PeterDeleter
Gudomlig sporthojare
Hej
Gammal jäkel här och funderat på en sak. När jag började åka MC på 70-talet så gick det inte att sälja en hoj som gått över 1.500 mil. Alla, inklusive jag skruvade ut hastighetsmätaren ofta så att det inte syntes i besiktningsprotokollet. Idag ser man försäljning av MC som har gått mycket längre iofs. Men jag ser ofta tex. en 80-tals hoj på runt 3-4 tusen mil.
Jag tycker att jag kör lite (runt 500 mil per år) och min mätare står i dagsläget på 6 tusen mil, och det är en 94a. Betyder att den med de få miltalen per år borde ha gått dubbelt. Visst att det finns hojar som stått i garage länge utan att köras men jag tycker det är lite mysko ändå att så många äldre hojar har så låga miltal.
Vad tror ni/tycker om detta? Tar vi köpare bara det för givet att det fuskas med miltalet?
/PeterDeleter
Gammal jäkel här och funderat på en sak. När jag började åka MC på 70-talet så gick det inte att sälja en hoj som gått över 1.500 mil. Alla, inklusive jag skruvade ut hastighetsmätaren ofta så att det inte syntes i besiktningsprotokollet. Idag ser man försäljning av MC som har gått mycket längre iofs. Men jag ser ofta tex. en 80-tals hoj på runt 3-4 tusen mil.
Jag tycker att jag kör lite (runt 500 mil per år) och min mätare står i dagsläget på 6 tusen mil, och det är en 94a. Betyder att den med de få miltalen per år borde ha gått dubbelt. Visst att det finns hojar som stått i garage länge utan att köras men jag tycker det är lite mysko ändå att så många äldre hojar har så låga miltal.
Vad tror ni/tycker om detta? Tar vi köpare bara det för givet att det fuskas med miltalet?
/PeterDeleter