Vad tycker ni andra här inne om Skenförsäkring?

Racercukel

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2005
Hoj
Yamaha R6 -06-
Ja, tänkte bara höra lite om vad folk tycker här om att man ställer sin motorcykel tex på sin pappa för att få billigare försäkring.
För enligt en kille på jobbet så gillades det inte alls av andra Mc-förare, då blir man hatad säger han, han menar på att har man inte råd att betala försäkringen i sitt eget namn ska man inte ha någon motorcykel.
En kompis till mig säger tvärtom att man blir hyllad för att man ställer den på någon annan. Vad tycker ni andra? :banana

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Sök på "skenförsäkra" här på Sporthoj så får du se vad andra tycker.

Racercukel skrev:
Ja, tänkte bara höra lite om vad folk tycker här om att man ställer sin motorcykel tex på sin pappa för att få billigare försäkring.
För enligt en kille på jobbet så gillades det inte alls av andra Mc-förare, då blir man hatad säger han, han menar på att har man inte råd att betala försäkringen i sitt eget namn ska man inte ha någon motorcykel.
En kompis till mig säger tvärtom att man blir hyllad för att man ställer den på någon annan. Vad tycker ni andra? :banana

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
security.gif

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Jag tycker det är skitballt:=) Jag ska ställa nästa hoj på lillebrorsan.

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Racercukel skrev:

Är väl inte jättepoppis att skenförsäkra, sök på det så kommer du se att du nu har tur om du inte får en massa glåpord mot på dig :)

jens_rock

SMC Väst - AI
Gick med
17 May 2004
Hoj
GSX-R 1000 K7 dirt edition
Skenförsäkra

Racercukel skrev:

Tycker personligen att det är grymt dåligt.
Alla andra får ju betala när den som skenförsäkrar klotar.
Det finns en anledning till att försäkingarna är dyra om man precis fyllt 21 typ...

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
hoj hoj
tjockisbulle skrev:
Din polare verkar helskön,
:tummenupp

:rolleyes:

Precis, finns ju de som tycker det är helt rätt att sno mat i butiker eller slå sönder stan en gång om året eller välta din hoj, har inte de råd ska inte du heller ha...

/fredde

Flagga

Tycker om "Bling-Bling"
Gick med
12 May 2003
Hoj
Prylkittad Fazer med extra klistermärken.
Skenförsäkrare är det näst lägsta en människa kan bli.

Det lägsta är TV-licenssmitare. :machinegu :fatta! :kulspruta

Sarge

Jag, knepig? Självklart!
Gick med
30 Apr 2005
Hoj
Bandit 1200
Racercukel skrev:
En kompis till mig säger tvärtom att man blir hyllad för att man ställer den på någon annan.

Du kan inte be din kompis att utveckla det resonemanget...?

:kocko

pucko

Medlem
Gick med
21 May 2005
Hoj
Honda CBR 600 RR 07
När man betalar försäkring efter ålder och hur länge man haft körkort.Kan det bli jävligt dyrt med en försäkring på33000 om året för en halvförsäkring.
När man kan få det för 4000 på någon annan. Och jag tycker vill folk köra mc med skenförsäkring är det helt ok,jag vet folk som är över 30 som kör omoget och farligt,som försäkrar i eget namn.och folk som är yngre som skenförsakrar och och kör mognare än en del äldre.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln