blinkersen, den var fulkopplad som fasen därunder med motstånd till höger och vänster skakandes runt och kablar hade gått av så att blinkersen börjat strobeblinka :S
långt fram i utrymmet i tailen hittade jag något runt skumt som hade en kabel ur sig som vart avklippt bara, det visade sig vara ett horn till larm, breve satt en antenn till samma larmsystem som också hade klippt kabel, som nu inte sitter på hojen.
i kåporna fram satt en LED som även den hade klippt kabel.
tändningslås och tank har samma nyckel men tailens låsning har en annan nyckel, jag har förstått det som att den låsningen pajjat och bytts ut bara.
nu börjar jag tänka att tailens låsning brutits upp för att kunna tysta larmet som satt monterat därunder..
alternativt att tändningslås bytts ut för att det brutits upp och de bara lyckats hitta tanklåsning som gått med samma nyckel...
utöver detta har drivpaketet slitits ganska mycket för att bara gått 1300 mil, kan ju bero på tidigare ägaren inte smörjt / kört stenhårt med hojjen..
sen har jag märkt att hojjen drar en del olja och ryker svart när den fått stå still ett tag. enligt hondas intranät har den dock vart inne på garantireparation.
Detta har jag kontaktat northbike om och de verkar ta det på fullt allvar.
varför jag lägger upp det här? jag tänkte bara se om jag är rätt ute eller om jag är för paranoid??
tackar för all input jag kan få