Vad skulle du köpt för mc för 100k idag om du redan hade en banhoj?

sportbike

Guest
Vågar man sig ut på långresor med en cykel som gått nästan 4000 mil? Man vill ju inte bli stående i ett dike precis:( Den cykeln har ju ändå 11 år på nacken :(

Men vad vet jag cyklar kanske rullar 8000 mil utan problem om dom blir skötta på rätt vis?
Jag tog bara första bästa för att du skulle se vilken modell jag menade.

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
KTM 990 SMT skulle ligga löst till, bra mix och ändå lite bus på hemmaplan senare. Viffern är bra med, men hojvärldens Volvo V70, osexig som få tyvärr. Men det smarta valet.

En GS kanske? Så en korvätarvisirshjälm till det. :gubbe

mojja83

Guest
KTM 990 SMT skulle ligga löst till, bra mix och ändå lite bus på hemmaplan senare. Viffern är bra med, men hojvärldens Volvo V70, osexig som få tyvärr. Men det smarta valet.

En GS kanske? Så en korvätarvisirshjälm till det. :gubbe

Korvätarhjälm is tha shit vad jag förstått verkar som många smc instruktörer och mc folk anställda av transportstyrelsen har denna hjälm som standard :D:D

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
En GS är väl att föredra om man ska ta sej ut på grusvägar o utforska lite .Men ska man glida ner på fina asfaltsvägar så duger nog vad som helst

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Hoj
Hayabusa Turbo
Turbohojar håller länge om man inte laddar ruggigt mycket. 1 kilo i en busa är väldigt driftsäkert. Det man skall undvika är att pressa hojen direkt efter en massa stadskörning alltså om tempen ligger högt. Att toppfartspressa på sexan är oxå meningslöst, det bygger bara upp massa värme.

Det värsta och oxå det enda jag har råkat ut för är några blåsta topplockspackningar. Berodde på mig själv för att jag inte hade koll på tändningen.

Om man gillar snabba saker finns det inte mer valuta för pengarna än en turbohoj.

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Korvätarhjälm is tha shit vad jag förstått verkar som många smc instruktörer och mc folk anställda av transportstyrelsen har denna hjälm som standard :D:D

Det märks att du är grön - notera märket på hoj nästa gång du ser en sådan kruka. Inte helt sällan är det något från Bayern. :hihi Det är mer det som styr, än något annat.

Jag anar att man får en värdekupong när man hämtar hojen. Det är min teori. :crash

mojja83

Guest
Turbohojar håller länge om man inte laddar ruggigt mycket. 1 kilo i en busa är väldigt driftsäkert. Det man skall undvika är att pressa hojen direkt efter en massa stadskörning alltså om tempen ligger högt. Att toppfartspressa på sexan är oxå meningslöst, det bygger bara upp massa värme.

Det värsta och oxå det enda jag har råkat ut för är några blåsta topplockspackningar. Berodde på mig själv för att jag inte hade koll på tändningen.

Om man gillar snabba saker finns det inte mer valuta för pengarna än en turbohoj.

Nja just i detta fall är jag ute efter mer bekvämt än snabbt. Jag vill inte må som skit efter en dagsetapp på 75 mil tex. Men jag vill fortfarande känna att det finns pulver för att kunna transportera arslet bekvämt i 120-150 blåst utan att huvudet blåser av :)

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Hoj
En orange
En ZX-10R från 2011 såklart, den har abs o går billigt ;)

4000 mil på en hoj är generellt sett ingenting. På en Husaberg så ja, men inte på nått japanskt. Min Africa Tiwn hade gått knappa 10k mil när jag sålde den, min ZX-9R 5000, inga problem med någon av dom...

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Nja just i detta fall är jag ute efter mer bekvämt än snabbt. Jag vill inte må som skit efter en dagsetapp på 75 mil tex. Men jag vill fortfarande känna att det finns pulver för att kunna transportera arslet bekvämt i 120-150 blåst utan att huvudet blåser av :)

Leta rätt på en lagom beggad VFR800 med hela packväskekittet. Det är hojen du letar efter.

mojja83

Guest
Det märks att du är grön - notera märket på hoj nästa gång du ser en sådan kruka. Inte helt sällan är det något från Bayern. :hihi Det är mer det som styr, än något annat.

Jag anar att man får en värdekupong när man hämtar hojen. Det är min teori. :crash

Självklart sitter föraren på en bmw :) Fan vore annars!!!! Och detta är skrivet med största allvar. Måste vara som du säger att dom får en värdecheck på en schubert korvätar hjälm :) :D

mojja83

Guest
Leta rätt på en lagom beggad VFR800 med hela packväskekittet. Det är hojen du letar efter.

Efter att ha kollat upp den hojen på blocket så låter den som den hetaste kanditaten hitintills :) Tack för ett vettigt tips!!

CarlXVII

Medlem
Gick med
5 Aug 2008
Hoj
R1, YZ450, Bol d´or 900
Du är den andra som länkar till precis samma cykel :) Är det en bra kompromiss rolig och busig men väldigt bekväm vid långresor?

"Väldigt bekväm" är kanske inte rätt ord, men förhoppningsvis "tillräckligt bekväm". Du vill väl ha lite roligt också? =) Om komfort har hög prio, men inte bus, så tror jag också på VFR800, eller FJR1300 - bekväma och trevliga/roliga på rätt vägar.

fiffe

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2010
Hoj
SÅLD honda cbr1000rr bmw r1200gs adventure 2010
En BMW GS. Sitter hur gott somhelst och hänger på många hojjar. Känns lite som ett lok, har du väl kommit ut på transportvägen så är det inga funderingar på hur långt kommer jag innan jag måste stäcka på mig.

Prova runt lite hojjar så att du sitter bekvämt först och främst. Sitter du illa blir det bara en lång pina när du ska hem igen.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring