Vad startar inte Golfen?

Då verkar det som om du har en Golf 4:a
Om det är en sådan då har du 20 v motorn på 125 hk.

Ta då ett felminne , det finns säkert något lagrat på kanal 01 (motorstyrdon)eller 17 (kombiintrument) 35 (stödskydd)

Det är en likadan som denna.

Bifogat

• golf.jpg
    golf.jpg
    46.5 KB · Visningar: 308
Det är en likadan som denna.

Oooooooops en Golf 3 variant, dom fanns då ja

Ok då tar vi det från början

1.Bränslepump i tanken
2.Tändspolen
3.Bakstycket (grejen som sitter bakom tändningslåset) sätt kupefläkten på steg 3 , slå till tändning "ricka, lirka" o lägg märke till om fläkten slutar gå, gör den det så e bakstycket kasst.

Baserat på 7 års erfarenhet av märket så är det med största sanolikhet alt 1 eller 2
Det är sällan stöldskyddet strula på 3:orna

Så antingen saknar du bränsle eller gnista ...................

Oooooooops en Golf 3 variant, dom fanns då ja

Ok då tar vi det från början

1.Bränslepump i tanken
2.Tändspolen
3.Bakstycket (grejen som sitter bakom tändningslåset) sätt kupefläkten på steg 3 , slå till tändning "ricka, lirka" o lägg märke till om fläkten slutar gå, gör den det så e bakstycket kasst.

Baserat på 7 års erfarenhet av märket så är det med största sanolikhet alt 1 eller 2
Det är sällan stöldskyddet strula på 3:orna

Så antingen saknar du bränsle eller gnista ...................

Jag tippar på alternativ 2. Det trista är att en spole kostar 1500 spänn, och om den fortf inte startar så är det 1500 spänn i sjön. :)

Är det bara jag som anser att du har helt fel på den punkten? Man hör ganska så snart om batteriet inte orkar dra runt och motorn skiter fullständigt i vilken spänning det är så länge det finns Ampere nog i batteriet för att dra runt startmotorn.

Jag har haft samma problem på en 02:ans Golf, det var tändmodulen som hade gett upp. Samma bil misstände och hade sig och den gången var det enligt verkstaden tändspolen.

tack för rättelsen sjklart ska det va ström och inte spänning ,,

har du hittat felet än?

Ostbågar och choklad lockade tyvärr mer efter att jag hade ställt frågan här, så jag har inte kommit så värst långt ännu. :)

Finns bilar både i Malmö och Helsingborg, så det alternativet ska testas!:tummenupp

Har du snackat med alingsåsdaniel/jtds ?? på senare tid?

Får du inte rätt på liket så kanske jag e tvungen att göra ett hembesök, med tanke på att jag bor granne med Åkarp.

Kan fråga på jobbet om någon har en spole liggandes, tveksamt men kan fråga om du vill.

Har du snackat med alingsåsdaniel/jtds ?? på senare tid?

Får du inte rätt på liket så kanske jag e tvungen att göra ett hembesök, med tanke på att jag bor granne med Åkarp.

Kan fråga på jobbet om någon har en spole liggandes, tveksamt men kan fråga om du vill.

Jepp jag har pratat med honom och han har någon testgrunka som man kanske kunde prova. Jag tackar för erbjudandet, och om den inte vill efter att en annan spole är testad så kommer jag att tacka och ta emot. :)

Har du kollat om du har gnista? Det behöver ju knappt vara mörkt ute för att kolla, jag menar så du vet det innan du köper en spole för 1500kr.

Ja :mad:

Nu har jag testat med en NY spole, men samma problem kvarstår.

Kamremmen är hel och jag har testat en annan nyckel med. Skitbil!

Sista knepet brukar vara att fylla på bensin... ;)

(men allvarligt: Har du plockat ur en spridare och kollat att det kommer en dusch när tändningen slås på?)

Last edited:
Jävla lustiga felsökningstaktiker folk har.. Några svamlar om soppapumpar, andra om jordflätor
Man måste ju börja vid stammen och ta sig uppåt för att se vilken gren som är bruten liksom, inte tvärt om

1. Har du gnista?

Jävla lustiga felsökningstaktiker folk har.. Några svamlar om soppapumpar, andra om jordflätor
Man måste ju börja vid stammen och ta sig uppåt för att se vilken gren som är bruten liksom, inte tvärt om

1. Har du gnista?

Hörru pysen ;) Det DÄR är redan avhandlat för lääääääänge sen! Ha!

Var har han skrivit om han har gnista eller ej? :P

Börja från början: Det framgår att tänspolen har kollats, mätts mot ny osv.
Utan att Oscar skriver (eller visar bilder) utgår jag ifrån (eftersom han är rajjsingkille) att han gjort steg ETT i den kedjan ;)
Sant du! Man ska eg aldrig anta nånting...

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back