Vad tycker ni om ducati

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
King Karaoke skrev:
Jag tror att du menar understyrd?!
Men efter en riktig grundinställning efter konstens alla regler så är den allt annat än trögsvängd.

Precis, menade understyrd :)
 

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Skogen
Hoj
Vuxen = Bil
En ducati är snygg och gött ljud That´s it!
Att köra en 996:a är väl ingen skönhet när motorljudet dränks av ljudet som låter som hela motorn skall ramla isär.. och stenhård sadel.. jobbig att lägga ner i kurvor vill gärna spåra rakt fram.. lokomotiv !
Däremot andrahandsvärdet är riktigt bra! Sålde min 996:a år 2000 för 100.000 kr idag såg jag annons på den och han skall ha 100.000 kr :)

R1:an kanske inte har ngn själ, men med nya 04-05:an som har uppdragna ljuddämpare så börjar även den få sin själ... och det snygga med Ducce har man då i R1:an och ljudet från Akrapovic pipor går ju inte av för hackor heller, så att säga att Ducce har själ är bara löjligt..

Åk och provkör på Biscaya eller ngn annan Ducatiförsäljare och bilda egen uppfattning.. min uppfattning är att man måste ha en R1:a för att sin Ducce skall kännas som en helad själ.. men att äga en R1:a räcker för att känna sig helad.. tror jag är trött.. men prova smaken är ju som baken!

Kan dock säga med handen på hjärtat att en 748 kommer du bli besviken på och en 748R är najs men en 996 är roligare och en 996R är riktigt rolig.. En 998R lite roligare, där snackar vi (Själ---från din pånbok)
 

Pelvan

Muller.. underbara muller... #4073
Gick med
23 May 2005
Ort
Gävle
Hoj
Ducce 900SS -94
HanneZ skrev:
Eye mannen, du ska kanske börja skriva kärleksdikter.

Till trådstartaren har jag bara o säga att provkör och köp sen. Man får testa runt lite innan man hittar vad man gillar, det är lite som tjejer. Lyssna inte på trams om att motorcyklar har själar o annat. Själ är nåt som tråkiga personer har hittat på för att dom ska känna att dom är födda av en anledning.

Zzzz....
 

badcat

Bakslang!? Fan det låter ju äckligt!
Gick med
26 May 2005
Ort
Mitt i Sverige
Hoj
TL1000s
lois skrev:
Funderar att klippa en ducce 748 eller 996 vad tycker de flesta eller ska man
klippa en r1. Någon som har kört dem hojarna som kan ge fördelar och nackdelar :va

Grymt ljud, men för lite effekt per krona.. :rolleyes:
 

Ericsson

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Såld
Köp en R1:a!

Sen, om nåt år eller så om du inte har satt den i vänstersidan på en bil, när du är så döless på att åka hoj att du allvarligt funderar på att sälja och köpa en Motard eller annat annorlunda. Ta då och provkör en Ducati och se om det är något för dig.
 

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
somewhere
Hoj
XR650R
Det beror på föraren kan man lugnt säga... jag har inga bekymmer med att lämna rettor och gixxrar efter mig men å andra sidan är det många gixxrar och rettor som rastar mig med..
Köp den hoj du gillar, de som kör ifrån dig när du kör 996:a kör ifrån dig när du kör retta med...
 

RonJeremy

Guest
Felix skrev:
Det beror på föraren kan man lugnt säga... jag har inga bekymmer med att lämna rettor och gixxrar efter mig men å andra sidan är det många gixxrar och rettor som rastar mig med..
Köp den hoj du gillar, de som kör ifrån dig när du kör 996:a kör ifrån dig när du kör retta med...
Håller med till fullo!!!! Allt handlar om föraren! Och jag har en "slö" 748......något slipad dock.....grymt vrid! :yoparty
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Skulle aldrig i helvete välja en R1a över en ducce. E du helt från vettet eller?
Ställ dig brevid en 748 eller större med effektsystem och lyssna när den står i neutralen på tomgång så förstår du en av anledningarna. Låter som om den ska flippa ur totalt och anfalla när som helst. Och då har du bara startat hojen.
 

