Vad tycker ni andra här inne om Skenförsäkring?

Roughack

Grottroll
Gick med
5 Dec 2004
Hoj
MV Agusta Dragster 800RR
jag är 20år och min gsx-r750 står på mig TROTS att min far har erbjudit sig att låta den stå på honom eller min mamma, jag vägrar då jag anser att man ska betala för sina nöjen.
den dagen jag inte har råd med försäkringen så ställer jag av den.

Försäkringarna är höga nog som det är idag och att folk skenförsäkrar gör bara att premierna stiger :fatta! :4skrika

Last edited:

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
pucko skrev:
När man betalar försäkring efter ålder och hur länge man haft körkort.Kan det bli jävligt dyrt med en försäkring på33000 om året för en halvförsäkring.
När man kan få det för 4000 på någon annan. Och jag tycker vill folk köra mc med skenförsäkring är det helt ok,jag vet folk som är över 30 som kör omoget och farligt,som försäkrar i eget namn.och folk som är yngre som skenförsakrar och och kör mognare än en del äldre.

Passande nickname du har iaf. :fakta

Och du, pucko, lär dig skriva och formulera meningar någorlunda rätt också va?

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Du kan nog bli både hatad och hyllad....och hela skalan däremellan. Jag lägger egentligen inga värderingar i det men min grundfilosofi är att man ska kunna ta sina egna kostnader alt. köpa en annan hoj.

MrEd

Trying is the first step towards failure
Gick med
14 Jun 2005
Hoj
Speed triple 1050 (Trajjumf spiidtrippel)
Personligen bryr jag mig inte.
Kan se att andra gör det dock och har väl en viss förståelse för det.
Hyllad lär du inte bli men, å andra sidan, varför skall du skylta med det?

Clifton

JoJo vill du gifta dig med mig!
Gick med
6 Mar 2004
Hoj
Såld :(
Tycker också att det är skit samma var folk har sina försäkringar.

Det är ändå inte det som är den stora orsaken till att försäkringarna är så dyra.

Kevorkian

Lachryma Christi
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
0 bhp
Livet är bra mycket bättre sen jag började skenförsäkra. :tummenupp

Jag har mer pengar, fler brudar, jag tål mer sprit, jag bränner mig inte lika lätt i solen, jag har lättare för att umgås med folk & sist men inte minst. Jag har gått ner 8 kg i vikt :banana

Med andra ord kan jag varmt rekommendera alla att skenförsäkra!!

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Clifton skrev:
Tycker också att det är skit samma var folk har sina försäkringar.

Det är ändå inte det som är den stora orsaken till att försäkringarna är så dyra.

Det torde då inte göra saken bättre att folk inte betalar det dom "ska" kosta!
Enligt tidigare trådar här så ägdes inte hojen av föraren i 55% av dödsolyckorna med mc. Om man räknar bort ett antal stulna hojar, så får nog resten klassas som skenförsäkrade, vilket ändå borde röra sig om minst 40%. Hade dom inte fuskat med försäkringarna hade dom antingen haft en hoj dom hade behärskat bättre (klenare dvs) eller inte haft råd att köra alls, och levt idag istället! Och ganska många människor i deras omgivning hade sluppit vara ledsna...

pogo

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2005
Hoj
ER-6n -09
Flagga skrev:
Skenförsäkrare är det näst lägsta en människa kan bli.

Det lägsta är TV-licenssmitare. :machinegu :fatta! :kulspruta
TV-licens smitarare borde hyllas över allt annat... HATAR RadioTjänst i Kiruna.
Den dagen jag ser rosa grisar flyga omkring å termik flyga, då ska jag betala tv-licens.

PS. Skenförsäkra är inte poppis här ne... Men vem har inte gjort de någon gång här i livet?

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FZR 1000T -91
@ trådskaparen.

En person som skenförsäkrar och är medlem på Sporthoj.com måste räkna med att utstå glåpord och svordomar.

Så populärt är det..

Zee

Gick med
22 Sep 2004
Hoj
Personligen tror jag att de som skenförsäkrar är samma personer som bott hemifrån i 5 år och deras mödrar fortfarande tvättar till dem, diskar o torrar dem i röven..

Flagga

Tycker om "Bling-Bling"
Gick med
12 May 2003
Hoj
Prylkittad Fazer med extra klistermärken.
pogo skrev:
TV-licens smitarare borde hyllas över allt annat... HATAR RadioTjänst i Kiruna.

:felämne (men trådskaparen har redan fått mängder av kloka svar.)

Hur kan man HATA RadioTjänst i Kiruna? :va Har de varit stygga mot någon som betalar sin licens?

SKillnaden på TV-licenssmitare och skenförsäkrare, är att TV-licensen har alla råd att betala. (Om inte, har man definitivt inte råd med TV heller.)

Det är bara über-snåljåpar som inte inser det förträffliga med att slippa tre-fyra reklamavbrott timmen, som smiter från TV-licensen....och det värsta av allt: :tuttar HATAR über-snåljåpar! :lol

Sarge

Jag, knepig? Självklart!
Gick med
30 Apr 2005
Hoj
Bandit 1200
Zee skrev:
Personligen tror jag att de som skenförsäkrar är samma personer som bott hemifrån i 5 år och deras mödrar fortfarande tvättar till dem, diskar o torrar dem i röven..

:tummenupp :rofl :rofl :rofl

ksann

Fairings are for sissies!
Gick med
30 Jun 2005
Hoj
.
Om man är vuxen så betalar man för sig själv i det här livet och inte låter mamma och pappa tar hand om en.

Om man är fortfarande barn så kan man kanske inte motstå frestelsen av att spara några kronor även om det kostar oss andra.

:fatta!

Zee

Gick med
22 Sep 2004
Hoj
Flagga skrev:
:felämne (men trådskaparen har redan fått mängder av kloka svar.)

Hur kan man HATA RadioTjänst i Kiruna? :va Har de varit stygga mot någon som betalar sin licens?

SKillnaden på TV-licenssmitare och skenförsäkrare, är att TV-licensen har alla råd att betala. (Om inte, har man definitivt inte råd med TV heller.)

Det är bara über-snåljåpar som inte inser det förträffliga med att slippa tre-fyra reklamavbrott timmen, som smiter från TV-licensen....och det värsta av allt: :tuttar HATAR über-snåljåpar! :lol

Ja, för det hade ju vatt idioti att ta licenspengarna från/via skatten istället va? Jag menar, inte alla har ju teve nu längre. Väl? :rolleyes:

Nu finns det väl.. färgteve också va?

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...