vad skulle du välja en ktm 640 eller 660?

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
bullen skrev:
vet någon om man kan byta tank på 660 eller 625 till en tank som 640 har!!`??.....
Det går väl,men då måste du byta dyna också.Lika bra att slå till på 28 liters Adventuretanken på en gång kanske :D :rolleyes:
 

tpe-swe

Ny medlem
Gick med
27 May 2003
Ort
-gbg-
Hoj
CBR 929
hoppar in med en liten fråga här då om det e ok
vad är skillnaden på service mellan 625 640 660
för mig skulle jag vilja ha den på nån lite längre tripp nån gång så man slipper ta me olja typ
 

Mattan

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Stockholm, norrort
Hoj
KTM 520SX Suzuki RMZ450
tpe-swe skrev:
hoppar in med en liten fråga här då om det e ok
vad är skillnaden på service mellan 625 640 660
för mig skulle jag vilja ha den på nån lite längre tripp nån gång så man slipper ta me olja typ

Enligt serviceboken så är det väl 500 mil på 640 och 250 mil på 660 och 625. Kan hända att jag har fel dock...
 

Rondellen

Beach 08?? beer 08 ;)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
R6 -01,
Hej!

Jag har börjat kolla på supermotard då jag ska byta upp mig från lätt hoj och sporthoj är "lite" för dyrt. Men jag Funderar om en ktm 625/640 går att köra landsväg med, har ju läst om vissa som inte vill ta och köra en längre bit pga träsmak i röven. Närmaste stad är ju 5 mil och de är en bit.

Så går de att köra typ 10/15 mil på en motard i sträck utan kudde under röven? :tuttar
 

Jay-Jay

Poser MC
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Växjö
Hoj
ktm
Det är klart att det går speciellt med en 640. Är man van vis sporthoj så inser man att det inte är fullt så kul bara. Har man tänkt sig att köra dessa längderna ofta tror jag man trivs bättre på en annan typ av hoj. Att göra det enstaka gånger är inget problem. Inte för att jag kört den men Yamaha XT 660X verkar vara en lagom kompromiss om man vill ha både och.
 

Honung

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2003
Ort
Östersund
Hoj
Yamaha FZ1-08
olaking skrev:
Hej!

Jag har börjat kolla på supermotard då jag ska byta upp mig från lätt hoj och sporthoj är "lite" för dyrt. Men jag Funderar om en ktm 625/640 går att köra landsväg med, har ju läst om vissa som inte vill ta och köra en längre bit pga träsmak i röven. Närmaste stad är ju 5 mil och de är en bit.

Så går de att köra typ 10/15 mil på en motard i sträck utan kudde under röven? :tuttar

Ja det funkar, okej man kan inte ligga på 140 knyck men att marcha 110-120 är lagom, har åkt som längst 20mil i sträck och det var inga som helst problem :tummenupp Det som kan vara och är jobbigt är fartvinden och ett råd använd inte crosshjälm med skärm på längre tripper :D
 
Last edited:

Rondellen

Beach 08?? beer 08 ;)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
R6 -01,
Honung skrev:
Ja det funkar, okej man kan inte ligga på 140 knyck men att marcha 110-120 är lagom, har åkt som längst 20mil i sträck och det var inga som helst problem :tummenupp Det som kan vara och är jobbigt är fartvinden och ett råd använd inte crosshjälm med skärm på längre tripper :D[/QUOTE


okey, låter bra :tummenupp

Har provat crosshjälm, låg väll kring 130. Såg jag nå vitt i luften, som flygplan lämnar efter sig. Kollade upp jäklar vad obered jag var på att de skulle ta i skärmen. hehe

Om man inte är så duktig att meka, eller rättare sagt oduglig. Kan man ändå ha en motard? Okey byta olja och filter ska ju inte vara så svårt men är de mycket andra grejor man måste hålla koll på?
 

Honung

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2003
Ort
Östersund
Hoj
Yamaha FZ1-08
Nja det beror på vilken modell man har, 640 har långa sevice intervaller=500mil
men olja och filter kan man byta lite oftare beroende på kör sätt. Själv byter jag på 100mil och sen kan det va bra o kolla skruvar i mellan åt pga vibrationerna på en en stånka.Det finns som du säkert läst här på forumet betydligt "vassare" motarder en 640 men då får man serva oftare, men som sagt allt är beroende på vad man ska ha sin hoj till. Jag använder min varje dag till och från jobbet + naturligtvis lite bus och då passar 640 mina behov.

