Vad startar inte Golfen?

Börja från början: Det framgår att tänspolen har kollats, mätts mot ny osv.
Utan att Oscar skriver (eller visar bilder) utgår jag ifrån (eftersom han är rajjsingkille) att han gjort steg ETT i den kedjan ;)
Sant du! Man ska eg aldrig anta nånting...

Fast han skrev i mitten av tråden att han SKA kolla gnistan! Efter han mätt upp halva elsystemet :hihi

Ja :mad:

Nu har jag testat med en NY spole, men samma problem kvarstår.

Kamremmen är hel och jag har testat en annan nyckel med. Skitbil!

Ta av ett stift o lukta på om det .............det bör lukta bensin

Sen kan du ju alltid trycka i stiftet i tändkabeln och lägga stiftet mot gods( motorn) o be någon försöka starta bilen o kolla in om du har gnista.....

Om du har gnista

Så får du ta av röret från luftfilterhuset (3 sta 10mm skallar) som går till insprutningsenheten, i mitten sitter själva spridaren som ska pulsvis duscha spjället med bensin

Kunde inte daniel hjälpa dig ???

Fast han skrev i mitten av tråden att han SKA kolla gnistan! Efter han mätt upp halva elsystemet :hihi

Som det skrevs så är jag ju rejsingkille och har såklart...... inte kollat att det kommer gnista. :näsblod Jag förutsätter (nästan) att det är det som saknas och tänkte istället ta reda på varför. Gnistkollarproblemet ligger i att jag inte har orkat be möghackan följa med ut i garaget för att vrida om nyckeln, så att jag kan spana efter gnistor. Får väl ta tag i det imorgon (så att jag slipper höra henne fråga om att få ta min bil), och om det kommer gnista så står spridaren på tur.
Tacka vet jag blårykare!

Kunde inte daniel hjälpa dig ???

Jo han ska ordna fram ett bilstetoskop till mig i veckan om vraket inte har vaknat till liv då.

Last edited:
Som det skrevs så är jag ju rejsingkille och har såklart...... inte kollat att det kommer gnista. :näsblod Jag förutsätter (nästan) att det är det som saknas och tänkte istället ta reda på varför. Gnistkollarproblemet ligger i att jag inte har orkat be möghackan följa med ut i garaget för att vrida om nyckeln, så att jag kan spana efter gnistor. Får väl ta tag i det imorgon (så att jag slipper höra henne fråga om att få ta min bil), och om det kommer gnista så står spridaren på tur.
Tacka vet jag blårykare!

Har inte Bosse bildoktor lärt dig någonting!? Man tar inte med sig möghackan ut i garaget *de har inget där att göra* utan man stoppar ned stiftet i en halvfull bensindunk, givetvis när det sitter fast på tändkabeln. Innan det så har du virat lite ståltråd runt gängorna och andra änden på tråden fäster du bara i plåten på bilen.
Nu är det bara att vrida om, då ser du om du har gnista eller ej :brinnerup

Eller så kopplar man in en återfjädrande tryckknapp med två krokodilklämmor på startmotorn så kan man köra startmotorn själv...

Jag brukar bara korta med en skruvmejsel direkt bakpå solenoiden...

Eller så kopplar man in en återfjädrande tryckknapp med två krokodilklämmor på startmotorn så kan man köra startmotorn själv...

Jag brukar bara korta med en skruvmejsel direkt bakpå solenoiden...

Sånt är för töntar, riktiga män kör stift-i-dunken-tricket.

Nästa gång en kund kommer in och frågar varför Golfen inte startar,ska jag visa den här tråden :)

doh har inte du gjort kop test? det kan vara hål i kolv eller kolv ring är slut..

doh har inte du gjort kop test? det kan vara hål i kolv eller kolv ring är slut..

Osannolikt att alla kolvar/ringar skulle gå på en gång utan förvarning.

Nu tog jag ut möghackan i garaget, men nu hade batteriet gett upp helt.:mad: To be continued.

"möghacka", är det flickvän/fru på Skånska? Aldrig hört det förut, men kul lät det, ska lägga det på minnet.

Är det bara jag som inte förstår rubriken "Vad startar inte Golfen?"
En elefant skulle säkert ha jättesvårt att starta Golfen. Eller pratar vi om golfströmmen?

Eller är det helt enkelt så att det är ett dialektalt missförstånd?

Är det bara jag som inte förstår rubriken "Vad startar inte Golfen?"
En elefant skulle säkert ha jättesvårt att starta Golfen. Eller pratar vi om golfströmmen?

Eller är det helt enkelt så att det är ett dialektalt missförstånd?

Människan har ju för bövelen inbyggda talproblem, det behöver du inte göra dig lustig över :mad: Inte ens jag mobbar danskarna!

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back