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bergen, Norge
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
”Nya” R1orna är väldigt läckra med ljuddämparna under röven, men tyvärr är det ju antagligen bara en trend som japanarna hakar på. Om designen inte kommer vara annorlunda på den kommande 06an så kan jag garantar att den kommer ändras inom 2 säsonger. Antagligen kommer ljuddämparna sitta monterade som de gör på Buell, och vi har redan sett modeller från Kawasaki (dock inte värstingmodeller) med denna design.

Ducati kommer nog dock att fortsätta med att ha ljuddämparna under sadeln på sina sportigare modeller .

Som fd. Ägare av en R1-02 så måste jag nog dock säga att den nya 04/05 har lite för mycket ”hayabusa-slok” där fram än vad JAG gillar. Dock så såg jag en just sådan 02a jag hade för några veckor sedan, och tro det eller ej men jag gillade inte längre den kantiga designen.

Nästa Ducce blir en 99x alternativt 999, det är så sant som det är sagt :p



Eureka skrev:
En ducati är snygg och gött ljud That´s it!
Att köra en 996:a är väl ingen skönhet när motorljudet dränks av ljudet som låter som hela motorn skall ramla isär.. och stenhård sadel.. jobbig att lägga ner i kurvor vill gärna spåra rakt fram.. lokomotiv !
Däremot andrahandsvärdet är riktigt bra! Sålde min 996:a år 2000 för 100.000 kr idag såg jag annons på den och han skall ha 100.000 kr :)

R1:an kanske inte har ngn själ, men med nya 04-05:an som har uppdragna ljuddämpare så börjar även den få sin själ... och det snygga med Ducce har man då i R1:an och ljudet från Akrapovic pipor går ju inte av för hackor heller, så att säga att Ducce har själ är bara löjligt..

Åk och provkör på Biscaya eller ngn annan Ducatiförsäljare och bilda egen uppfattning.. min uppfattning är att man måste ha en R1:a för att sin Ducce skall kännas som en helad själ.. men att äga en R1:a räcker för att känna sig helad.. tror jag är trött.. men prova smaken är ju som baken!

Kan dock säga med handen på hjärtat att en 748 kommer du bli besviken på och en 748R är najs men en 996 är roligare och en 996R är riktigt rolig.. En 998R lite roligare, där snackar vi (Själ---från din pånbok)
 

Canoli

Leave the gun, take the cannolis
Gick med
6 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
R1 2003
yonsson skrev:
Skulle aldrig i helvete välja en R1a över en ducce. E du helt från vettet eller?
Ställ dig brevid en 748 eller större med effektsystem och lyssna när den står i neutralen på tomgång så förstår du en av anledningarna. Låter som om den ska flippa ur totalt och anfalla när som helst. Och då har du bara startat hojen.


Har ägt några 996:eek:r och Monster, jag kör nu min andra R1 03, fan vilket uppköp, jag är riktigt nöjd. 916 samt 996 är något Tamburini utvecklade 1993, varför köpa något som är så pass gammalt och tungt. Nää jag väljer R1, en cykel som har allt en Ducce kan erbjuda. En cykel med bollar helt enkelt..
 

urf

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2003
Ort
Beijing
Hoj
SPS med extra senap och en H*nda CRM 250
Pelvan skrev:
Okej att en ducce är några kilo tyngre, några kilometer söligare och lite mer mek-krävande än ex.vis. en ny R1'a, men den har någonting de japanska hojjarna totalt saknar. SJÄL!! Medans japsarna hänger på två kilo delkaler för att se skitfarliga ut, lackar ducce sina hojjar i en färg, klistrar på en ducce-dekal och thats is. Vackrare blir det inte. Längtar verkligen tills jag har råd med en.

Ducati ma vara vackra och smakfulla men kan vi inte en gang for alla komma overens om att skippa "Ducati har själ" snacket?

Tycker du ska kopa en retta - de nya ser ju helt ok ut och du far mer effekt for pengarna. Ar du villig att betala mer ar SPS/R-modellerna ett bra kop. Att de skulle vara trogstyrda som nan antydde ar inte sant (du kan andra gaffelvinkel och ride height till att fa dom riktigt kvickstyrda).
 

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Peking
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
Är det ett plus att en hoj är kvickstyrd, går det fortare då? eller bättre?

/B
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Bj.O.rn skrev:
a) Är det ett plus att en hoj är kvickstyrd, går det fortare då?

b)eller bättre?

/B
På fråga a svarar vi Ja, på fråga b svarar vi ja och på fråga c gissar vi att du egentligen vill ha en GSX-R750.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top