Vad trist det är....

Lason

Smålänning
Gick med
3 Sep 2009
Ort
Rockneby
Hoj
Yamaha XT660R -07, Suzuki GS500 -78 & Honda CB125 Twin -79
Det är väll välplogat i Stockholm? Bara att ge sig ut :) BMW måste ju vara optimal med både antispinn och ABS :)

Jag vart också sugen på en URAL, em ja har inget garage alls :(
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Tråden gjorde mig sugen, men gick ut i garaget och såg min halvslaktade Mad Max. Började riva elen i höstas och har inte orkat göra klart.
Men håller snön i sig som förra året blir det en ny snöfilm av bättre kvalität :yoparty
 

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Hoj i ett garage är som en vithaj i en guldfiskskål...

Låt den vänta till våren! :)
 

EriF89

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2010
Ort
Uppsala
Hoj
1999 hornet 600 + gammelkawan
Vinterdäck? Verkar finnas de som vågar i alla fall. Såg en moppe ute på stan idag, men han sladdade ganska rejält både fram och tillbaka på vägen... En 1200-kubikare är ju lite svårare att balansera i de lägena. :huvet
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Vinterdäck? Verkar finnas de som vågar i alla fall. Såg en moppe ute på stan idag, men han sladdade ganska rejält både fram och tillbaka på vägen... En 1200-kubikare är ju lite svårare att balansera i de lägena. :huvet

Bakhjulet lär ju inte direkt hitta något grepp alls i snön iaf. :) Lite för mycket effekt. Hehe. Moppar är annars rätt lätt att köra i vinterväglag. >.<
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag fick nog. +1 och hyfsat torrt på vägarna. Klämde i batteriet och drog igång. Startade på första som vanligt.

Kort tur (30 min) runt inne i stan och en bit norrut. Stannade till vid Hagaparken för bensträckare och fotosession. Det var kanske inte så smart för där var det snorhalt.

Aja. Nu är hojsäsongen officiellt igång. Det är VÅR! :yoparty
 

Bifogat

  • SPRINGTIME.jpg
    SPRINGTIME.jpg
    50.8 KB · Visningar: 176

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19.
Jag fick nog. +1 och hyfsat torrt på vägarna. Klämde i batteriet och drog igång. Startade på första som vanligt.

Kort tur (30 min) runt inne i stan och en bit norrut. Stannade till vid Hagaparken för bensträckare och fotosession. Det var kanske inte så smart för där var det snorhalt.

Aja. Nu är hojsäsongen officiellt igång. Det är VÅR! :yoparty

Colt!! BRA gjort!! :tummenupp

//J
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Di är verkligen köttiga, di där radpanzermachinen! Skönt att höra, jag är trött på att frysa nu ;)
 

leifdaman

leifdaman
Gick med
29 Oct 2010
Ort
ystad
Hoj
NY 2009 kawasaki z1000 ABS vit/silver
vad alla har otur som borr norr om skåne!!!! jag har varit ute 2 helger i rad i soligt väder och torr fin vägbana ;) kallt men skoj med rundor på typ 1mil ;)
flytta söderut på vintern kanske ???? ;)
 

Link_696

Metal music
Gick med
20 Jul 2010
Ort
runt växjö
Hoj
Honda cbr 900rr -97
fan va man längtar efter våren ja, men de är ju forfarande januari eller ja snart februari, de 2 segaste månaderna på året tycker jag.
klimat som i florida kanske hade varit nåt?
men shit va de kliar i fingrarna när man tänker på de, man vill ju ha vår nu ingen deprimerande vinter mer.

ut och åka hoj och känna sig fri =)
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
fan va man längtar efter våren ja, men de är ju forfarande januari eller ja snart februari, de 2 segaste månaderna på året tycker jag.
klimat som i florida kanske hade varit nåt?
men shit va de kliar i fingrarna när man tänker på de, man vill ju ha vår nu ingen deprimerande vinter mer.

ut och åka hoj och känna sig fri =)

Äh, ut och kör lite. Det var inte så svårt när det kom till kritan. Det var knappt ens kallt.

Its all in your mind.......
 

MRJaggu

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Electric City
Hoj
HRC baby.
fan va man längtar efter våren ja, men de är ju forfarande januari eller ja snart februari, de 2 segaste månaderna på året tycker jag.
klimat som i florida kanske hade varit nåt?
men shit va de kliar i fingrarna när man tänker på de, man vill ju ha vår nu ingen deprimerande vinter mer.

ut och åka hoj och känna sig fri =)

du har ju en xr vad är problemet?:confused:

säsongen startade 1 januari för övrigt, en lite äldre enduro med bra däck är den aboslut bästa medicinen mot vinterdepression.
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Jag fick nog. +1 och hyfsat torrt på vägarna. Klämde i batteriet och drog igång. Startade på första som vanligt.

Kort tur (30 min) runt inne i stan och en bit norrut. Stannade till vid Hagaparken för bensträckare och fotosession. Det var kanske inte så smart för där var det snorhalt.

Aja. Nu är hojsäsongen officiellt igång. Det är VÅR! :yoparty

Det där skulle du inte ha gjort! Nu kommer kondensen i oljan att äta upp motorn inifrån med totalt ras som följd.

Hoppas du tycker det var värt det. :brinnerup
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Det där skulle du inte ha gjort! Nu kommer kondensen i oljan att äta upp motorn inifrån med totalt ras som följd.

Hoppas du tycker det var värt det. :brinnerup

Ingen fara. Efter "jungfruturen" toppar man med lite Virgin Olive Oil så blir den gamla oljan som ny!
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Missade den här tråden. Blev det ingen varmkörning i det tomma garaget i december? Om jag sett tråden då hade jag nog frågat om du har ett avgassystem som låter mycket.

Jag misstänker att jag dragit igång ett och annat billarm i ett centralgarage om jag kört runt med min motorcykel. Det hade nog inte varit särskilt populärt.

Mycket bättre att köra i det fria som du nu gjorde. Får en att se fram emot våren.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Missade den här tråden. Blev det ingen varmkörning i det tomma garaget i december? Om jag sett tråden då hade jag nog frågat om du har ett avgassystem som låter mycket.

Jag misstänker att jag dragit igång ett och annat billarm i ett centralgarage om jag kört runt med min motorcykel. Det hade nog inte varit särskilt populärt.

Mycket bättre att köra i det fria som du nu gjorde. Får en att se fram emot våren.

Har faktiskt motstått frestelsen att starta den. Totalt onödigt, men det är ju ett tydligt vårskrik :) Sitter ett akra-system på så nog låter det alltid.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top