vad toppar er 660?

Mikey2000

???
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
ingen för stunden..
Har en ganska sjysst toppsiffra på min 625:a smc.. 291 km/h ! :tummenupp

fast kan avslöja att det beror på att min mätare gett upp, när man kör så fladdrade den på slutet mellan 29- 111 hela tiden oberoende vad man körde. för att slutligen ge upp. nu startar den bara en snabbis efter att man slängt ner framhjulet i backen lite hårt vid slangning.. :huvet

tur man ändå ska in på service till veckan.

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Mikey2000 skrev:
Har en ganska sjysst toppsiffra på min 625:a smc.. 291 km/h ! :tummenupp

fast kan avslöja att det beror på att min mätare gett upp, när man kör så fladdrade den på slutet mellan 29- 111 hela tiden oberoende vad man körde. för att slutligen ge upp. nu startar den bara en snabbis efter att man slängt ner framhjulet i backen lite hårt vid slangning.. :huvet

tur man ändå ska in på service till veckan.
Antingen har du något knas med givaren nere vid bromsoket,eller så sitter den för långt från magneten.Kostar ca 300:- om du måste byta.Min mätare brukar ställa sig på 299 km/h om man sätter ner framhjulet lite hårt eller kör ner i ett potthål.....

Mikey2000

???
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
ingen för stunden..
Busaberg skrev:
Antingen har du något knas med givaren nere vid bromsoket,eller så sitter den för långt från magneten.Kostar ca 300:- om du måste byta.Min mätare brukar ställa sig på 299 km/h om man sätter ner framhjulet lite hårt eller kör ner i ett potthål.....

hmm, låter som den har fått sig en smälldå.. gjorde en ganska trevlig punkkross-nedsättning för några dagar sedan..
tack för svaret. regnar det imorrn vet man ju vad man kan pyssla med då :)

Cleanstream

Living on a razorblade
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
2x gixxer turbo
HAHAHHAHA Mingves du är en stjärna,du slutar aldrig att överraska.Ligger och rullar runt i golvet av skratt :rofl :lol
Trodde inte man kunde misslyckas med att maxa en hoj?!?!? :D :yoparty
Mingves for president som nån sa tidigare :fyllisar

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Mingves skrev:
Jag vet.... :rolleyes:

Jag e kass.....

Och ja, jag vet schack stavas så...

Inte kass, jag tycker du är rolig... Tycker du verkar väldigt ödmjuk, vilket är en skön egenskap... :tummenupp

Motarrrd

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2005
Hoj
Motard
Zana skrev:
Inte kass, jag tycker du är rolig... Tycker du verkar väldigt ödmjuk, vilket är en skön egenskap... :tummenupp
Fortsätt att skriva såna inlägg Mingves, det finns nog fler här som känner igen sej men inte vågar skriva. Du är inte kass, bara lite försiktig :lol
Det där med bakhjulsåkat sitter mest i huvudet, det mesta går att få upp på bakan. Jag har kompisar som aldrig får upp nåt på bakhjulet av rädsla för att slå över medans dom flyger upp för mej ofrivilligt verkar det som, det är några grejor man gör utan att tänka på det, tajming!
Vågar tyvärr inte åka så långt så jag får nog joina Mingves fan club :yoparty

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Zana skrev:
word!

förutom att inte kunna stavva är alles gut ;) :tummenupp

Cooler

Hojmissbrukande kulturarbetare!
Gick med
27 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 900 -13
Får nog kolla över min mätare oxå... När man rullar den "för hand" brukar den fladdra till... så min toppnotering är 299 blås :hihi ... I övrigt har jag haft den uppe i 190 km/h efter KTM:s cykeldator...

/G

Boost 2

Ny medlem
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
Xr650 sm turbo
Supermoto skrev:
Låter ju helt sjukt!

Åk in till fastbike eller superbike eller vad den där affären heter i göteborg som alla talar så bra om. Det är uppenbarligen nåt fel på cykeln. Även om man är fegast av alla med gasen ska man ju inte tycka att en 660 "tar slut" vid ~130blås :mattias

Om det, mot förmodan, visar sig att det inte är fel på cykeln ska du nog testa schack eller nåt men det verkar för otroligt.

Som kuriosa bifogar jag en bild från senaste toppfartstestet med Mindrapers husa....
För att nå farter på 220 blås! krävs över 100hk på bakhjulet ( på en motard) Så dessa siffror tror jag inte ett smack på!

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Boost 2 skrev:
För att nå farter på 220 blås! krävs över 100hk på bakhjulet ( på en motard) Så dessa siffror tror jag inte ett smack på!
Nähä, slipp då :tummenupp

Kan du förklara var felet sitter då kanske....
Mätaren är inställd på korrekt hjulstorlek och jag ser inte var det skulle kunna gå fel om det inte händer nåt magiskt om mätområdet på nåt knepigt sätt skulle ta slut.
Jag tycker oxå det låter mycket med 223 men jag vet inte hur jag ska motbevisa det.

