twinner skrev:Aldrig mer en rad4.Twinnar är överlägsna:=)
Word brother
Här ser du din anledning lois
twinner skrev:Aldrig mer en rad4.Twinnar är överlägsna:=)
King Karaoke skrev:Jag tror att du menar understyrd?!
Men efter en riktig grundinställning efter konstens alla regler så är den allt annat än trögsvängd.
HanneZ skrev:Eye mannen, du ska kanske börja skriva kärleksdikter.
Till trådstartaren har jag bara o säga att provkör och köp sen. Man får testa runt lite innan man hittar vad man gillar, det är lite som tjejer. Lyssna inte på trams om att motorcyklar har själar o annat. Själ är nåt som tråkiga personer har hittat på för att dom ska känna att dom är födda av en anledning.
lois skrev:Funderar att klippa en ducce 748 eller 996 vad tycker de flesta eller ska man
klippa en r1. Någon som har kört dem hojarna som kan ge fördelar och nackdelar
Håller med till fullo!!!! Allt handlar om föraren! Och jag har en "slö" 748......något slipad dock.....grymt vrid!Felix skrev:Det beror på föraren kan man lugnt säga... jag har inga bekymmer med att lämna rettor och gixxrar efter mig men å andra sidan är det många gixxrar och rettor som rastar mig med..
Köp den hoj du gillar, de som kör ifrån dig när du kör 996:a kör ifrån dig när du kör retta med...
Eureka skrev:En ducati är snygg och gött ljud That´s it!
Att köra en 996:a är väl ingen skönhet när motorljudet dränks av ljudet som låter som hela motorn skall ramla isär.. och stenhård sadel.. jobbig att lägga ner i kurvor vill gärna spåra rakt fram.. lokomotiv !
Däremot andrahandsvärdet är riktigt bra! Sålde min 996:a år 2000 för 100.000 kr idag såg jag annons på den och han skall ha 100.000 kr
R1:an kanske inte har ngn själ, men med nya 04-05:an som har uppdragna ljuddämpare så börjar även den få sin själ... och det snygga med Ducce har man då i R1:an och ljudet från Akrapovic pipor går ju inte av för hackor heller, så att säga att Ducce har själ är bara löjligt..
Åk och provkör på Biscaya eller ngn annan Ducatiförsäljare och bilda egen uppfattning.. min uppfattning är att man måste ha en R1:a för att sin Ducce skall kännas som en helad själ.. men att äga en R1:a räcker för att känna sig helad.. tror jag är trött.. men prova smaken är ju som baken!
Kan dock säga med handen på hjärtat att en 748 kommer du bli besviken på och en 748R är najs men en 996 är roligare och en 996R är riktigt rolig.. En 998R lite roligare, där snackar vi (Själ---från din pånbok)
yonsson skrev:Skulle aldrig i helvete välja en R1a över en ducce. E du helt från vettet eller?
Ställ dig brevid en 748 eller större med effektsystem och lyssna när den står i neutralen på tomgång så förstår du en av anledningarna. Låter som om den ska flippa ur totalt och anfalla när som helst. Och då har du bara startat hojen.
Pelvan skrev:Okej att en ducce är några kilo tyngre, några kilometer söligare och lite mer mek-krävande än ex.vis. en ny R1'a, men den har någonting de japanska hojjarna totalt saknar. SJÄL!! Medans japsarna hänger på två kilo delkaler för att se skitfarliga ut, lackar ducce sina hojjar i en färg, klistrar på en ducce-dekal och thats is. Vackrare blir det inte. Längtar verkligen tills jag har råd med en.
På fråga a svarar vi Ja, på fråga b svarar vi ja och på fråga c gissar vi att du egentligen vill ha en GSX-R750.Bj.O.rn skrev:a) Är det ett plus att en hoj är kvickstyrd, går det fortare då?
b)eller bättre?
/B
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |