vad skulle du välja en ktm 640 eller 660?

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Marals76 skrev:
Noop men som sagt hade 625 funnits när jag beställde min 660 hade det blivit en sådan i stället. Är less på kick känns förlegat.


Funkar det inte ens när du drar ut Hot button knappen på förgasaren heller??
Glömde bort att dra ut den då jag hade min 660, då ville den fan inte gå igång, sen bör du inte att glömma trycka in den efter den startat annars går den skit. Bara en liten tanke, du vet säkert det redan?
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
bullen skrev:
kan man fixa passagerar pinnar te 660 och 625?
På elstartade 625:an(03 och nyare)är det samma stålbakram som 640 med fotpinnefästen på.Bara att skruva dit om man känner för det.
 

johanrehn80

MUTTA MIXI ?
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Härligt hojlös
Jag har snart köpt en -00 640 SM,...........hur mycket svagare är den? och ni som busar med en 640, är det extremt trögt eller är det bara 625-killarna som drygar sig?
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
johanrehn80 skrev:
Jag har snart köpt en -00 640 SM,...........hur mycket svagare är den? och ni som busar med en 640, är det extremt trögt eller är det bara 625-killarna som drygar sig?

Det är rätt stor skillnad tycker jag då jag bytte från en 640 -01 till en 625 -02 tidigare. Lite mer racing i 625 än 640
 

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
West
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
johanrehn80 skrev:
Jag har snart köpt en -00 640 SM,...........hur mycket svagare är den? och ni som busar med en 640, är det extremt trögt eller är det bara 625-killarna som drygar sig?

640 upplevs som en snäll moped om du jämför med en 660. :mattias
 

Pathfinder

Hjälmskrapare
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Skövde
Hoj
Orange Retard Black Edition
Är startmotorn på KTM 625 smc -04 samma som på 640 SM -04?
Ej av hjälpstartstyp.

(Har en ledbandskada i vänsterfoten så det är sällan jag "manlighets kickar" bågen) :gnissla
 
Last edited:

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Jo den funkar :tummenupp

BonO skrev:
Är startmotorn på KTM 625 smc samma som på 640 SM?
Ej av hjälpstartstyp.

(Har en ledbandskada i vänsterfoten så det är sällan jag "manlighets kickar" bågen) :gnissla
 
Gick med
16 Feb 2004
Ort
Stockholm Ekerö
Hoj
Honda CB1000R 2014
BonO skrev:
Är startmotorn på KTM 625 smc -04 samma som på 640 SM -04?
Ej av hjälpstartstyp.

(Har en ledbandskada i vänsterfoten så det är sällan jag "manlighets kickar" bågen) :gnissla

Man kan ju stå på vänster sida och kicka med högern också.

En 660 är absolut inte på något sätt svårkickad, kräver varken nån svår
teknik eller mycket kraft.
 

johanrehn80

MUTTA MIXI ?
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Härligt hojlös
Marals76 skrev:
640 upplevs som en snäll moped om du jämför med en 660. :mattias

ok, men jag antar en 660 känns som en moped jämfört med en 500cc 2-takt.

Det jag undrar är om en 640 är busvänlig överhuvud taget? Hade husqvarna 610 98:a tidigare, lite trimmad................. vet ni ungefär om det kan vara samma klass på dem?
 

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
West
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
johanrehn80 skrev:
ok, men jag antar en 660 känns som en moped jämfört med en 500cc 2-takt.

Det jag undrar är om en 640 är busvänlig överhuvud taget? Hade husqvarna 610 98:a tidigare, lite trimmad................. vet ni ungefär om det kan vara samma klass på dem?

Jo men en 500cc kör du inte med på vägen :7peta
Klart det går att busa med en 640 lika väl som det fungerar bra med en äldre TT600R. Men har du beslutat dig för att köpa en KTM tycker jag att du bör satsa på 660. Man kan aldrig få för mycket effekt.
 

CR500AF

slanga sjef
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Norge Oslo
Hoj
Ktm prestige snart solgt Yamaha R6 solgt Cr500AF Aprillia SR 50 Ditech solgt
Marals76 skrev:
Jo men en 500cc kör du inte med på vägen :7peta
Klart det går att busa med en 640 lika väl som det fungerar bra med en äldre TT600R. Men har du beslutat dig för att köpa en KTM tycker jag att du bör satsa på 660. Man kan aldrig få för mycket effekt.
Ja eller så trimmar man sin 640 och har kvar elstart og stor olje kapasitet og lange service intervaller :7peta men det koster lite tid och pengar men det går :tummenupp
 

johanrehn80

MUTTA MIXI ?
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Härligt hojlös
CR500AF skrev:
Ja eller så trimmar man sin 640 och har kvar elstart og stor olje kapasitet og lange service intervaller :7peta men det koster lite tid och pengar men det går :tummenupp

Det det handlar om nu är denna 640 eller ingen alls, den är nyrenoverad i uppsala och jag känner ägaren som haft den sen ny, 45 år gammal.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top