Vad trist det är....

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Jag åkte runt rätt friskt i Stockholm i fredags, jag såg inte en enda snöröjare på hela dan, och inte blev det snöröjt nånstans heller :huvet Jag fick tom skotta loss min bil i en korsning vid Bromma köpcentrum :gnissla Och i den mån dom plogar så är det bara för att kunna mosa in snö mot alla bilar som står parkerade, dom verkar ju inte försöka ta bort snön! :mad:

Ja du man kan undra hur dom tänker när de är snö i denna stad, borde ju vara nån ute och ploga från de att de har komme 5 cm iallafall, nu kom de 40 cm blöt snö som är ner trampat och körd så de kommer bli ett rent is helvete så fort de börjar töa igen :(
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Har aldrig kört med skidor, men har hört att det är ytterskidan man ska stå på, eftersom den pekar åt rätt håll? (Skidorna pekar inåt) Hur är det med det? Om det är så, så måste det vara übersvårt att ställa om...
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Har aldrig kört med skidor, men har hört att det är ytterskidan man ska stå på, eftersom den pekar åt rätt håll? (Skidorna pekar inåt) Hur är det med det? Om det är så, så måste det vara übersvårt att ställa om...

Står du inte på ytterfoten när du kör vanligt, på grus tex!?
Känns ganska logiskt att man står på ytter tycker jag.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Fö de med vinterabstinens kan inte nog understrykas fördelen med att ägna vintern åt motorarbeten. Härvid kan man motivera åtskilliga mil i traktens bromsbänkar.

Japp de gör dom eller så plogar dom ca 10 cm ovanför snön :huvet
Södermalm är nu helt för jäkligt att köra bil på IGEN, förra gången snön kom tog de 5 veckor innan dom gjorde nå åt eländet efter gatorna :(
Tacka vet jag allt norr om gävle där dom faktiskt kan skotta snö när de redan börja falla ner på marken....

Jag åkte runt rätt friskt i Stockholm i fredags, jag såg inte en enda snöröjare på hela dan, och inte blev det snöröjt nånstans heller :huvet Jag fick tom skotta loss min bil i en korsning vid Bromma köpcentrum :gnissla Och i den mån dom plogar så är det bara för att kunna mosa in snö mot alla bilar som står parkerade, dom verkar ju inte försöka ta bort snön! :mad:


Han lär ju behöva pincett när han ska r*nka? :confused:

Då ska ni se hur det kan vara på sjön ibland. Visste ni att Sjöfartsverket inte har en endaste plogbåt. Ibland är det så sjukt knöligt att båten knappt tar sig fram, tom på sommaren. :mad:
 
Last edited:

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Står du inte på ytterfoten när du kör vanligt, på grus tex!?
Känns ganska logiskt att man står på ytter tycker jag.

Nja, har hört att man ska stå på ytterskidan, dvs luta åt fel håll, inte som i filmen med HVA248:an. Man släpar ju innerbenet i backen för att stabilisera i vanliga fall, inte ytterbenet. Sätter man för mkt tryck på innerskidan så styr den utåt, och det kan ju bli lite bökigt... :) Men, jag har ingen utbildning på MCmed skidor, och tror att FT har nån form av militär skolning, så vi får nog besked snart?
 

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Då ska ni se hur det kan vara på sjön ibland. Visste ni att Sjöfartsverket inte har en endaste plogbåt. Ibland är det så sjukt knöligt att båten knappt tar sig fram, tom på sommaren. :mad:

:D:rolleyes::krama ja du Jörgen de är inte lätt vare sig på land eller vatten hör jag.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top