Försök att prova lite olika modeller innan du slår till.

Lycka till :tummenupp
 

Coola Ola

Guest
olaking skrev:
Hej!

Jag har börjat kolla på supermotard då jag ska byta upp mig från lätt hoj och sporthoj är "lite" för dyrt. Men jag Funderar om en ktm 625/640 går att köra landsväg med, har ju läst om vissa som inte vill ta och köra en längre bit pga träsmak i röven. Närmaste stad är ju 5 mil och de är en bit.

Så går de att köra typ 10/15 mil på en motard i sträck utan kudde under röven? :tuttar

Som längst har jag kört c:a 50 mil på en dag med motarden. Inte 50 mil i ett sträck visserligen, speciellt som jag måste tanka ungefär var 13-14e mil. Första gången man kör motard kanske man inte orkar så långt men man vänjer sig snabbt.
 

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
West
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Själv så ska jag troligen beställa en ny 625 imorgon på bikedagarna här i stan.
Nu ska jag ta mig fan aldrig mer ha kicka på en enstånka. Skiten tjurade till sig ordentligt idag och jag stod nog fan o kikade i 15 min innan den behagade gå igång :mad: :mad: :mad:
Nu ska den bort!!!
Bara de ger mig tillräckligt för den.....
 

SM 570 RR

Jaspilot, fotomodell, god ekonomi.
Gick med
5 May 2003
Ort
.
Hoj
Husqvarna 600
Marals76 skrev:
Själv så ska jag troligen beställa en ny 625 imorgon på bikedagarna här i stan.
Nu ska jag ta mig fan aldrig mer ha kicka på en enstånka. Skiten tjurade till sig ordentligt idag och jag stod nog fan o kikade i 15 min innan den behagade gå igång :mad: :mad: :mad:
Nu ska den bort!!!
Bara de ger mig tillräckligt för den.....

Antingen skitinställd förgasare eller också kan du inte kicka.
Så enkelt är det. :fyllisar :hihi
 

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
West
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
SM 570 RR skrev:
Antingen skitinställd förgasare eller också kan du inte kicka.
Så enkelt är det. :fyllisar :hihi

Noop inte ändrat något o då jag är inne på min 6:e enstånka borde jag veta hur man kickar :yoparty
Bara så djävla less på skiten när det väl strular..... ska iväg till Bike nu ska bli intressant o se vad de vill ha i mellan.
 

Rondellen

Beach 08?? beer 08 ;)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
R6 -01,
Honung skrev:
Försök att prova lite olika modeller innan du slår till.

Lycka till :tummenupp


Jag har ju läst att man inte ska testa husa och lite lättare alternativ för då är man fast :D

Men går en ktm 625 att "toura" lite längre med eller är de bara 640 som gäller?
 

Ronny

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerhaninge
Hoj
Honda CBR1000RR -18, Honda CBR600RR -08
bullen skrev:
kan man fixa passagerar pinnar te 660 och 625?

Det borde gå att fixa dit passagerarfotpinnar från 640 eller Duke. Men jag hade inte gjort det för det är alu. bakram. på 660/625 som inte lär hålla för två pers.
 

Honung

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2003
Ort
Östersund
Hoj
Yamaha FZ1-08
olaking skrev:
Jag har ju läst att man inte ska testa husa och lite lättare alternativ för då är man fast :D

Men går en ktm 625 att "toura" lite längre med eller är de bara 640 som gäller?

Ja det är riktigt, själv har jag bara provat crf450 och husa förutom min egen och kan väl säga att skulle jag åka mycket bana skulle jag definitivt inte åka 640 :D Fanns ingen 625 eller 660 att få tag på när jag köpte min men hade jag handlat idag skulle det bli 625 pga elstarten och jag tror säkert det går att toura med den :tummenupp
 

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
West
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Ebbe skrev:
Håller med! Köper du ny bil när det blir nå fel på den oxå? :3freak

Noop men som sagt hade 625 funnits när jag beställde min 660 hade det blivit en sådan i stället. Är less på kick känns förlegat.
 
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

Top