Exakt hur många hästar över 100 krävs det :va ;)

Boost 2

Ny medlem
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
Xr650 sm turbo
Supermoto skrev:

Mätaren är inställd på korrekt hjulstorlek och jag ser inte var det skulle kunna gå fel om det inte händer nåt magiskt om mätområdet på nåt knepigt sätt skulle ta slut.
Jag tycker oxå det låter mycket med 223 men jag vet inte hur jag ska motbevisa det.

När jag körde 215knyck med min xr (cyckeldat) med en zx9a i ryggen som låg på 220 så jag tror de är rätt rätt. Då laddad e jag 0,8 bar o de blir runt 105 hk på hjulet. Den varvade visserligen ur till v-stopp men de va rätt trögt tror evt att den skulle ha kunnat nått 220. Ska vara då att husan kördes utan förare :hihi Jag har kollat andra orginal digimätare Typ ktm som gått efter golvdraget. Vid 0,7 bar = runt 90-95 hk baken så var det svårt att nå 200. Jag skulle vilja se en husa som lämmnar 80+ på baken

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Jag var ute och körde idag, och ja nu skäms jag ännu mer men det går faktiskt även för mig att få upp den på tvåan. :rolleyes: Men man får inte sitta för långt fram och man måste visst gasa på bra :tungan
Ingen som kan tänka sig vara mentor för mig? Lära mig alla bra knep mm?

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Jag kan va din mentor.
Full gas o litet ryck so ska det nog gora susen.
ffs min dt-125a po 25-30 kusar lyfter po 2an vi ryck o gas.
Kanske inte hela vagen upp men en bit.

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Supermoto skrev:

Jag tvivlar med på det. Vet att när jag hade KTM och polarna som har det så kan den fela rätt så rejält och flippa till maxfarten när man kör lite. Hade vi varit ute en dag och kört likadant och en del hade åkt lite bakhjul, framhjul etc så var det alltid någon mätare som stod på typ.. 220-300 km/h.

Jag vet inte hur fort min qvarna går, men det går fortare än en 660 iaf ;)

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Mingves skrev:
Jag var ute och körde idag, och ja nu skäms jag ännu mer men det går faktiskt även för mig att få upp den på tvåan. :rolleyes: Men man får inte sitta för långt fram och man måste visst gasa på bra :tungan
Ingen som kan tänka sig vara mentor för mig? Lära mig alla bra knep mm?
Jag tror de e bättre att du tar dig lite mer tid å lär dig förstå hur allt fungerar innan du börjar åka på bakhjulet. Ta tex en högre växel å håll gasen i botten från låga varv och känn motorns karaktär, hur den drar på olika varvtal. Åk ut på en grusväg och gasa lite å känn hur det känns att tappa fäste osv osv.

Lek lite mer med hojjen å prova fram innan du börjar med någon seriös bakhjulsåkning. Jag tycker det ska komma naturligt.

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Boost 2 skrev:
När jag körde 215knyck med min xr (cyckeldat) med en zx9a i ryggen som låg på 220 så jag tror de är rätt rätt. Då laddad e jag 0,8 bar o de blir runt 105 hk på hjulet. Den varvade visserligen ur till v-stopp men de va rätt trögt tror evt att den skulle ha kunnat nått 220. Ska vara då att husan kördes utan förare :hihi Jag har kollat andra orginal digimätare Typ ktm som gått efter golvdraget. Vid 0,7 bar = runt 90-95 hk baken så var det svårt att nå 200. Jag skulle vilja se en husa som lämmnar 80+ på baken
Glöm inte att en XR är stor som en buss... ;) :arsele

Jag tror naturligtvis inte heller på allvar att hojen skulle toppat 223 men samtidigt verkar det väldigt svårt (man tvingas ju medvetet skriva felaktig mjukvara) att få en digimätare att gå massor fel. Skulle vara om de medvetet är gjorda att inte visa rätt upp till mer än typ 200. Kanske skulle låna en "cykeldator" som är specad till 300 och kolla skillnaden.

"som gått efter golvdraget"??? :confused:
Är det jag som är trög nu eller fattar alla andra???

Cooler

Hojmissbrukande kulturarbetare!
Gick med
27 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 900 -13
Supermoto skrev:
"som gått efter golvdraget"??? :confused:
Är det jag som är trög nu eller fattar alla andra???

Med "Går efter golvdraget" så syftar nog Boost 2 på de gamla Golvuren (1800-tal) som beroende på temperatur och luftfuktighet gick lite som de ville... dvs i bland snabbade på i fortaste laget...

/Museiintendenten... ;)

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...