vad toppar er 660?

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Går den sådär dåligt har det troligen med din inkörning att göra. Skiten har väll sotat igen, precis som en moped som man får ärva av sin gamla farfar...

Vet inte om hojen kan ta skada av det, men igensotade bilar och mopeder kurerar man i regel genom att köra skiten ur dom ett tag.

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Förstår inte ens att du kunnat köra runt på den i 1timme utan att fatta att det är generalknas!? 128 når man ju halvvägs på väg till lokala affären för att handla mjölk.
Får väl hoppas för din skull att den inte håller på att rasa ihop.

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
-PLM- skrev:
Förstår inte ens att du kunnat köra runt på den i 1timme utan att fatta att det är generalknas!? 128 når man ju halvvägs på väg till lokala affären för att handla mjölk.
Får väl hoppas för din skull att den inte håller på att rasa ihop.
Jag kanske fegar?? Men jag har inte som ni säger lätt att få upp den på tvåan...trean inte en chans.....

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Mingves skrev:
Jag kanske fegar?? Men jag har inte som ni säger lätt att få upp den på tvåan...trean inte en chans.....

Ring Ragnar på Lelles innan du kör nåt mer.

Fenix

Medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
08', Triumph, Daytona 675
Mingves skrev:

hehe, fan t.o.m min 640 kommer upp i 150+ utan ansträngning. Att gasa upp den på tvåan är heller inget problem.

En välinställd 660 ska skicka styret i hakan på tvåan. :D

/F

Bobbo V

Blodgivare
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 660 ´03
Jag har inte testat att toppa min än, men killen som hade den innan sa att den gjorde 185km/h ungefär.

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Mingves skrev:

som sagts redan..ring o lämnain till dom som du köpte den av. kolla med dom så dom har avstrypt den.
du har ju garanti kvar..
gå den så kasst som du säger lär dom känna de direkt på en provkörning.

Malmö-motard

Radical Riders
Gick med
16 May 2005
Hoj
ja
hehe lämna in

Mingves skrev:
Jag har varvat min till ca 128km/h, men sedan går den så segt att jag ger upp. Vad gör era?
Förressten, finns det något varvtalsstopp på 660n?

På 128km/h rycker man ju upp den på slangen i 4´an!? 185km/h har jag varit uppe i änsålänge enligt mätaren. Min är orginaldrevad men med Akrapovic helsystem. Du skämtar va? :lol

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Malmö-motard skrev:
På 128km/h rycker man ju upp den på slangen i 4´an!? 185km/h har jag varit uppe i änsålänge enligt mätaren. Min är orginaldrevad men med Akrapovic helsystem. Du skämtar va? :lol
:( får prata med pojkarna på superbike imorgon...kan de ha glömt huvudmunstycket? Ingen som kan testa min hoj innan, den finns i götet...

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Når enligt mätaren nästan 190 på sviestadsrakan och som mest har jag nått 200. Helt original är hojen BTW.

//jaG

Bifogat

• 200kmh.JPG
    200kmh.JPG
    30.7 KB · Visningar: 665

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Zeb_Macahan skrev:
Når enligt mätaren nästan 190 på sviestadsrakan och som mest har jag nått 200. Helt original är hojen BTW.

//jaG
WTF, jag måste kolla upp detta!!!

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
Malmö-motard skrev:

Smäller din typ fyverkeri-mkt vid gasavslag?

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Mingves skrev:
:( får prata med pojkarna på superbike imorgon...kan de ha glömt huvudmunstycket? Ingen som kan testa min hoj innan, den finns i götet...

går den som du säger behöver ingen prova...ska inte va så avstrypt...möjligen strypt..
ingen som kört en strypt o kan förklara hur en sån går?

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
ozeo skrev:
går den som du säger behöver ingen prova...ska inte va så avstrypt...möjligen strypt..
ingen som kört en strypt o kan förklara hur en sån går?

Detta kommer låta som en sägen, men en kompis har kört en och enligt utsago är hojen okörbar. Toppar lite över 100.

//jaG

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Zeb_Macahan skrev:

//jaG
Du måste fått ett bra exemplar då :) Leffe här på forumet kör en portad 570(KTM520 med stroke å 540kit - 578?) som det är lagomt tryck i. Jag och han har ungefär samma toppfart på rakan på midlanda som är 900 meters nerförsbacke, nånstans runt 185-190 har vi där!

Krigge

Taliban och kapitalist
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000
Den är garanterat inte strypt, felet är (ledsen om jag är hård) att du inte har en aning om hur man kör hoj tyvärr. I den ena tråden efter den andra har vi fått detta förklarat för oss på ett mer eller mindre tydligt sätt. Nu tycker du den är slö, för några veckor sen blev du livrädd och höll på att köra av vägen när du drog på lite. Sälj hojen, det är inte din grej....
BTW så toppar min 625:a 184km/h, låg exakt jämt med Tommy. Drar upp den på 3:an med koppling och slår runt fint på 1:an om man vill:)

flipm0de

Radical Riders
Gick med
30 Apr 2004
Hoj
.
min 640 som fortfarande är orginal toppar 175 km\h enligt mätaren...

vrid på handtaget på höger sida tills det inte går att vrida mer och håll den i det läget ett tag så ska du se att siffrorna blir bättre :tummenupp

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka