Många verkar rekomendera Bmw men måste man då ha en korvätarvisirhjälm för att framföra dylikt fordon? Eller godkännes även integralhjälm?![]()
Du får ha integralhjälm om du har klart visir och solglasögon innanför. Ej annars.
![Fakta :fakta :fakta](/img/smilies/fakta.gif)
Många verkar rekomendera Bmw men måste man då ha en korvätarvisirhjälm för att framföra dylikt fordon? Eller godkännes även integralhjälm?![]()
Bredvid sporthojen har jag en K1200S - skittnöjd..
Panger gärna en ironButt igen på denna - utan problem med nackspär, ont i röv etc..
Min går 250 km/t enligt GPS med sidoväskor, packning på sätet och tält..
Föredrar cruise speed på 160-180 i Tyskland..
Vill du tjöpa min för runt 55K kan vi nog hitta en lösning! (Jag vill ha en K1300S)..
Elektronisk fjädring; Sport eller komfort, ABS, remus, packväskor och sånt.. 2005, 5.500 mil, gul/svart..
trevlig resa...
Typ en sådan här menar du SPORTBIKE? http://www.blocket.se/gavleborg/Honda_VFR800X_Crossrunner_Ny__Kampanj__40307755.htm?ca=8&w=3
Någon som kan uttala sig om denna cykel och har synpunkter om hur den vore att kryssa med ett par 100 mil enkel resa?
Det är just därför jag föreslår en billig BMW. Sök på blocket efter BMW R maxpris 30000kr.
Nya däck, Dunlop Roadsmart. Byt olja och oljefilter t.ex. ny olja Biltema 5W-50 i motorn. I växellådan / kardan Biltema helsyntet växellåds olja.
Och när du ändå är igång byt kylarvätskan!
Vitsen med denna billiga hoj är att din 100000kr budget rymmer nya hojar allteftersom du klotar på väg söderut. Även om BMW R har originalmonterade kraschpuckar. Gärna skyddade med rör.
Som på den här.
http://www.blocket.se/kalmar/Bmw_R_90_6_1975_41773281.htm?ca=15&w=3
Och kanske säkrast köpa en Interrailkort också så vi har dig hemma här på SH igen till hösten.![]()
Nja just i detta fall är jag ute efter mer bekvämt än snabbt. Jag vill inte må som skit efter en dagsetapp på 75 mil tex. Men jag vill fortfarande känna att det finns pulver för att kunna transportera arslet bekvämt i 120-150 blåst utan att huvudet blåser av![]()
hahahahaha det är den värsta skit hojen som finns!!! under 6700 rpm så går min gräsklippare jämnare...det är tvättäkta skräp
![]()
Du får ha integralhjälm om du har klart visir och solglasögon innanför. Ej annars.![]()
BMW hojarna med kardan som nämnts i tråden sitter man även bra på, dock inte kört någon långtur på dem men misstror inte komforten. Däremot tycker jag ryckigheten som BMW hojarna ofta dras med är sådär, beror förmodligen dels på ryckig gasrespons vilket även kan bero på att själva gasrullen är tveksamt konstruerad samt ingen slirkoppling. Det sistnämnda är i min mening potentiellt livsfarligt... typ. Eftersom kraftöverföringen sker med kardan så är den väldigt direkt, råkar du växla ner en växel för mycket och släpper kopplingen lite hastigt så är bakhjulslåsning ett faktum.
Tycker själv effektdippen på VFR1200 runt 3000rpm är desto mer farlig. Först händer inget, sen nada, sen bam. Var nära en rejäl highsider när jag testade den i en kurva och det var inte så trevligt. Långt bättre på årets model tydligen efter all kritik Honda fick förut. Flera Honda-ägare på forumen som har bytt upp sig.
Slirkoppling på K-serien är inga problem om man nu tycker det är ett stort problem att den inte har det orginal. Har en sån här själv. http://www.wunderlich-bmw.com/en/shop/30/spare_wear_parts/8/
..... samt ingen slirkoppling. Det sistnämnda är i min mening potentiellt livsfarligt... typ. Eftersom kraftöverföringen sker med kardan så är den väldigt direkt, råkar du växla ner en växel för mycket och släpper kopplingen lite hastigt så är bakhjulslåsning ett faktum. ..
Provkör.
Det kom plötsligt en tvär kurva, när vi var tvungna att köra om en riktig räser - och i ren panik fick jag växla ner och för första gång under mina 20.000 mil på kardan BMW´s fick jag ett litet stuts i det breda däck bak.
Nä, billigare med ny luft ! Kunde bara inte låta bli.Ang.kylarvätskan- ska det vara Biltema också?![]()
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
![]() |
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |