Vad tycker ni om DR-Z400SM

Geronimo79

Ny medlem
Gick med
28 May 2005
Ort
Hörby
Hoj
KTM 150 SX 2012
CMF skrev:
2573818 Fan osse. sitter och kollar av denna tråden varje dag. ska köpa motard. som jag tänkte sätta lite grovmönstrade däck under vintern på. men jag kan fan inte bestämma mig vad jag vill ha. fmx:en är visserligen slö men den kosstar 3500 om året i helförsäkring och jag kan få en ny 05:a för 49900. sen har jag en drz400sm som kosstar 5000 i helförsäkring om året som jag kan få loss för 58000. fan kan inte bestämma mig. man vill ju inte byta hoj om några månader igen. och jag vågar inte mig på husaberg och liknande för jag är inte en topp mekaniker precis. och xr hojjarna gillar jag men jag hatar att kicka. har haft en xr250 och kicka är inte det roligaste jag vet. så några tipps eller förslag som kan hjälpa mig igenom denna djungel hade varit tacksamt.

Yamaha WR 450, vad jag läst så verkar de både hålla och gå bra.. FMX:en hade jag inte köpt, visserligen hållbara men mkt kilo och lite effekt är inte kul...
 

Jparacing

Skogsåkare!
Gick med
23 Oct 2005
Ort
Ludvika
Hoj
KTM625SXC, KTM400EXC & KTM300EXC
Fmx:en är gryyyymt slö, polarn har en sån som han ska vässa på sin lite i vinter så får vi se hur den blir och gå sen!
Mitt råd är Dr-z:an:D
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
gixxxerracing skrev:
2574598 Fmx:en är gryyyymt slö, polarn har en sån som han ska vässa på sin lite i vinter så får vi se hur den blir och gå sen!
Mitt råd är Dr-z:an:D
:nicka bara o provsitta bägge så fattar man direkt :D
 

CMF

Nummer två är bara den första förloraren
Gick med
6 Apr 2004
Ort
SKÅNE
Hoj
Honda VTR SP1 2001
Ok. så för att slippa att bli mobbad av andra hoj åkare och för att slippa för trött hoj så ska jag alltså välja drz. nästa sak då. kollade runt lite på nätet och det fins gått om xr600 med motard och cross däck till för hyfsade pengar så tycker mitt herrskap att man ska sattsa på en drz eller köpa billig xr600. ??`
drz ligger kanske mer i tiden. den är ju faktiskt ganska snygg:tummenupp
 

CMF

Nummer två är bara den första förloraren
Gick med
6 Apr 2004
Ort
SKÅNE
Hoj
Honda VTR SP1 2001
Ja jag tar detta som om jag ska köpa en drz400sm. så det lutar åt att jag betalar en imorgon och hämtar den på tisdag. Är det någon som har någon invändning mot detta får ni gärna stoppa mig om ni tycker att jag gör fel. har fått ett pris på 58k på en rent ny svart 06:a. tycker ni att det är för dyrt får ni osse skrika till. är inte hemma på detta med motard cyklar då jag bara kört sport hoj och enduro cyklar tidigare.

säg en bra sida med bling bling till motard cyklar!!
 
Last edited:

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
CMF skrev:
2577540 Ja jag tar detta som om jag ska köpa en drz400sm. så det lutar åt att jag betalar en imorgon och hämtar den på tisdag. Är det någon som har någon invändning mot detta får ni gärna stoppa mig om ni tycker att jag gör fel. har fått ett pris på 58k på en rent ny svart 06:a. tycker ni att det är för dyrt får ni osse skrika till. är inte hemma på detta med motard cyklar då jag bara kört sport hoj och enduro cyklar tidigare.

säg en bra sida med bling bling till motard cyklar!!

Drz är en riktigt skoj hoj. Har tidigare kört både 250 2-takt och större sporthojar men anser fortfarande att drz är kul att köra. Mitt tips är att provköra innan du handlar. Tyckte jag såg någon annons med nya drz400sm för 50kkr. Men det var kanske privatimport... Tror det var i mc-börsen som jag såg annonsen..
 

JT

I feel the need, the need for speed!
Gick med
6 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja och Yamaha R6
Hur lätt är DRZ att få upp på bakhjulet i tvåan och trean om man jämför med en 640 eller 660? Är det något vrid i botten?
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
CMF skrev:
2575688 Ok. så för att slippa att bli mobbad av andra hoj åkare och för att slippa för trött hoj så ska jag alltså välja drz. nästa sak då. kollade runt lite på nätet och det fins gått om xr600 med motard och cross däck till för hyfsade pengar så tycker mitt herrskap att man ska sattsa på en drz eller köpa billig xr600. ??`
drz ligger kanske mer i tiden. den är ju faktiskt ganska snygg:tummenupp


hade jag pengar så skulle jag välja drz, men jag vill ha båda uppsättn däck o fälg oså.
xr,n o drz e nog ganska likvärdiga i effekt o vikt kan jag tänka mig..
lite mer botten på xr,n möjligtvis :)
 

DRZSM

?
Gick med
25 Sep 2005
Ort
Strömlösa
Hoj
Moped
640n går upp med gaspådrag på 2an medans DRZan får man koppla eller rycka upp på 2an, lär man sej tekniken så går DRZan upp hur lätt som helst på 2an och även på 3an om man kämpar lite, helt orginal då förstås.
Det är rätt så stor skillnad i bottenvrid på dom, DRZan är väldigt kortslagig och har varvstopp vid 10500rpm.
 

CMF

Nummer två är bara den första förloraren
Gick med
6 Apr 2004
Ort
SKÅNE
Hoj
Honda VTR SP1 2001
:tummenupp
ozeo skrev:
2580024 hade jag pengar så skulle jag välja drz, men jag vill ha båda uppsättn däck o fälg oså.
xr,n o drz e nog ganska likvärdiga i effekt o vikt kan jag tänka mig..
lite mer botten på xr,n möjligtvis :)

Talade med in kille idag på telefon som sade att att drz är skit rolig att köra. han har själv 2 st ktm:Er men han kör i lite högre klass än vad jag kör. typ bana och tävlar och liknande. men han rekomenderade den skarpt till mig. och så skulle han även prata med någon i tyskland som skulle lösa det med offrad hjulen till mig, till en bra peng. den jag "förmodligen" köper imorgon är ju en sm. Men det ska bli bra kul ändå. Får ut lite mer av mc körningen när man kan köra lite på vintern med...:tummenupp
 

CMF

Nummer två är bara den första förloraren
Gick med
6 Apr 2004
Ort
SKÅNE
Hoj
Honda VTR SP1 2001
3730360733.jpgSå ja då var det klart. Det blev en rent ny 06:a En svart.
Hämtar henne i slutet på veckan.:tungan
 

CMF

Nummer två är bara den första förloraren
Gick med
6 Apr 2004
Ort
SKÅNE
Hoj
Honda VTR SP1 2001
Vill passa på att tacka för alla tips ni gett. Tror osse att jag blir nöjd. Fan att man inte kan ¨få den direkt utan måste vänta några dagar. känner sig som ett barn på lilla julafton ju
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top