Vad skulle du köpt för mc för 100k idag om du redan hade en banhoj?

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
Bredvid sporthojen har jag en K1200S - skittnöjd..
Panger gärna en ironButt igen på denna - utan problem med nackspär, ont i röv etc..
Min går 250 km/t enligt GPS med sidoväskor, packning på sätet och tält..
Föredrar cruise speed på 160-180 i Tyskland..

Vill du tjöpa min för runt 55K kan vi nog hitta en lösning! (Jag vill ha en K1300S)..
Elektronisk fjädring; Sport eller komfort, ABS, remus, packväskor och sånt.. 2005, 5.500 mil, gul/svart..

trevlig resa...

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Är du inte väldigt lång eller i övrigt har fysiska förhinder kan du åka 50-100mila etapper på de flesta moderna hojar!

Se till att köpa en hoj du sitter bra på från början så ordnar sig det mesta eller så lägger du ut 96500kr och resten på fotpinnesatser så klarar du det med. Det är alltid skönt med lite mer kubik så man slipper växla mkt och får en hygglig ljudnivå(kan bli jobbigt efter några timmar med +100dB).
Det viktigaste för en långresa på mc är dock en airhawk!

Med en ryggsäck och tankväska funkar nyare R1 och Gsxr utmärkt som touringhojar och har de mest skottsäkra motorerna(av 1000cc SH). Det bästa är dock att så fort du tar av bagaget så har du en literklubba att smiska...

Last edited:

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Är du inte väldigt lång eller i övrigt har fysiska förhinder kan du åka 50-100mila etapper på de flesta moderna hojar!

Se till att köpa en hoj du sitter bra på från början så ordnar sig det mesta eller så lägger du ut 96500kr och resten på fotpinnesatser så klarar du det med. Det är alltid skönt med lite mer kubik så man slipper växla mkt och får en hygglig ljudnivå(kan bli jobbigt efter några timmar med +100dB).
Det viktigaste för en långresa på mc är dock en airhawk!

faktist jävligt sant! bra förslag, eller rättare sagt bästa förslaget!

funderar bara på om han ska ha massa packning osv kanske han ska köra en hoj för säg 75-80k så han även kan köpa packväskor/boxar till den hojen.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...